سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب


ثمره تلاش و کوشش های انقلاب مردمی به رهبری آیت الله سید روح الله خمینی(ره) به تحقق رسید و دولت در حال سقوط شاهپور بختیار (1294 شهر کرد 1370 پاریس) تحت فشار تظاهرات مردم خداجوی ایران مجبور شد فرودگاه مهرآباد تهران را به روی پرواز رهبر کبیر انقلاب بازگشایی نماید .

n522_sarhangnabati2.jpg

حسین نباتی

صبح 12 بهمن 1357 ماشین پیکان آقای غلامحسین آقاعباسی فرزند علی اکبر(1330 - 1368) را دربست گرایه کردیم و برای حضور در مراسم تاریخی استقبال از حضرت امام خمینی(ره) از شهر نراق راهی تهران شدیم .

e2623_.jpg

                       مرحوم غلامحسین آقا عباسی

من(حسین نباتی فرزند مند علی) ، علی رعیتی راد فرزند حسین ، رمضان قجری فرزندسلطانعلی و علیرضا قجری فرزند سلطانعلی(شهید) سرنشینان ماشین بودیم . با هر شرایطی بود خودمان را به بهشت زهرا(س) رساندیم .

 

p5938_ftguocftgu.jpg             m211_t79dtuo.jpg                      p4342_1_64.jpg

                     حسین نباتی                                             علی رعیتی راد                        رمضان قجری                                               شهید علیرضا قجری

 

سرانجام امام پس از 15 سال تبعید به ایران بازگشت و مورد توجه ویژه و تاریخی مردم قرار گرفت . از فرودگاه با همه دشواری هایی که در اثر استقبال بی نظیر توسط مردم از ایشان داشتند به بهشت زهرا(س) وارد شدند .

i1822_70362_639.jpg

ما در مکانی قرار داشتیم که هلی کوپتر حامل امام بر زمین فرود آمد و به جایگاه سخنرانی هم نزدیک بودیم . وقتی امام خطاب به نخست وزیر گفت "من توی دهن این دولت می زنم ، من خودم دولت تعیین می کنم " همه ملت ذوق زده شدیم و با دست هایمان بلند کف زدیم که پس از لحظاتی برای حفظ وجاهت علما حاج محمود مرتضایی فر (ملقب به وزیر شعار) در کنار رهبر الله اکبر گفت و مردم نیز تکبیر گفتند .

 

g4456_n00007759rb006.jpg

 

اکثریت نراقی های ساکن تهران نیز در روز دوازدهم بهمن در مسیرهای استقبال قرار داشتند و عده ای هم خودشان را به بهشت زهرا(س) رسانده بودند تا سهمی در این مراسم با شکوه تاریخی داشته باشند .

در نراق نیز قریب به اتفاق مردم صحنه های ورود امام خمینی(ره) به میهن را حداقل در شش منزل که آن زمان دارای گیرنده تلویزیونی بودند مشاهده کردند .

 

t9834_gigbjpb.jpg

حسین نباتی فرزند مندعلی اهل شهر نراق 17/12/1390

۹۱/۱۱/۱۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook