سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 شب هنگامی به تاریخ 10/02/1366 در پادگان شهرستان سردشت بودم که جعفرعلی کمره آمد اتاقم و گفت فردا ماموریت داریم و پس از کمی صحبت از من خداحافظی نمود .

 

     g567agwd7vn6q7xkvday.jpg

         شهید جعفر علی  کمره ای

 

تاریخ 11/2/1366 گردان ضربت محمد رسول الله (ص) به روستای کوره شیر از توابع سردشت برای پاکسازی و مقابله با تعدادی از پیشمرگان حزب منحله دمکرات کردستان اعزام می شوند . با حضور جعفرعملیات نسبتا موفقیت آمیز پیش می رود و نیاز بوده گروه  کرد محافظ روستا جایگزین آنها شود . این عده سرگرم جمع آوری غنایم می گردند و از حالت سازماندهی خود خارج می گردند و باقیمانده حزب دمکرات از این فرصت استفاده نموده و به آنان حمله ور می شوند . گردان ضربت مجددا به روستا بازگشته تا از دستاوردهای عملیات محافظت کند .

s8v5qo43111i0uiroz6k.jpg

 

شرایط درگیری دشوار می شود و جعفر  تلاش داشته در سمت فرماندهی دسته ای برای نجات بقیه دوستانش جانفشانی کند . جعفر مجروح می گردد وهمراه  فرمانده گردان به نام  کلهر  و یک کرد به نام حاج رشید و...به اسارت دشمن گرفتار می شوند در نهایت جعفر به همراه یازده نفر از پاسداران پس از شکنجه ناجوانمردانه به شهادت می رسند .

livte2zdedd6jtvoda.jpg

جنازه مثله شده شهید جعفر علی  کمره ای

 

رادیوی حزب دمکرات با ابراز خوشحالی اسامی شهیدان از جمله نام جعفرعلی کمره را به عنوان یکی از فرماندهان گردان ضربت قرائت می کند و همان شب رادیو بی بی سی نیزهمین اعلامیه را انعکاس می دهد .

7e2yu2ngx40cv9roaac0.jpg

سید عباس باشی(حسینی نژاد) فرزند سیدمیرزاآقا    16/02/1390


۹۱/۰۹/۱۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook