سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

سرانجام با هرکوششی بود توانستم در تاریخ 8/12/1360 از طریق بسیج شهر نراق به همراه هیجده نفر به جبهه اعزام شوم .

1 (253).jpg   image5400.jpg

اسماعیل حبیبی

بزرگترین سعادت نیز نصیبم شده بود که در جمع هسته اولیه تشکیل دهندگان بسیج قرار گیرم . تلاش می کردم دروس اخلاق ، تقوی ، پرهیزکاری  و... را از آنها بیاموزم . چون واقعا این افراد انسان های کمیابی در تاریخ هستند .

1 (211).jpg

بعدها نیز اکثر آنها به شهادت رسیدند .  با یک دستگاه مینی بوس آبی رنگ سپاه پاسداران به شهرستان محلات وارد شدیم .  بعد با جمع یاران دیگر به اهواز اعزام شدیم .

1 (207).jpg

مشخص بود یک حمله گسترده در پیش است و بر همین اساس بسیجیان نراق به دعوت سپاه ، محیط تحصیل دردبیرستان را ترک و به یاری حسین زمان امام خمینی شتافته اند . به همراه دیگر رزمندگان در پادگان نمونه یا جندی شاهپور اهواز استقرار یافتیم .

1 (171).jpg

روزها کلاس های مختلف و شب ها نیز تاکتیک های جنگ توسط مربیان مرور می گردید . اولین شب عید گذشت و شب دوم نوروز 1361 حمله بزرگ فتح المبین آغاز گردید .

تمامی جبهه ها فتح الفتوح شده بود و فقط جبهه شلش در غرب شهر شوش که ما مستقر بودیم رزمندگان برای سرگرم کردن نیروهای عراقی جان فدا شده بودند .

1 (37).jpg

   اسماعیل حبیبی ، محمد عضایی

صبح که هوا روشن شد دوستم محمد را غرق در خون دیدم . راستش اولین باربود که این صحنه ها را می دیدم و ابتدا کمی ترسیدم و چفیه همراهم را به سر او بستم ولی ترکش مجددی که خورد از زنده بودن ایشان قطع امید کردم .

1 (60).jpg

محمد رضا رمضانی زخمی شد . قاسم جعفری را دیدم که از ناحیه پا مجروح گردیده .سید غلامرضا باشی-ابوالفضل بیابانگرد-عبدالله محمودی و مهدی عباسی نیز شهید شده بودند . در این اثنا عباس رمضانی را دیدم که  از ناحیه دست و پا مجروح گردیده و از طرفی فرماندهان نیز دستور عقب نشینی داده بودند . با عباس به عقبه خط برگشتیم .

1 (34).jpg

حجت الاسلام  میرزاعلی رمضانی اهل نراق را دیدیم که ایشان آب برایمان آورد و کمک کرد سوارآمبولانس شدیم و تا شرکت نیشکر هفت تپه در پانزده کیلومتری شهر شوش آمدیم . من با هواپیما جهت درمان به یزد منتقل شدم و عباس رمضانی نیز به بیمارستان انتقال یافت .

1 (156).jpg

بعد خبر رسید که سه همرزم دیگر برادران عباس باقری-قدرت الله ایزدی و احمد ابوالحسنی نیز پس ازمجروحیت به اسارت دشمن در آمده اند . متعاقبا اخبار پیروزمندانه ای از عملیات فتح المبین سراسر میهن اسلامی را طنین انداز نمود و خوشحالی زایدالوصفی در امت حزب الله به وجود آمد .

img_4147.jpg      image5509.jpg

من مدتها راهم مشخص  و ادامه دهنده راه شهدا شده بودم . بر این اساس مسیر سبز حسینیان زمان ادامه یافت و همچنان به پیش می رود .

 

 dsc00194.jpg

   جانبازاسماعیل حبیبی فرزند اکبر اهل شهر نراق5/2/1390

۹۲/۰۵/۰۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook