سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

فعالیت یکساله سلحشوران شهر نراق

دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۰۵:۱۰ ب.ظ

بیست و سه سال از مقطع دفاع مقدس و سی و یکسال نیز از ابتدای جنگ تحمیلی هشت ساله عراق بر علیه ایران گذشته و هنوز یک جلد کتاب از سلحشوری و ایثارگری های مردم و خصوصا جوانان شهر نراق به چاپ نرسیده است . شهری که نسبت به جمعیت محدود آن بالاترین فداکاری را داشته است .

بر این مبنا "سایت سلحشوران شهر نراق" با محوریت بسیج نراق و با مساعدت عمومی زنان و مردان این دیار خاموش مسئولیت خطیر ثبت خاطرات و ناگفته های حماسه آفرینی رزمندگان شهر را برای اولین بار بر عهده گرفت و در هفته دفاع مقدس سال 1390 شروع به کار نمود .

 

قسمتی از فعالیت های یکساله سایت سلحشوران شهر نراق عبارتند از :

 

1- ایجاد 322 پست از خاطرات رزمندگان و آزادگان و مطالب عمومی در خصوص شهر نراق

 

2- نمایش 3058 قطعه عکس رزمندگان در جبهه های مختلف و فرهنگ عمومی مردم شهر نراق

 

3- برگزاری سه نشست خاطره گویی با حضور بسیجیان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در تاریخ های 16/9/1390 و 21/11/1390 و 4/3/1391

 

4- برگزاری دو جلسه جمع آوری خاطره و مراسم سوگواری برای فوت ناگهانی جانباز 55 درصد جنگ تحمیلی حسین حیدری فرزند محمد علی و پخش کلیپ در قطعه ایثارگران شهر نراق طی تاریخ های 17/4/1391 شام غریبانش و 22/4/1391 هفتمین روز عروج ایشان

 

5- ملاقات با 26 خانواده معزز شهدا با حضور جمعی از بسیجیان و رزمندگان و ثبت و ضبط خاطرات آنان

 

6- ملاقات با14 تن از رانندگان دفاع مقدس و ثبت خاطرات آنها

 

7- ملاقات و ارتباط با هشت نفر از آزادگان شهر و ثبت خاطرات آنها

 

8- شناسایی و معرفی دقیق 80 شهید ، 88 جانباز ، 8 آزاده ، 88 پاسدار ، 18 جهادگر ، 8 خبرنگار ، 480 بسیجی ، 180 رزمنده ، 38 راننده مقدس

 

9- ملاقات و ثبت خاطرات با فعالین ستاد پشتیبانی جنگ شهر نراق اعم از زنان و مردان

 

10- ملاقات با خانواده های شهدای شاخص مثل علی اصغر آقازمانی شهید حزب جمهوری در 7 تیر 1360 و علیرضا صادقی فرد شهید واقعه 17 شهریور 1357 و سید حسین میرسلطانی یکی از فاتحین لانه جاسوسی آمریکا که 27/8/1359 در سوسنگرد به شهادت رسیده است .

 

11- ملاقات و مصاحبه با 248 نفر از رزمندگان ، آزادگان ، جانبازان ، خانواده ها ، مطلعین ، ارتشیان ، رانندگان دفاع مقدس و ثبت خاطرات آنها .

 

12- تاثیر گذاری و آشنایی بیشتر مردم در پیشرفت فعالیت های مجازی و ورود اینترنت به منازل تعدادی از شهروندان و همچنین تشویق جوانان به راه اندازی وبلاگ . اکنون در شهر نراق قریب به 60 سایت و وبلاگ در حال فعالیت هستند .

 

13- گزارش مبسوط از نحوه شکل گیری بسیج در شهر نراق و معرفی موسسین و قسمتی از فعالیت های آنان . در کنار آن به فعالیت بسیج خواهران نیز پرداخته شد . دوازده نفر از هجده نفر از موسسین بسیج تا کنون به شهادت رسیده اند .

 

14- گزارش از فعالیت های نهادها و ادارات دولتی و شخصیت ها در هشت سال دفاع مقدس از قبیل آموزش و پرورش ، شهرداری ، پست و تلگراف ، مخابرات ، پزشکان ، خبرنگاران ، جهاد کشاورزی ، ستاد جنگ زدگان ، ستاد پشتیبانی جنگ ، روحانیون ، ارتشیان و...

 

15- ادای احترام به شش شهید گمنام شهر و یاد آنها با نوشتن مطالب

 

16- ایجاد چندین جلسه مربوط به دفاع مقدس و شهدا با افراد و مراکز مختلف از جمله نماینده محترم مردم در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان حجت الاسلام علیرضا سلیمی ، فرماندار وقت دلیجان آقای احمد آزاد ، شهردار نراق مهندس محمود مرادی ، امام جمعه محترم نراق حجت الاسلام مهدی ایمانی ، فرمانده وقت سپاه ناحیه دلیجان سرهنگ محمد علی توکلی ، فرمانده سپاه ناحیه محلات سرهنگ سید عباس حسینی نژاد و...

 

از مهمترین پی گیری های صورت گرفته تقاضای مکرر برای بازسازی و مرمت گلزار شهدای شهر نراق و ایجاد سر درب برای آن و چاپ کتاب خاطرات رزمندگان نراق می باشد .

 

 

 و ده ها فعالیت خرد و کلان دیگر

 

از عموم مردان و زنان شریف نراق و رزمندگان دفاع مقدس که در طول یکسال جهت ثبت خاطرات همکاری صمیمانه داشتند تشکر می شود . از سرگرد پاسدار مهدی نباتی فرزند شهید مندعلی که در تمامی صحنه ها پشتیبانی نموده و حضور مستمر داشتند بی نهایت سپاسگزاریم .

 

 از کلیه کاربران عزیز و گرانقدر که در طول یکسال یاور " وبلاگ سلحشوران شهر نراق " بودید قدردانی گردیده و تقاضا می شود نقاط ضعف و نقصان های کار ما را یادآور شوید . بهترین دستاورد این است که نظرات خود در خصوص ادامه و یا تعطیلی وبلاگ را اعلام فرمائید

 

 

التماس دعا

 

 


۹۱/۰۶/۲۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook