سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

روز خبرنگار به خبرنگاران شهر نراق تهنیت باد

پنجشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۴۸ ق.ظ

مطلع شدم پنج شنبه 17 مرداد 1392 روز خبرنگار است . خاطره ای از زمانی که هشت ساله بودم ذکر می کنم . من اطلاع ندارم قبل از مرحوم حاج عباس جعفری فرزند صادق؛ خبرنگار شهر نراق چه کسی بوده ولی ایشان حدودا از سال 1321 یعنی هفتاد سال قبل خبرنگار روزنامه اطلاعات و فعالیت اطلاع رسانی داشته است .


img_1795.jpg

سال 1329 یکی از جوانان به دندان درد مبتلا گردید و یکی از افرادی که به صورت تجربی دندان شهروندان را می کشید مرحوم شکرالله اکبری فرزند حسن بود .

اغلب بیماری ها به دلیل بعد مسافت و نبود امکانات توسط بعضی افراد صورت می گرفت و این فعل در تمامی شهرهای کوچک و روستاها متداول بود . آقای عباس جعفری از فرصت استفاده کرد و تصمیم گرفت این اقدام را رسانه ای کند تا مسئولین به حال مردم توجه ای داشته باشند .

p579_o.jpg

لذا جوان را به صندلی مستعمل چوبی طناب پیچ کردند و اوستا شکرالله با دستگاه قلبه تنگ که چند منظوره بود مبادرت به کشیدن دندان آن جوان کرد و دندان بزرگ او را کشید و به جلوی دوربین عکاسی نشان داد و جوان به علت درد از هوش رفت و پنبه ای جای دندان گذاشت . جمعیت اندکی در صحنه تماشاگر ماجرا بودند که از جمله آنان مرحوم هدایت الله رحیمی فرزند اسکندر بود .
ettelaat-logo.jpg

جالب تر از همه اینکه آن مقطع مرتضی جعفری فرزند آقا عباس در سن 17 سالگی به زیبایی حرفه پدر را فرا می گرفت و پدر نحوه گرفتن عکس و مدل زاویه دادن و توجه به نور صحنه را به مرتضی یاد می داد . مرتضی بعدا قرآن خوان و برای آموزش جوانان دانش آموز پیش نماز می شد .

scan8.jpg

       مرحوم مرتضی جعفری

پس از پایان یافتن دندان کشی و عکاسی ، آقای جعفری گفت با این عکس و گزارش بلکه بتوانیم مثمر ثمر باشیم و برای رعایت بهداشت و درمان و همچنین مواد سر کننده را به منطقه وارد کنیم . آن زمان گزارش های خبری را به شهر قم ارسال می نمودند .


                                                 images.jpg

آقای جعفری در شهر نراق به شیخ عباس مشهور بود و جنب مغازه برادرش شیخ محمد مغازه خرازی داشت و مسجد بالاتر از مغازه اش و کوچه محل سکونتش همچنان به نام شیخ عباس معروف است . ایشان از نوحه خوان های مشهور بود و پسر عمویش شیخ غلام جعفری نیز نوحه خوان و تعزیه گردانی می کرد .

شیخ عباس در آغازین فعالیت نهضت انقلابی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در اسفند ماه سال 1355 فوت نمود و فرزندش مرتضی نیز در سال 1383 به رحمت ایزدی پیوست .

http://8pic.ir/images/pysjpcdu4njf6tprsucj.jpg

حسین قنایی فرزند میرزا اهل شهر نراق17/5/1392


۹۲/۰۵/۱۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook