سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

روزگاران قدیم برای کسب رزق و روزی حلال تلاش های مضاعفی صورت می گرفت . بعضی از مردها مجبور بودند با همه شرایط دشوار و دوری از خانواده مسافت های زیادی را طی کنند . تربیت فرزندان ملاک زندگی بود و اعتقاد داشتند پسر عصای دست پیری پدر است .

 حاج احمد قجری فرزند علی جعفر متولد 1311 از نمونه های این زحمتکشان است.

دامداری شغل بعضی از انبیاء الهی بوده و ایشان با عزت و آبرو از این طریق ارتزاق و با افتخار زندگی را تاکنون اداره نموده است . مناطق نراق ، کاشان ، خمین ، محلات و ده ها کوی و برزن نام حاج احمد قجری اعتبار آور بوده و باعث اطمینان در معامله می گردد .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/dzf1.jpg
حاج احمد قجری فرزند علی جعفر

تاریخ 15/12/1358 الی 15/12/1360 باید تنها فرزند ذکورش به خدمت سربازی اعزام شود.

اما هفت ماه از خدمت نگذشته که تاریخ 31/6/1359 رژیم عراق با حمایت جهانی جنگ هشت ساله را بر ایران اسلامی تحمیل می کنند و علی محمد قجری سلحشور نراقی است و تحمل زمین خوردن چکمه های بیگانه در سرزمینش غیر قابل تحمل می گردد . فلذا در فراخوانی ارتش به گروه حماسه ساز " ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران " پیوسته و به منطقه عملیاتی اعزام و سه ماه در این ستاد فعالیت داشته است . علی محمد در کوران نبرد و مبارزه برای عقب راندن دشمن متجاوز شهریور 1360 در حومه اهواز مجروح می گردد و تا کنون به بنیاد جانبازان مراجعه نداشته است .

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/image4249.jpg

                                                                                                                                                                                  رزمنده جانباز علی محمد قجری

فرمان رهبر کبیر انقلاب آیت الله سید روح الله خمینی(ع) تکرار می شود که جوانان جبهه ها را پر نموده و نیاز به اذن پدر و مادر نیست .

حاج احمد و همسر مکرمه اش مرحوم اقدس رزاقی فرزند رضا که در تاریخ 04/03/1363 فوت نمود ،  تنها پسرشان را در لباس بسیج با افتخار از زیر قرآن عبور داده و پشت سرش آب و سیزی می پاشند و علی محمد قجری به جبهه اعزام و تیر ماه 1361 در عملیات رمضان جزء افتخار آفرینان می شود .

 

     http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/fhjxfhj9.jpg

آبان 1361 طی نبردی به عنوان مسئول مخابرات محور از حماسه سازان عملیات محرم می گردد .فروردین و اردیبهشت سال 1364 و همچنین مهر و آبان سال 1365 اعزام های علی محمد ادامه می یابد .دی ماه سال 1365 طی عملیات کربلای پنج در شلمچه خرمشهر و شهرک دوعیجی عراق این فرزند دلاور در واحد سرنوشت ساز مخابرات جانفشانی می کند .مرداد 1367 عملیات مرصاد در قلع و قمع سازمان تروریستی منافقین به خلق یکی از بسیجیانی است که از شرکت نفت خود را برای جهاد با کفار به حومه کرمانشاه می رساند .

 

http://www.islamupload.ir/user_uploads/iurokhsaar4eb2/asets8.jpg

رزمنده دیروز نبرد پرستار امروز پدر

فعالیت این خانواده ادامه می یابد تا اینکه خواهر حاج احمد به نام خانم عشرت قجری فرزند علی جعفر در سال 1366 به عنوان معلم نهضت سواد آموزی با یکی از جانبازان هفتاد درصد دفاع مقدس به نام عباسعلی ترقی فرزند یعقوب علی اهل روستای دودهک از توابع دلیجان ازدواج نموده و اکنون با دارا بودن سه فرزند به اسامی بهنام ، مهدی و محمد ترقی در راه ولایت برای سربلندی جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند .

 

پنج شنبه 22/4/1391 عده ای از بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق از حاج احمد قجری در بستر بیماری عیادت نموده و برای شفایش دعا کردند .

۹۱/۰۴/۲۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook