سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

محرم امسال و چندین سال است که در شهر نراق جای خالی یکی از عاشقان دلسوخته حضرت حسین ابن علی (ع) بسیار محسوس  است . تاسوعا و عاشورا  ، کسی سید محمود موسوی فرزند سید حسن را در سوگواری مشاهده نکرد .

 

nce3gcuf9qx728so2jp.jpg

سید محمود موسوی

 

لیکن آذر ماه 1357 که مصادف با محرم حسینی و پیروزی خون بر شمشیر بود و در اوج سربلندی انقلاب اسلامی به رهبری خمینی کبیر سید محمود و عده ای از جوانان پر شور شهر نراق به صورت کفن پوش به بازار و خیابان آمدند .

 

u7g4nliiuob2aixzkqji.jpg

کفن پوش اول از چپ : سید محمود موسوی آذر ماه 1357

 

آنها با در دست داشتن چوب که نشانه اعتراض آن ایام بود به مقابله با رژیم ستم شاهی پهلوی پرداختند .

سید محمود موسوی پس از پیروزی نهضت یک بسیجی فعال بود که دقیقا 5 آذر 1371 در سالروز گرامیداشت بسیج مستضعفین در سانحه رانندگی فوت نمود . خیلی زود از میان ما رفت . متولد 1325 و 46 بهار از زندگی اش گذشته بود .

 

     barhdmavakef1z2wbjz.jpg

سید محمود در کنار مزار فرزند شهیدش

 

از ابتدای مهر 1359 تا مرداد 1367 جنگ هشت ساله بر ایران اسلامی تحمیل شد و سید محمود به عشق رهبر حضرت سید روح الله خمینی(ره) فعالیت هایش را مضاعف نمود . او کارمند صدیق بانک صادرات در تهران بود . هم رزمنده و هم در ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ مساعدت می کرد . مشوق عده ای نیز برای رفتن به سرحدات کشور برای جلوگیری از تجاوز ارتش عراق و گروه های ضد انقلاب بود . از جمله برادرم سید مرتضی موسوی با رایزنی ایشان به مدت سه ماه با باجناقش قربانعلی احمدی فرزند علی به منطقه سقز کردستان اعزام شد .

ایام محرم که متعلق به سید و سالار شهیدان کربلا امام حسین(ع) می باشد جایش را کنار بچه های هیئت خالی می بینم . همه می دانند برادرم سید محمود عشق و جانش حسین(ع) فرزند زهرا(س) واهل بیت عصمت و طهارت بود . براساس این عاشقی بود که فرزندش سید بهرام موسوی به ندای حسین زمان آیت الله خمینی(ره) لبیک گفته و به جبهه ها شتافت تا دین خدا را یاری رساند .

k5sq3ru9jz1rqf0a55g8.jpg

شهید سید بهرام موسوی

 

سید بهرام (سید مهدی) موسوی فرزند سید محمود متولد 1349 تاریخ 24/10/1365 در سن 16 سالگی طی عملیات کربلای پنج در جبهه شلمچه خرمشهر استان خوزستان در مصاف با ارتش متجاوز عراق به شهادت رسید .

 

9o442hjkn8u44qoc6xzg.jpg

 

من با اعضای خانواده از شهر نراق برای تشیع جنازه و خاکسپاری برادر زاده ام به تهران رفتیم و خیلی ناراحت بودیم . سید بهرام در طایفه یک جواهر بود و همه به این جوان عشق می ورزیدند . در شلوغی و شار و شیون و داد و قال برادرم سید محمود تعدادی از ما را به داخل منزلش برد و با طمانیه خاص و روحیه بالای ایمانی بدون گریه و فغان گفت :

 

u33t21m7h6mu6awpd79.jpg

مراسم تشییع جنازه شهید سید بهرام موسوی

 

شما عزیزان من هستید و من هم عزیزم را از دست داده ام . بدانید سید بهرام به راه مقدس جدش رفت و آرزوی شهادت داشت . از شما می خواهم بردبار و صبور باشید و بر سر و صورت نزنید و احساسات خویش راکنترل کنید . انشاءالله پاداشمان را از جدمان خوهیم گرفت .

در خیابان سبلان در منطقه نظام آباد تهران مردم بیشتر از خانواده ما اشک ریخته و نالان بودند . برادرم سید محمود فقط دستانش را روی هم گذاشته بود و جلوی صفوف مشایعت کنندگان جنازه چنان راسخ و استوار قدم بر می داشت که اطرافیان را به بهت فرو برده بود .

 

t9a0q5dgevc1oqnta889.jpg           vui6mtu031vlwh5ybiid.jpg

مرحوم سید محمود موسوی به همراه پدر بزرگوارش مرحوم سید حسن موسوی  در تشییع جنازه شهید سید بهرام موسوی

 

 

 

مشخص بود که خداوند صبر این داغ بزرگ را برایش مقدر نموده و شاید هم فرزند شهیدش از خداوند خواسته بود که به پدر و مادرم صبر عنایت فرما .

 

 

qtsbm4n6x75vope4dnye.jpg

سید باقر موسوی فرزند سید حسن اهل شهر نراق 26/08/1391

۹۱/۰۹/۲۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook