سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

غلامحسین ایزدی فرزند حسن متولد 1345 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی هستم .

a8a6~1.jpg

غلامحسین ایزدی

دارای 38 ماه گواهی جبهه می باشم که 10 ماه به صورت داوطلب بسیجی و 28 ماه پاسدار وظیفه در لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) بودم .


در عملیات های مهم از جمله والفجر هشت و فتح بندر فاو عراق در بهمن 1364 – کربلای یک و باز پس گیری شهر مهران ایلام در تیر ماه 1365 – کربلای های چهار و پنج در شلمچه خرمشهر دی ماه 1365 – کربلای 8 در شرق بصره عراق در فروردین 1366 – مرصاد در حومه کرمانشاه در مرداد 1367 و... شرکت داشتم .

1(2~1.jpg

بیشترین سازماندهی من در پدافند ضد هوایی بوده و طی عملیات های والفجر هشت و کربلای هشت به واسطه بمباران شیمیایی ارتش عراق به طور خفیف مجروح شیمیایی گردیدم .


تاریخ 18/1/1366 عملیات کربلای هشت با رمز یا صاحب الزمان(عج) آغاز شد و پنج روز طول کشید . قریب 20 نفر از سلحشوران شهر نراق در حماسه آفرینی کربلای هشت در شلمچه خرمشهر و شرق بصره حضور داشتند که چندین نفر مجروح شیمیایی و چهار نفرشان به شهادت رسیدند .


طی عملیات ظفرمند کربلای 8 ارتش عراق با حیله و دسیسه های زیادی تلاش کرد مواضع از دست داده خود در خاکشان را بازپس گیری کند که موفق نشد تا سرانجام به بمباران ناجوانمردانه شیمیایی روی آورد .

aaa8~1.jpg

شهید غلامرضا یوسفی فرزند عباس به همراه پسر خاله اش غلامحسین ایزدی


حتی تعدادی از نیروهای عراقی با لباس های فرم بسیج با پیشانی بندهای مخصوص قصد فریب رزمندگان ایرانی را داشتند که با هوشیاری نیرنگ آنها خنثی گردید .

1(5~1.jpg

سرانجام روز 24 فروردین 1366 توسط ارتش عراق منطقه عملیاتی بمباران شیمیایی گردید و خسارت هایی به ایرانی ها وارد شد . بنده به همراه حجت الله ایزدی فرزند عباس و غلامعباس کریمی فرزند حسین (طی عملیات های بعد به شهادت رسیدند) و چند نفر دیگر دچار مصدومیت شیمیایی شدیم که به بیمارستان صحرایی در خرمشهر منتقل و تحت معالجه اولیه قرار گرفتیم .

1(6~1.jpg

ضمنا برادرم محمد علی ایزدی مشهور به امیر تاریخ 13/1/1367 طی پدافندی عملیات والفجر 10 در حلبچه عراق شیمیایی و جانباز 15 % می باشد .

همچنین برادر همسرم به نام فرامرز محمدی فرزند مسلم اهل روستای دودهک از توابع شهرستان دلیجان که بسیجی بود طی عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر استان خوزستان در اردی بهشت 1361 به شهادت رسید .

1(4~4.jpg

پیکر مطهر شهید در صحنه درگیری باقی ماند و مفقود الجسد شناخته شد . پس از 31 سال خانواده شهید همچنان چشم به راه هستند تا آثاری از فرزندشان را بجویند .


img_2584.jpg

غلامحسین ایزدی فرزند حسن اهل شهر نراق 16/2/1390


۹۲/۰۵/۰۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

شما بهترین بودین و هستین کاش جوونای الان مثل شما بودن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook