سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

در کوچه پس کوچه های شهر کهن و تاریخی نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی که گذر می کنی تقریبا به هر زن یا مردی که بر می خوری سهمی و لو اندک در هشت سال دفاع مقدس مردم ایران دارد . غبطه می خورم که چرا تا کنون این همه فداکاری در تاریخ به ثبت نرسیده و معرفی نشده است

img_3272.jpg   img_3274.jpg

حاج عباس کمره ای فرزند رضا 80 ساله و متولد سال 1312 در نراق می باشد . سواد ندارد و شغل اصلی اش کشاورزی می باشد . وی می گوید توان رزم در خطوط مقدم جبهه را نداشتم .

fgid.jpg

حاج عباس کمره ای

عشق به رهبرم آیت الله سید روح الله خمینی(ره) و حفظ مملکتم از تجاوز ارتش عراق باعث گردید طی هشت سال جنگ تحمیلی دو نوبت اعزام داشته باشم. هنوز دو ماه از تجاوز ارتش عراق به میهن اسلامی ایران نگذشته بود که در آبان 1359 با همت اولین امام جمعه شهر نراق حجت الاسلام سید محمد باقر شریف موسوی از طریق فرمانداری شهرستان دلیجان به پادگان منظریه شهر قم اعزام شدیم .

img_3670.jpg             zsdrty.jpg
امام جمعه شهر نراق مرحوم آیت الله سید محمد باقر شریف موسوی


 
گروه ما 15 نفر بودیم که می بایست 15 روز ماموریت محرمانه داشته باشیم . در واقع ما جایگزین اولین گروه اعزامی بودیم . هر دوره افراد ماموریت یافته از نراق و دلیجان و حومه بودند .وظیفه ما ارسال مهمات جنگی به سرحدات آسیب دیده از جنگ بود . گروه ما یک مجروح هم داشت و حاج رضا رضایی فرزند نظرعلی در حین انتقال مهمات به دلیل لغزندگی از بارش باران از روی تریلی به سمت زمین سقوط کرد و پایش شکست . بیش از سه ماه با هزینه شخصی در منزل بستری بود و مردم به ملاقات وی می رفتند .رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) همچنان فراخوان نیرو به جبهه را اعلام می کرد . بر حسب وظیفه برای دومین بار آهنگ رفتن به جبهه کردم . این بار نیز فعالیت ما پشتیبانی و بازسازی بود .

http://majid014.persiangig.com/image/%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9%20%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3%20%D8%B2%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86/%28248%29.jpg

ستاد لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) در انرژی اتمی آبادان آسیب دیده بود و سال 1366 به حومه اندیمشک انتقال یافت . هر شهر و روستای استان مرکزی وظیفه ساخت قسمتی از پادگان تازه تاسیس را بر عهده گرفت .

http://www.navideshahed.com/attachment/1388/07/222723.jpg

مردمان فداکار و مومن شهر نراق طبق قرار داد ساخت مخابرات پادگان شهید زین الدین در منطقه صدر در پنج کیلومتری شهرستان اندیمشک استان خوزستان را تقبل نمودند . تمام امکانات اعم از مصالح ؛ آهن آلات ؛ لوازم و وسایل توسط رانندگان زحمتکش با ماشین های شخصی خود از نراق به سمت جبهه روانه گردید .مهمترین نیاز برای ساخت مخابرات نیروی انسانی بود که داوطلبین نراقی به صورت نوبه ای به مدت 15 روزه ماموریت داشتند . بنده نیز توفیق داشتم در یکی از این اعزام ها حضور داشته باشم تا اندک خدمت گذاری خودم را به پیشگاه تاریخ ملت ایران عرضه کنم .

http://upload7.ir/images/05624659600463079974.jpg

اکنون که پیرتر شده ام به عشق مملکت و رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای در تمامی مراسمات پشتیبانی از نظام شرکت می کنم . به پاسداشت 80 شهید نراق مدیون حفظ خون آنها می باشیم .

img_0202.jpg

حاج عباس کمره ای فرزند رضا اهل شهر نراق 19/02/1392

۹۲/۰۳/۱۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook