سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 دو نخل بزرگ و کوچک پس از آئین خاص از دوش مردم عزادار شهر نراق بر زمین آمد . تخته روان که شیر غمگین روی آن حمل می شد در گوشه ای قرار گرفت . نان عباسعلی توزیع شد . پول خیرین برای بازسازی اماکن مذهبی جمع آوری شد . سوگواران هیئت های مختلف وضو گرفته و در مسجد جامع و امام حسن(ع) نماز جماعت اقامه گردید . آنچه که حسین بن علی (ع) برای برپایی نماز و قسط قیام کرده بود مورد توجه امت قرار گرفت . در حسینیه سید الشهدا که برای اولین بار با مساعدت مردم خیر ساخته شده است سفره طعام بر پا و مردم به علت برکت و شفا غذا سرو کردند .

ppsh4xq09fo0lashm3sf.jpg

 

مردم خسته و نالان از غم شهادت سالارشان به خانه ها بازگشتند . لیکن جای مردی با قامت بلند و صدای رسا در جمع عزاداران خالی بود که فریاد بر می آورد :

4pclwkfoy3oo5us96u.jpg      07ixe57clbo3c1jubnjs.jpg

به خدا حسین غریب است ، به خدا کسی ندارد
به خدا حسین عطشان است ، به خدا حسین مظلوم است

 

حاج نوروز یوسفی فرزند عباس که در نراق به نوروز عباس حاجی مشهور می باشد نود و دو ساله و در بستر بیماری قرار دارد . همسر محترمه اش سرکار معصومه عظیمی فرزند رسول نیز از بد روزگار در ایام محرم از ناحیه پا دچار مصدومیت شده است .

 

0cz5aa0jg9m11ab3ca.jpg

 

وقت مغتنم شمرده شد و با اذن قبلی عده ای از بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس در عصر عاشورا در منزلش واقع در نراق نو گرد هم آمدند . روز بسیج مستضعفین امسال مصادف با یکشنبه 5/9/1391 روز عاشورای حسینی قرار گرفته و فرزندان این خانواده نیز از اعضای بسیج بوده اند .

 

qonbncz6q6qf0ws3t2f.jpg

 

سید روح الله حسینی ذاکر اهل بیت تلاش کرد آقا نوروز که فرزند 16 ساله اش به نام غلامرضا یوسفی در کربلای شلمچه ایران به شهادت رسیده است عقده هایش بترکد و شعر معروفش را بر زبان آورد تا دقایقی بعد به یکباره با صدای لرزان بر سینه کوبید و گفت :

 

به خدا حسین غریبه ،  به خدا کسی نداره ،  به خدا حسین عطشانه

 

صدای هق هق گریه حضار امان نمی دهد . گویا همه موجودات و در و دیوار هم از فراق یار غمگین هستند .قلب ها از زنگار شستشو شد . حتما در این لحظات عصر عاشورا توجه ای به افراد این منزل به وجود آمد و اشک ها خریدار داشت . زنان خانواده نیز در اتاق کنار گریستند .

 

kj3ks5c825ul01wnro6z.jpg

 

خانم معصومه عظیمی آنگاه با صبوری زینب گونه اش از سجایای اخلاقی فرزند شهیدش غلامرضا مطالبی برای رهپویان طریقت حق اظهار نمود .

 

دو دختر و چهار پسر این خانواده از عاشقان اهل بیت علیه السلام هستند :

 

 

     zcvd2n8usirqkiir2a5a.jpg      u1t818xtbud86lwp0wqa.jpg

1- غلامرضا یوسفی متولد 1349 تاریخ 27/10/1365 طی عملیات کربلای پنج در جبهه شلمچه خرمشهر به شهادت رسید .

 

     2r9ij8oyaq19wx5vryf.jpg

2- علی اکبر یوسفی از ذاکرین اهل بیت و سابقه دو نوبت اعزام به جبهه و مجموعادو ماه و نیم سابقه حضور در جبهه را در کارنامه دارد .

 

     pgg5ltqzkjtwz1pcllqi.jpg

3- علی اشرف یوسفی از رانندگان دفاع مقدس محسوب می شود و مجموعا چهارنوبت ماموریت در راستای پشتیبانی از جنگ تحمیلی را داشته است .

 

     7aor2vykx71ytde86hl.jpg

 

4- ابوالفضل یوسفی از نیروهای بسیجی بوده و با داشتن لیسانس حقوق دردادسرای انقلاب اسلامی مشغول می باشد .

9qoi68my7bhs6339uw4.jpg

 

در پایان ازدانشجوی بسیجی غلامرضا یوسفی فرزند علی اشرف که زمینه ملاقات پدر بزرگ و مادر بزرگش را فراهم نمود صمیمانه تشکر می نمائیم .

۹۱/۰۹/۰۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook