سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 در سال 1341 در شهر نراق کودکی به دنیا آمد که به عشق سالار شهیدان کربلا نام او را حسین نهادند .

پدرش محمد علی و مادرش مرحوم طوبی رمضانی از ماحصل کشاورزی و دامداری و با رزق حلال ایشان را پرورش دادند و او با ذکر اهلبیت آرام آرام رشد و نمو یافت .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/xfgjjcgj.jpg

 

از سال 1356 فعالیتهای انقلابی اش را بر علیه رژیم طاغوت و ظلم و جور حکومت پهلوی آغاز نمود و با ورود امام خمینی از تبعید و جشن پیروزی در 22 بهمن 1357 ، وی نیز در صحنه حضوری فعال داشت . بسیج مستضعفین که فعالیت خودش را به دستور امام خمینی(ره) شروع کرد ایشان نیز از علاقمندان به بسیج بود و در شهر نراق از اولین نیروهای پیوسته به این نهاد بود .

از تاریخ 29/12/1359 لغایت 13/01/1360 به همراه 13 نفر از بسیجیان شهر به مرکز آموزش صفی آباد شهرستان محلات اعزام و دوره آموزشی خود را با موفقیت به پایان رساند.

گروه هجده نفره ای در مرداد 1360 در ساختمان درمانگاه صفایی، بسیج نراق را راه اندازی کردند که حسین حیدری از موسسین و جزء این گروه بود.

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dtuxd.jpg

 

اولین اعزام به جبهه اش به همراه 25 نفراز هسته اولیه تشکیل دهندگان بسیج در تاریخ 09/08/1360 انجام گرفت .عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان به پایان رسیده بود و نیاز به نیروهای تازه نفسی بود تا از مناطق آزاد شده پاسداری کنند . لذا حسین و همراهان از جبهه محمدیه دارخوین در محور آبادان و در حاشیه رودخانه کارون پدافندی عملیات را به مورد اجرا گذاشتند .

با اینکه ماموریت آنها سه ماهه بود لکن حسین حیدری در تاریخ 04/09/1360 یعنی 25 روز از اعزامش ، ترکش خمپاره ای  به اندازه یک عدس به پیشانی اش اصابت کرده و نهایتا با تحریک اعصاب ، باعث فلج شدن نیمی از بدن وی میگردد .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsc01747.jpg

 

طول درمان مشارالیه در بیمارستانهای مختلف از جمله بیمارستان سجاد تهران انجام گرفت و خود و خانواده گرامی اش سختی ها و مشقت های زیادی را متحمل شدند و به خاطر رضای خداوند صبر و استقامت پیشه کردند .

چه روزهایی که پدرش کار و کشاورزی در نراق را رها کرده و برای بدست آوردن سلامتی فرزندش بر بالین او  بود .سرانجام پس از بهبودی نسبی از جانبازان 55 درصد محسوب گردید .

حسین حیدری در اولین نشست خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق در تاریخ 16/09/1390 بیان نموده که چگونه از چشمه جوشان و بابرکت اهل بیت داروی سلامتی خویش را سرکشیده و گرنه بایستی فلج کامل می بود .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/sgfgggggggg.jpg

 

با همه این شرایط  او دست از آرمان های الهی اش بر نداشت و به عضویت سپاه پاسداران شهرستان دلیجان درآمده و در لباس سبز سپاه فعالیت مجدانه ای را به منصه ظهور رساند .وی که دیگر نمی توانست اسلحه به دست گرفته و به جهاد با کفار برود ، در سنگر پشت جبهه و در ستاد پشتیبانی جنگ شهر نراق فعالیت های گسترده ای را انجام داد .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image2856.jpg

 

بارها با ماشین های اهدایی مردم فداکار نراق به جبهه ها رفت و ضمن بازدید از مناطق  با رزمندگان زادگاهش ملاقات نمود .

با وجودی که نیمی از بدنش قوای جسمانی لازم را نداشت ولی با روحیه ای وصف ناپذیر پشت فرمان ماشین می نشست و رانندگی می نمود و با بیکار بودن میانه خوبی نداشت و هر زمان به کاری مشغول بود .

بسیاری از خانواده های معظم شهدا  او را به عنوان یادگاری از فرزند شهیدشان می شناختند .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image2857.jpg

 

مرگ وی در عین شوخ طبعی ، مزاح دائم و خنده های همیشگی و روحیه سرشار از ایمان و توکل به خدا همه دوستان را در بهت و حیرت فرو برد .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsc01705.jpg

 

همسر وی سرکار خانم لطفی از زنان ایثارگر شهر نراق می باشد که با عنایت به جانباز بودن حسین ، زینب گونه وظیفه پرستاری از او را بر عهده داشت و سه فرزند به نامهای محسن ، محمد و علی نیز که جملگی از عاشقان و غلامان اهل بیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی اند نیز به جامعه تقدیم نموده است .

 

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dsc01651.jpg

 

روحش شاد و یادش گرامی باد                                                         

۹۱/۰۴/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook