سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

حاج مظاهر پیشه ور فرزند حسین از نیروهای مخلص و جانفدای رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله سید روح الله خمینی (ره) و اکنون نیز یکی از نیروهای ولایت مدار و تابع فرامین رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله سید علی خامنه ای می باشد .

1.jpg (16).jpg

مظاهر پیشه ور

وی یکی از 18 نفر موسسین بسیج شهر نراق در مرداد ماه 1360 می باشد و در تمامی صحنه ها حضور فعال دارد .پیشه ور از عملیات غرور آفرین فتح المبین از جبهه به زادگاهش بازگشته بود .

1.jpg (12).jpg

اوایل اردیبهشت 1361 حدود بیست نفر از محصلین شهرستان دلیجان به دلایلی جهت ادامه تحصیل به دبیرستان حاج عباس معصومی نراق معرفی شدند . حسین یوسفی فرزند محمد علی اهل جاسب و ساکن دلیجان که سال 1363 مسئول بسیج شهر نراق شد ، یکی از آن دانش آموزان بود .

1.jpg (17).jpg

رزمنده جانباز مظاهر پیشه ور

سیدمهدی موسوی فرزند سید احمد در مقطع سوم دبیرستان تحصیل می کرد و با یکی دو نفر از آن نیروها در خصوص مسایل انقلاب جر و بحث می کنند .

ym1yaopkvzxfllluuxw.jpg

    سیدمهدی موسوی

در این اثنا دوستان از دبیرستان به بسیج تلفنی تماس گرفته و هشدار می دهند راکب موتور سیکلت تریل قرمز رنگ را متوقف کنند .

0020.jpg

از راست : مظاهر پیشه ور ، شهید قاسم جعفری ، شهید محمدرضا بخشی

سید مهدی هم زیرکانه زودتر از محیط مدرسه خارج شده وبه جلوی درب بسیج آمده تا زمان توقف تذکر و امر به معروف انقلابی کرده باشد .

حاج مظاهر در خصوص ادامه این ماجرا اظهار نمود : جلوی پایگاه نگهبان بودم . موتور سوار که تنها بود نزدیک و نزدیکتر می شد . دستور ایست دادم که توجه نکرد و به مسیرش ادامه داد .

1.jpg (14).jpg

اسلحه کلاشینکف را از ضامن خارج و مسلح نموده و روی زانو نشسته و نسبتا به سمت آسمان سه رگبار پی در پی شلیک کردم که حدود 25 تیر رها شده بود .

الحمدالله موتور سوار قسر درفته و فرار نمود . روز بعد پاسدار حسین نباتی فرزند شهید مندعلی من را دید و گفت آقای سید هاشم فراهانی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات از بابت تیراندازی جلوی بسیج نراق خواسته که شما را ببیند .

1.jpg (13).jpg

روز بعد رفتم محلات و آقای فراهانی با عصبانیت و انتقاد شدید گفت چه کسی به تو دستور تیراندازی داده و اگر بلایی سر موتور سوار می آمد چگونه پاسخگو بودی ؟ سپس به صورت شفاهی از من خواست دیگر تکرار موارد مشابه را نداشته باشم .

چند روز پس از حادثه تیراندازی ؛ درس و مدرسه را رها و برای چندمین بار برای ادای دین به آرمان هایش و فرمان امام راحل مبنی بر حضور در جبهه ها راهی نبرد حق علیه باطل در سرحدات استان خوزستان می گردد .

1.jpg (15).jpg

مظاهر ضمن حضور در مرحله اول ، طی مرحله دوم عملیات ظفرمند بیت المقدس در تاریخ 2/3/1361 ( روز قبل از آزاد سازی خرمشهر ) زمانی که در تیپ 57 حضرت ابوالفضل لرستان تیربارچی بوده به وسیله ترکش خمپاره از ناحیه سر ، شانه و پهلو مجروح می گردد . هم رزمش جواد نیکوئی فرزند مرتضی اهل شهرستان محلات وی را پانسمان موقت نموده و با نفربر به عقبه جبهه منتقل می شود .

1.jpg

بعد با چند مجروح دیگر به وسیله یک فروند چرخبال به بیمارستان شهید دکتر بقایی اهواز منتقل و روز بعد نیز با یک فروند هواپیمای سی - 130 ارتش به تهران انتقال می یابد . به مدت حدود سه هفته در بیمارستان ایرانمهر (بیمارستان شهید دکترمحمد علی رهنمون) واقع در خیابان دکتر علی شریعتی بستری تا بهبودی نسبی حاصل می گردد . او اکنون از جانبازان 35 % می باشد .

برادرانش علی محمد پیشه ور جانباز 35 % و عباس(غلامعباس) از رزمندگان دفاع مقدس بوده اند .

2011-09-19 (2).jpg    image5075.jpg

     علی محمد پیشه ور                   غلامعباس پیشه ور

حاج مظاهر حدود سال 1362 از سپاه دلیجان به تهران منتقل و همچنان در دفاع مقدس حضور داشت . مجموعا در لباس مقدس بسیج و سپاه 40 ماه سابقه درخشان جبهه در کارنامه اش ثبت نموده است .

بیسیم و اجزا و وسایل مخابراتی چه در جبهه و چه زمانی که در سپاه ولی امر انجام وظیفه می نمود مثل موم در دستانش اقدامات موثری را خلق می کرد .

پیشه ور سال 1389 بازنشسته شد و خداوند سعادت خدمتگزاری به مردم در کاروان های حج و عتبات عالیات را نصیبش کرده است .

1.jpg (2).jpg

با تشکر از حاج سید مهدی موسوی و حاج مظاهر پیشه ور 4/2/1390


۹۲/۰۲/۳۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook