سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 دشت وسیع و دره شیلر میان شهر مرزی بانه و مریوان  در استان کردستان با فرورفتگی خاصی که از خاک عراق به داخل ایران دارد ، در گذشته و در تاریخ جنگ تحمیلی منطقه مهمی به شمار می رفت . بلندی های سورن ، سورکوه و کانی مانگا در دهانه این دشت قرار دارند 

 

چگونگی انجام عملیات

 

عملیات والفجر 4 تاریخ 27/07/1362 در سه مرحله و با هدف وصل این بلندی ها به یکدیگر در خط خودی ، از روز 27 مهرماه 1362 به مدت 33 روز در منطقه جبهه شمالی سلیمانیه و پنجوین عراق انجام شد . حمله ساعت 24 و با رمز یا الله . یا الله . یا الله در منطقه ای به وسعت صدها کیلومتر مربع آغاز شد . نیروها در دو محور بانه و بلندی های لری ، گرمک ، کنگرک و در محور مریوان و بلندی های پنجوین به نام زله ، مارو و خلوزه به پیشروی پرداختند .

 

تعدادی از زمندگان شهر نراق در عملیات والفجر چهار شرکت داشتند که از جمله اسامی عده ای عبارتند از :

 

     kjhg

1- علی محمد کمره ای فرزند تقی

     dfyudy

2- هادی ایزدی فرزند عباس

     drtyjfh

3- علی اکبر کمره ای فرزند باقر

 

4 عباس ( غلامعباس) آقاحسینی فرزند علی

 

5- سید حسین جوادی فرزند سید ماشاالله

 

در این عملیات علی اکبر کمره ای مجروح و به خیل جانبازان پیوسته است

هادی ایزدی مسئول مخابرات تیپ از لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) اظهار می دارد شبانه با جیب مخابراتی به سختی به ارتفاعات تپه لری شیلر پشت پنجوین عراق مشرف بر منطقه رسیدیم و صبح که هوا روشن شد و نیاز به کاری بود از همان جاده که بر می گشتم متعجب شدم که چگونه این مسیر صعب العبور را گذرانده بودیم . آنقدر هوا سرد و طاقت فرسا بود که برای نماز صبح نتوانستم وضو بگیرم و اجبارا تیمم کردم و حتی در حال نماز هم از سرما به خود می لرزیدم. ضمنا فرمانده مخابرات لشکر 17 خلیل ابوبصیری اهل زنجان و انسان بزرگواری بود . دوستانی که اطلاعات بیشتری از خلق حماسه رزمندگان شهر نراق در عملیات والفجر چهار سراغ دارند اطلاع رسانی کنند .

۹۱/۰۸/۰۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook