سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 عصر جمعه 17/09/1391 جمعی از بسیجیان و رزمندگان شهر نراق در منزل آقای حاج عباسعلی نوروزی فرزند عبدالله حضور به هم رسانده و از ایثارگری فرزند ایشان علیرضا نوروزی در 29 سال قبل تجلیل به عمل آوردند .

 

dmpwqwnmnvuq8b6xhxq.jpg

                                                                                                                                           حاج عباسعلی نوروزی

 

ایشان در نراق به عباسعلی شاطر عبدالله مشهور است و ضمن بر شمردن خصوصیات زیبای اخلاقی و رفتاری فرزندش گفت علیرضا شانزده ساله بود که به طور مکتوب نظر ما را مبنی بر اعزام دریافت و به همراه دوستانش راهی جبهه گردید .

تاریخ 13/08/1362 طی عملیات والفجر چهار در جبهه پنجوین عراق (مقابل شهرستان مریوان استان کردستان ایران) پس از رشادت های بی نظیر سرانجام به شهادت رسید و پیکر مطهرش یازده سال بعد در سال 1373 تفحص و پس از تشیع جنازه با شکوه در قطعه 26 ردیف 93 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .

 

vlz2hk81x2qtsu01gr4o.jpg

شهید علیرضا نوروزی

 

همسرم خانم طوبی رضایی فرزند حسین از شوک ناشی از استرس وارده دچار ناراحتی قلبی شد و سال 1367 فوت نمود .  

آقای نوروزی سال 1310 در نراق تولد یافته و بازنشسته بانک صادرات در سال 1359 می باشد و در خصوص دیدارش با رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) اظهار داشت :

به واسطه تلاش همشهری ام حاج محمد حیدری فرزند سلیمان در بهمن ماه 1356 به همراه همسرم مرحومه رضایی به زیارت مرقد امامان معصوم به عراق مسافرت نمودیم . حاج سید مصطفی خمینی تاریخ 1/8/1356 در نجف اشرف به شهادت رسیده و یک سالی هم تا پیروزی انقلاب اسلامی مانده بود و رژیم عراق و ساواک ایران سختگیری زیادی نسبت به رهبر انقلاب از خود نشان می دادند.

 

با آدرسی که از یک روحانی دریافت کردم به منزل حضرت امام خمینی در نجف مشرف شدم و یک نامه ای از جامعه مداحان شرق تهران همراه داشتم که به مسئول دفتر ایشان حجت الاسلام انصاری تحویل دادم و مقرر شد شب بعد جوابیه را دریافت نمایم .متن نامه هم یک سوال شرعی با موضوع حلال یا حرام بودن مسئله ای بود که نیاز به استفتاء داشت .

تاریخ 17/12/1356 بود و به منزل معظم له رفتم و پس از دریافت نامه از آقای انصاری از وی تقاضا کردم لحظه ای امام خمینی را ببینم که با مخالفت روبرو شدم ولی اصرار من باعث شد توفیق دیدار نصیبم شود . وقتی به محضر ایشان شرفیاب شدم با اینکه مرتب اشک می ریختم صورت و پیشانی و دستان او را بوسیدم .

http://www.bultannews.com/files/fa/news/1390/2/7/46856_905.jpg

 

امام گفت از کجا آمده ای؟ گفتم از تهران . گفت اهل کجایی ؟ گفتم اهل نراق هستم .گفت به به همانجا که آیت الله آقا رضا بهاءالدینی تردد و نماز اقامه می کند . نراق مردمان مسلمانی دارد . حال آقا رضا آعلی چطوره ؟ او مرد خوبی و در خانه باز است .موقع خروج از منزل بودم که بر حسب اتفاق فرزند دیگر حضرت امام خمینی آقا سید احمد برای صحبت کردن با پدرش وارد اتاق شد و من فقط در حد سلام و جواب وی را دیدم .

 

آقای عباسعلی نوروزی در ادامه در خصوص اعضای خانواده اش اظهار نمود :

 

84c12w2120t1jdbb1p.jpg

1-علیرضا نوروزی متولد 1346 تاریخ 13/8/1362 طی عملیات والفجر چهار در جبهه پنجوین عراق به شهادت رسید و در قطعه 26 بهشت زهرا(س) دفن می باشد .

0aqy85zodzqbxapwq56.jpg

2- حاج علی اکبر نوروزی متولد 1339 تاریخ 7/10/1383 در اثر بیماری فوت نمود و در قطعه 74 بهشت زهرا(س) تهران مدفون هست .

h7d0dmxcf786bbaexrqi.jpg

3- حاج علی اصغر نوروزی متولد 1342 عضو سپاه پاسداران و اکنون در وزارت کشور فعالیت دارد .

q8o2y55pyghylfvjznrl.jpg

4- همسرم خانم طوبی رضایی فرزند حسین تاریخ 23/11/1367 فوت نمود و در قطعه 55 بهشت زهرا(س) مربوط با خانواده های شهدا دفن گردید .

 

چند سالی است با خانم فخری زین ساز کاشانی فرزند حیدر ازدواج نموده ام .

 

ennin2577m6419d8wui.jpg                     ro7nsgb3x2l45230tkhs.jpg

          شهید محمد رضا زین ساز کاشانی                                                     خانم فخری زین ساز کاشانی

 

سرکار خانم فخری زین ساز کاشانی در ادامه این ملاقات بیان داشت بنده تنها عمه شهید محمد رضا زین ساز کاشانی فرزند علی اهل کاشان هستم . ایشان در خصوص سجایای اخلاقی این شهید و اینکه چندین سال بدون سرپرستی زندگی را سپری نموده صحبت کرد و گفت محمد رضا تاریخ 7/8/1362 طی عملیات والفجر چهار در پنجوین عراق به شهادت رسید .

خانم فخری زین ساز افزود :

احسان حدادی فرزند محمد(منوچهر) که نام مادرش منیره شیرازی فرزند عباسعلی است قهرمان پرتاب دیسک می باشد و نوه دختری من است و به ایشان افتخار می کنم که برای میهن اسلامی مدال افتخار به دست آورده است . احسان دو سه نوبت برای ملاقات من به شهر نراق مسافرت داشته است . اکنون در منزل مشترک ما عکس های قهرمانان شهید زین ساز و نوروزی که هر دو در عملیات والفجر 4 به شهادت رسیده اند و همچنین عکس احسان حدادی افتخار ایران زمین نصب می باشد .

 

http://cloob4u.com/wp-content/uploads/2012/06/%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C.jpg

                                                                                                                                                                                                                                                      احسان حدادی

 

در پایان این ملاقات ذاکر اهل بیت حاج سید مهدی موسوی فرزند سید محمد در شجاعت و مصیبت وارده بر حضرت علی اکبر (ع) در دشت کربلا و شهادت ایشان مداحی کرده و فضای جلسه را روح معنوی بخشیدند.

از سرگرد پاسدار مهدی نباتی فرزند شهید مندعلی مسئول بسیج شهر نراق که در فراهم ساختن این ملاقات کوشش داشتند تشکر ویژه می نمائیم .

 

fus4blbqc9ezy8x9dd6.jpg     qgagr5vk20j8cmdvws.jpg

 

 

 

وصیت نامه شهید علیرضا نوروزی فرزند عباسعلی متولد 1346 دارای شناسنامه 158 صادره تهران

 

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

السلام علیکم جمیعا و رحمه الله و برکاته

اکنون به حول قوه الهی این توفیق نصیبم شده که این باقی مانده از عمرم را در راه زنده نگه داشتن دین خدا سپری کنم و خدا این منت را بر من نهاده است که بتوانم این دین را به اسلام عزیز ادا کنم .

خدایا تو خود می دانی و من هم می دانم که این چند ساله عمرم را جز معصیت تو نکردم . خدایا هر چه نظر می کنم فقط سفیدی نه در قلب خود و نه در پرونده خود می بینم . سیاهی یکنواخت ، تیرگی بی حد ، ناسپاسی فراوان ، اما با این اوصاف با این خطاهایم خدا فقط به تو امیدوارم . به وحدانیت و رجاء تو دل بسته ام . لذا باید سر به بیابان ها بگذارم تا ببینم که آیا کسی هست که دستم را بگیرد یا نه .

 

bgjay33cnx4fua0pmjmn.jpg

شهید علیرضا نوروزی در بین همرزمان

 

بار الها ، اگر نمی خواستی مرا ببخشی پس چرا در این مکان مقدس جبهه راهم دادی؟ بار الها ، اگر می خواستی عفوم کنی چرا برایم 14 نور پاک قرار دادی که اینها را برایت شفیع قرار دهم ؟ خدایا اگر نمی خواستی مرا ، چرا دری به نام توبه قرار دادی و خیلی سئوالات دیگر ؟ آری خدای من ، امیدم فقط به توست .الها در این 16 ساله عمری که به من دادی این را فهمیدم که دل بستن به غیر تو نه تنها ثمره ای برایم نداشت ، تنها خوشی های زود گذر بود . فقط به این رسیدم که باید با کسی دوست می شدم که برایم دائمی باشد . چرا که دنیا با همه ظواهرش فانی است و آنکه باقی بوده و هست فقط تو هستی .

دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ ای هیچ ز بهر هیچ بر هیچ مپیچ اما حیف که این معنا را خیلی دیر فهمیدم . خدایا شهید درجه والایی دارد . آیا من به آن درجه رسیده ام ؟ خودم که این چنین لیاقتی نمی بینم . خدایا شهید تو را می بیند ولی چنان مرا زرق و برق دنیا گرفته و نمی توانم تو را ببینم .خدایا شهید شفاعت می کند ، ولی مرا باید کسی شفاعت کند . خدایا شهید با اولین قطره خونش تمامی گناهانش پاک می شود ولی گناهان حقیر به قدری زیاد است که فکر نمی کنم با قطراتی هم پاک شود . به هر حال هر چه نظر می کنم فکرم به جایی نمی رسد جز اینکه بگویم :

خدایا تو بودی که راه سعادت را به من نشان دادی و مرا رهنمون آن نمودی و اکنون که بر من منت نهادی و مرا به لقاء خودت رسانیدی ، از تو خواستارم : ( پدر و مادر را از من راضی گردانی . اولیاء و دوستان از من دلخوش گردانی و انشاءالله که گناهان مرا ببخشید ) من که به خود نمی توانم شهید بگویم اما از قول شهدا می گویم که همه در لحظات عمر خود می گویند به عنوان پیام شهید : خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار .

اما پیام این مذنب و عاصی به پدر و مادر خود چنین است :

نکند یک وقتی خدای ناکرده در نبود فرزند خود دلتنگی کنید و عده ای را خوشحال سازید . من می خواهم بگویم که گریه برای چیست ؟ آیا مگر برای این نیست که انسان گاهی چیزی را از دست می دهد و بعد در نبودش گریه می کند . آیا شما مگر چیزی را از دست دادید . پدر ، مادر، خواهر ، برادر یک سوال از شما دارم و آن اینکه یادتان می آید آن روزی که خدا این کوچک را به شما داد ، چقدر خوشحال شدید ؟ آنوقت خدا به شما عهد کرد که این را نزد شما به امانت می گذارم که به من برگردانید و اکنون آن لحظه است . صاحب امانت ، امانتش را گرفته و شما می خواهید که در امانت خیانت کنید . پس با این حساب مادر به شما می گویم حتما در شب سوم و هفتم و چهلم من آن لباس را بپوشید که می خواستید در عروسی من بپوشید . چرا که با معشوق حقیقی ازدواج کردم و چه چیزی بهتر از این .هر پدر و مادری خوبی فرزند خود را می خواهد . شما هم خوبی مرا می خواستید و مرا به جبهه فرستادید و در واقع برای خود و روز قیامت شفیعی قرار دادید . پدرم ، مادرم از اینکه عمری را برای سر و سامان بخشیدن من صرف کردید و فرزندی تحویل جامعه اسلامی دادید و پس از چند سال هنگامی که تصور کردید اسلام احتیاج به خون دارد به من گفتید اکنون برو و به داد اسلام برس و من چنین کردم . ولی مادر تو بدان که حتما سلامت را به جده ات فاطمه زهرا(س) می رسانم و می گویم که من را تو فرستادی

sn3vi74zf48c5mrn3e8.jpg

مادر دیگر از این به بعد تو می توانی میان خانواده شهدا سر بلند کنی و از این جهت مانند آنان صبور باشی که خدا شما صابران را دوست دارد . پدر و مادرم انشاءالله که مرا حلال کنید و برایم طلب مغفرت کنید و خوشحال باشید که در راه خدا چیزی داده اید . مادر گریه نکن . اطرافت را نگاه کن . ببین همه تو را می نگرند . اگر گریه نکنی هیچ کس گریه نخواهد کرد . مادرم در شب جشن ، افراد صالح را خبر کنید و از مداحان اهل بیت دعوت به عمل آورید که در جشن و سرور مولودی بخوانید و مردم را خوشحال کنید . اگر هم خواستید گاه گاهی به دیدار این فرزند کوچکتان بیائید . این کسی که خیلی شما را رنج می داد . اگر خواستید دست نوازش بر سرم بکشید ، حتما با لباس های خوبتان به خانه جدیدم بیائید . چون آنجا مکان مقدسی است . در آنجا بهشتی ها و رجائی ها سکونت دارند .مادر ، گفتنی زیاد دارم ولی چه کنم که رسیدن به معشوق نزدیک است . انشاءالله به زودی زود آقایمان مولایمان امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد و شما را ملاقات خواهیم کرد . اگر چه نمی خواهم کسانی را که سالیان سال برایم زحمت کشیدند ترک کنم ولی چه کنم که ناچارمپدر و مادر حلالم کنید و به کلیه کسانی که این وصیت نامه را می شنوند بگوئید از تقصیرات حقیر در گذرید . چرا که اگر ما از هم در گذریم خدا هم از ما خواهد گذشت .

 

pvcovqgi3daxpmizny6.jpg

السلام علی عبادالله الصالحین               علیرضا نوروزی

 

تهیه و تنظیم توسط سایت سلحشوران شهر نراق تاریخ 13/8/1391 مصادف با 29 سالگرد شهادت علیرضا نوروزی فرزند عباسعلی

۹۱/۰۹/۲۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook