سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

شهریور ماه 1375 خدمت سربازی من تمام شد . دقیقا ۲۴ ماه در لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) تیپ یکم خدمت کردم .

img_0695.jpg

محمود مرادی

 با اینکه سربازی بیش نبودم مسئولیت ممیزی تیپ را به عهده داشتم . فرمانده وقت لشکر سردار حاج محمد کوثری بود که اکنون نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است.جانشین ایشان هم حاج سعید سلیمانی بود که تاریخ 19/10/1384 در حادثه هواپیمای فرماندهان سپاه همراه با سردار احمد کاظمی به شهادت رسید . فرمانده تیپ هم سردار چیذری(احتمالا محسن) بود .

img_1868.jpg

تیپ یک لشکر ۲۷ دارای سه گردان عمار ؛مقداد و مالک بود که اسم آنها برای نیروهای جنگ آشنا است . در مدت دو سالی که در خدمت فرماندهان ستاد لشکر و تیپ بودم با چهره های زیادی از فرماندهان سپاه آشنا شدم .

naragh_gardesh8.jpg

 چند نفر از آنها در همین مدتی که من خدمت می کردم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند مانند حاج سعید شاهدی و شهید محمود غلامی .

http://img.tebyan.net/big/1390/10/18522921720661891501062492282249516612768118.jpg             http://www.askdin.com/gallery/images/514/1_9.jpg
             شهید سعید شاهدی                       شهید محمود غلامی

حتما شنیده اید که میگن سربازی انسان را مرد میکند . باور کنید من در این مدت دو سال به اندازه همه سال های تحصیلم درس یاد گرفتم . چند ماهی مانده بود به اتمام خدمتم که مسئول امور مالی تیپ پیشنهاد داد باید آماده استخدام در سپاه پاسداران شوی .

doctor_naraghi3.jpg

چون کار شما را کسی بلد نیست و اگر خدمت شما تمام شود کارهای ممیزی روی زمین می ماند . تعلق خاطر من به زادگاهم شهر نراق باعث شد که این پیشنهاد را نپذیرم .  با اصرار خودم مجبور شدن نیروی قراردادی استخدام کردند و من کلیه کارها را در مدت سه ماه به ایشان آموزش دادم و توانستم کارت پایان خدمت خودم را بگیرم و راهی شهرم شوم .

image۲۳۳۶.jpg

نراق که آمدم کاری برایم وجود نداشت . حجت الاسلام علی محمد مهدیزاده تازه کار بازسازی امامزاده بی بی زبیده خاتون ( از نسل چهارم امام جواد"ع" ) را شروع کرده بود .پیشنهاد داد کارگر بنایی نیاز داریم و ما هم چون کارگر زاده بودیم پذیرفتیم . اولش خیلی سخت بود .

 خاتون  در زمستان.jpg

امامزاده بی بی زبیده خاتون (س) واقع در شهر نراق

به قول معروف شغل پشت صندلی را اون هم در بهترین نقطه تهران که آینده خوبی هم داشت با کارگری در بی بی زبیده خاتون(س) عوض کرده بودم . نزدیک یک سال وضع به همین منوال گذشت .

naragh_nakhjir1.jpg

غروب یک روز که در امامزاده تک و تنها کار می کردم و هیچ کدام از کارگر ها نبودند دلم شکست . به بی بی عرض کردم خانم در دنیا و آخرت شما حکومت می کنید . من کار تهران را به عشق خدمت به شهرم نراق ترک کردم .

http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/20947239599985083609.jpg

دعا کنید کاری آبرومند برای من پیدا شود تا بتوانم تشکیل خانواده داده به سنت پیامبر هم عمل کنم . یک هفته از این ماجرا نگذشته بود که به طرز کاملا عجیبی به زور بنده را بر خلاف میل خیلی ها حتی شهردار وقت پشت میز کار در شهرداری نراق نشاندند که خود شرح ماجرای خواندنی دارد.  این مطلب و شاید خاطره را نوشتم تا خیلی ها بدانند و بفهمند که برای خدمت به خلق نیاز به توفیق الهی است نه تایید این و آن .

img_1826.jpg

استخراج از وبلاگ شهر من نراق نوشته شده توسط شهردار بسیجی آقای محمود مرادی فرزند علی محمد

۹۲/۰۳/۱۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook