سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 وقتی به تاریخ پر افتخار شهر کوچک نراق واقع در استان مرکزی می نگری  در هر حادثه ای از حوادث انقلاب مردم و جوانان سهمی برای خود دارند .

شهید سیدحسین میرسلطانی فرزند سید آقا نصرت متولد 1340 و به قول نراقی ها نوه مرحوم آقا سید محمود از سادات شهر نراق بود .

 

mexkf0g5dnzunbfkcxd.jpg

شهید سیدحسین میرسلطانی در اوان کودکی

 

پدرش کارمند پست و تلگراف و تلفن بود به همین دلیل در اوایل دهه 30  نراق را به قصد تهران ترک کرد و لیکن مرتب به مکان آبا و اجدادیشان تردد داشتند . در این شهر دارای زمین کشاورزی و آب و ملک هستند .سید آقا نصرت که بازنشسته پست بود تاریخ 16/2/1390 در زادگاهش نراق فوت نمود و جنازه اش به بهشت زهراء(س) تهران منتقل و در قطعه 45 مربوط به خانواده شهدا در دل خاک آرام گرفت .مادر شهید سید حسین میرسلطانی ؛ سرکار خانم اقدس دخت طالبی فرزند حسین و در شهر نراق به نوه کله علی ابوطالب مشهور هستند . مشارالیها و فرزندانش از فعالین انقلاب و نظام و ولایتمدار می باشند .

 

          b5y7b8puylum7xbfbnm2.jpg

سید حسین میرسلطانی در کودکی در کنار پدرش آقا سید نصرت

 

سید حسین میرسلطانی انسانی بود که سیر تکاملی وتعالی بخش به سوی رستگاری را بخوبی پیمود وبار امانت خویش را در مسیر الهی به مقصد رسانید. زندگی او سراسر مملو از عشق و ایمان و عقیده بود. او یکپارچه حرکت و شور و علاقه به مکتب و جنب و جوش و فعالیت وتلاش برای کسب استعدادهای بیشتر و بکار اندازی آنها در جهت عقیده اش بود .

او سر تا پا فریادی بود که بر سر هر باطل ونشانه های آن و بر سر هر شیطانی بالا می رفت. او صراط مستقیم اسلام و نمود آن ولایت فقیه حرکت می کرد . در حقیقت بنای رفیع شهادتش را با این زمینه پی ریزی می کرد . بعد از پیروزی انقلاب عشقش به اسلام و انقلاب و رهبری امام خمینی و راه او صد چندان شده بو د ولحظه ای آرام نداشت و او که روحی خستگی ناپذیر داشت در جهت خطی که از رهبرش القاء میشد برای رهانیدن مستضعفین از جور ظالمان ۲۵۰۰سال ظلم و بیچارگی برای گسترش قسط و عدالت  به فعالیت پرداخت.

 

qd88fvph9hmwm0q4bpum.jpg

سمت چپ شهید سید حسین میرسلطانی در حال اجرای سرود و فعالیت های قرآنی

 

خانواده متعهد و با سیادتش از او در همان دوران تحصیل یک نابغه ساخت به گونه ای که در سن ۱۶ سالگی با تحصیلات جهشی که پشت سر گذاشته بود در سال 1356  وارد دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی شیمی شد .

به محض ورود به دانشگاه در همان سن و سال وارد فعالیت های انقلابی بر علیه رژیم ستم شاهی محمد رضا پهلوی گردید . پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 به رهبری آیت الله سید روح الله خمینی(ره) در دانشگاه صنعتی شریف فعالانه با انجمن اسلامی همکاری می کرد . در سال 1358 به همراه دانشجویان این دانشگاه برای مدتی در جهاد سازندگی خرم آباد لرستان فعالیت عام المنفعه داشتند . سه ترم از تحصیل خود را پشت سر گذاشته بود .  تاریخ ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ با تعدادی از دانشجویان سفارتخانه ایالات متحده آمریکا در تهران را به اشغال خود در آورده و برابر اسنادی که منتشر کردند به اثبات رساندند که این مکان لانه جاسوسی می باشد  و امام خمینی این اقدام را انقلاب دوم نامیدند .

m94akcbwnte1soorfwr8.jpg

 

سید حسین میرسطانی جوان ترین دانشجوی تسخیر کننده لانه جاسوسی آمریکا بود و اکنون از او به عنوان جوان ترین فاتح لانه جاسوسی یاد می کنند .

دوستان همرزمش در تعریف از شخصیت دوست داشتنی او می گویند : بسیارفعال و خنده رو و خوش اخلاق بود و همه از مصاحبت با او لذت می بردند. تقریباً قسمت اعظم شبانه روز حضور در لانه جاسوسی آمریکا در تهران را در فعالیت و شیفت ها می گذراند. یک موتور سیکلت یاماهای ۸۰ اسپورت هم داشت که بیشتر اوقات دوستانش از آن استفاده می کردند. با توجه به روحیه فعال وی آموزش های نظامی را بسیار با علاقه پی گیری می کرد و بسیار سریع تر از همه اطلاعات و سطح آگاهی خود نسبت به وسایل نظامی از قبیل انواع سلاح ومواد منفجره را افزایش داد و در دوره های عملی آموزشی اردوی جنگل و فعالانه شرکت کرد.

 

429trms4r9nrpu19rv0s.jpg

 

خوشرویی و صمیمیتی که در وی وجود داشت، خاطره وی را برای همه همراهانش جاودانه ساخته است. از دوستان وی مهدی رجب بیگی اهل دامغان و بزرگ شده تهران بود که تاریخ 5/7/1360 در حمله تروریستی سازمان منافقین در تهران خیابان برادران شهید مظفر(صبا) ترور و به شهادت رسید و شهید دکتر عبدالرحمان دادمان اهل اردبیل بودند .

 

v9857fqfipejfrnllf56.jpg

شهید دکتر عبدالرحمان دادمان در کنار سید آقا نصرت میرسلطانی در تشیع جنازه سید حسین میرسلطانی

 

 پس از شکست مفتضحانه نظامیان آمریکا در صحرای طبس تاریخ 5/2/1359 برای نجات و آزادسازی گروگان ها در لانه جاسوسی تهران مسئولین تصمیم گرفتند آمریکائیها را در شهرهای مختلف ایران نگهداری کنند . بنابراین وقتی قرار شد عده ای از گروگان ها را از تهران به تبریز انتقال دهند وی از دانشجویانی بود که همراه آنها به تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی ماموریت یافته بود . پاسدار عبدالرحمان دادمان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریز(شهید) به خوبی سید حسین را در لانه جاسوسی و دستگیری جاسوسان آمریکا می شناخت .

wbnosl6zvuox1ogkbu2z.jpg

 

به سفارش آقا رحمان در اواخر اردی بهشت 1359 میرسلطانی در تبریز به عضویت سپاه  پذیرفته شد . او خود را در سپاه مثل ماهی در آب می یافت . بر این اساس ابتدا مسئول عملیات سپاه ولی پس از آن مربی تاکتیک و سپس فرمانده آموزشگاه خاصبان تبریز گردید .

 

     dlopmjtyfml6rgn2zoj.jpg

ایستاده وسط پاسدار محمود مهرانپور ، نشسته از چپ شهید سید حسین میرسلطانی

 

 در این رابطه در  دوره های سیاسی نظامی ایدئولوژی تعدادی از جمله نیروهایی از  شهرهای تبریز ، مشکین شهر و اهر را تعلیم داد . سید حسین بسیار پر کار بود و یک چریک  تمام عیار بود . همیشه هر چه را می دانست اصرار داشت که به همه یاد بدهد. او فداکار و شجاع و خستگی ناپذیر بود . وی تلاش می کرد که برادران سپاه را چالاک و هوشیار تعلیم دهد .

1wo06mv8csqld2ypnu95.jpg

بیش از دو ماه از جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران نگذشته بود که سید حسین به فرمان رهبر و مقتدایش خمینی کبیر و تاکید آیت الله سید اسدالله مدنی دهخوارقانی(شهید) امام جمعه تبریز مبنی بر حضور جوانان در دفاع مقدس تاریخ 20/8/1359 به همراه یک گروهان از نیروهای داوطلب پادگان خاصبان تبریز که توسط میرسلطانی آموزش دیده بودند وارد شهر سوسنگرد در استان خوزستان شده و به همراه مهندس مصطفی چمران(شهید) و سایر سلحشوران اسلام در حماسه مقاومت سوسنگرد فعالیت داشته است .

 یک هفته پس از ماموریتش تاریخ 27/8/1359 مصادف با تاسوعای سالار شهیدان امام حسین (ع) در کربلای سوسنگرد و حماسه مقاومت سوسنگرد به شهادت رسید. جنازه مطهر شهید سید حسین میرسلطانی همراه با شش شهید دیگر که یکی از آنها فضل الله میرعابدینی اهل شهرستان میانه و دانشجوی مسلمان پیرو خط امام که در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران تحصیل کرده بود با حضور گسترده و کم نظیر مردم و اقوام و نراقی های همیشه در صحنه پس از اقامه نماز جمعه در مقابل لانه جاسوسی آمریکا در خیابان طالقانی تهران تشیع و سپس در قطعه 24 شهدای بهشت زهرا خاکسپاری و جاودانه گردید . شهیدان سید حسین میرسلطانی و فضل الله میرعابدینی از اولین شهدای دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بودند که هر دو در سوسنگرد به شهادت رسیده و در یک روز تشیع و خاکسپاری شدند .

p411aeffq9uf7lj50r.jpg    5wnfcrnutpdbwyc0xyo6.jpg

تشیع جنازه هفت نفر از جمله سید حسین میرسلطانی و فضل الله میرعابدینی مقابل لانه جاسوسی

6kvqflfwhltg0lskj0rm.jpg

منوچهر توکلی اهل شهر نراق در تشیع جنازه شهید سید حسین میرسلطانی

 

او بقدری مهربان و قاطع بود که گروگانهای اسیر هم او را دوست داشتند و هنگام آزادی گروگانها بعضی از آنها که به وی علاقه داشتند بعد از شنیدن شهادت ایشان متاثر شده بودند .پس از شهادت سید حسین پایگاه آموزشی خاصبان تبریز به نام شهید میرسلطانی نام گذاری گردید و لیکن در حادثه هفت تیر 1360 و جنایت منافقین به نام شهید بهشتی و چندین سالی است که به " آموزشگاه درجه داری سید الشهداء سپاه تبریز " تغییر نام یافته است .

ni0prf4kcniwvgf4l6o.jpg

جنازه مطهر سید حسین میرسلطانی اهل شهر نراق جوانترین فاتح لانه جاسوسی ، اولین شهید دانشجوی خط امام در جبهه ، اولین شهید دانشگاه صنعتی شریف در دفاع مقدس،اولین فرمانده آموزشگاه سید الشهداء تبریز(خاصبان)

 

 

آموزشگاه شهید سید حسین میرسلطانی از سال 1358 به عنوان مرکز آموزش سپاه ، وظیفه و ماموریت آموزش و تربیت پاسداران استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل و زنجان را بر عهده داشته است . تا کنون چهل نفر از مربیانش از جمله سید حسین میرسلطانی در نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیده اند .

 

جوانترین فاتح لانه جاسوسی ، اولین شهید دانشجوی خط امام در جبهه ، اولین نیروی شهید دانشگاه صنعتی شریف در دفاع مقدس،اولین فرمانده آموزشگاه سید الشهداء تبریز(خاصبان) سید حسین میرسلطانی اهل شهر نراق بوده است.

 

 

 

 qrqdrl7uaqdlx2mdthze.jpg

 

روز شنبه سیزده آبان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز و به ویژه عید سعید غدیر خم را گرامی می داریم .

 

۹۱/۰۸/۱۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook