سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

سند 70 ساله تعلیمات و فرهنگ شهر نراق

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۲۵ ب.ظ


14/01/1321

 
موجر : آقای سید جلال صنیعی مدیر دبستان دولتی 8 نراق و نماینده از طرف اداره معارف و اوقاف قم و محلات ؛  مجهول التولیه  * و متصرمی * اوقاف


*مستاجر : عالیقدر شاطر عبدالله نوروزی  دارای شناسنامه--- صادره از نراق و محلات



عین موجره : همگی و تمامی یکباب دکان سنگکی واقعه در بازار وقفی مرحومه شمس السلطنه وقف بر دبستان دولتی نراق و سال الاجاره آن همه ساله بعد از وضع نمود رعایت لازمه بقیه آن باید به مصارف دبستان دولتی قصبه نراق برسد.

 

 

img_2586.jpg     img_2583.jpg

 


ابتدا :   از چهاردهم فروردین ماه 1321 الی مدت سه سال شمسی تمام سال الاجاره مبلغ یکصد و پنجاه ریال(150) وجه نقد رایج المعامله ایران مقدر و مشروط آنکه مستاجر مرقوم سال الاجاره موصوف را بقسط السنین * الی سه سال هر سالی مبلغ پنجاه ریال وجه نقد در اول شهریور بدون عذر و مسامحه بموجر کارسازی داشته قبض رسید دریافت دارد .


و نیز مستاجر مرقوم حق ندارد بدون اجازه کتبی نماینده اوقاف مورد اجاره را بدیگری انتقال دهد . این نسخه در سه ورقه قلمی گردید که یک ورقه آن نزد مستاجر و دو نسخه دیگر آن باداره اوقاف ارسال میگردد .

 


تاریخ چهاردهم فروردین 1321

hugh.jpg



امضاهای کنار سند از سمت راست :

 

1- دهدار....؟

2- علی محمد مهدوی

3- غلامرضا فروغی

4- محمد طبیب زاده

5- جواد غفاری نراقی

6- نماینده اوقاف نراق سید جلال صنیعی

 


مجهول التولیه : موقوفه ای است که متولی آن به عنوان شخص یا اشخاص معین و نیز بر حسب اوصاف و خصوصیات که قابل انطباق بر شخص یا اشخاص معین باشد معلوم نباشد(ماده اول قانون اوقاف مصوب 3/10/1313)



متصرم : متصرم یعنی در هر آنی یک وجودی است . بعدش هم یک وجود دیگری است . در همان حال وجود ؛ استیلا و ید بر او صدق می کند .

 

عبدالله نوروزی : ایشان فرزند غلامرضا اهل نراق و شاطر در نانوایی سنگکی بازار شمس السلطنه بوده است . وی زمستان 1350 به رحمت خدا پیوست و در امامزاده سلیمان نراق مدفون می باشد .

img_2585.jpg


قسط السنین : نوعی وام است که در ازای آن وام دهنده را مستحق دریافت یک مبلغ ثابت سالانه (مقدار آن از فبل تعیین شده) در طول یک دوره معین می باشد .

 


از جناب دکتر محمد حسنی فرزند علی و همسر مکرمه اش سرکار خانم اکرم عضایی فرزند  ابراهیم در ارائه سند مذکور صمیمانه تشکر می کنیم .

 
 

۹۲/۰۵/۱۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook