سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

زنده شدن شهیدی که در شهر نراق دفن شده بود

يكشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲ ب.ظ

پاسدار وظیفه علی اکبر حیدری فرزند رضا اهل شهر نراق تاریخ 5/4/1367 در جاده خرمشهر استان خوزستان توسط نیروهای ارتش عراق به شهادت می رسد و جنازه اش آسیب جدی می بیند .
cficfy.jpg
آزاده جانبازعلی اکبر حیدری


پس از بیست روز اضطراب و دلهره سرانجام پیکر مطهر تاریخ 25/4/1367 به شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی انتقال و پس از تشیع جنازه با شکوه در جوار دیگر قدسیان در گلزار شهدا خاکسپاری می گردد .

img_4572.jpg

هفته بعد سنگ قبری نیز بر مزارش نهاده می شود . مراسم های سوم و هفت در اندوه تمام به پایان می رسد .هر شب جمعه دوستان و خانواده و از جمله مادر بر سر مزار این جوان بیست ساله آه و فغان نموده و لیکن خوشحال از این هستند که فرزندشان در مسیر ابا عبدالله الحسین(ع) قدم برداشته است .
khifuyrr.jpg
بر روی اعلامیه ای که از ناحیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت مجلس اربعین شهید صادر شده است نوشته :


scan.jpg

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

فرزندان دلیر اسلام ؛ رهروان پاکباز حسین زمان ؛ خمینی بت شکن معتصم بحبل الله و در پی تداوم بخشیدن به انقلاب اسلامی تا بر طرف شدن فتنه و فساد از روی زمین و تحقق کامل حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) در سرتاسر زمین و اجرای کامل احکام الهی در پهنه زمین به جهاد بی امان خود علیه کفر و استکبار جهانی و مزدوران بی اراده آنان در تمامی سنگرها ؛ آخرین لحظه عمر پر برکت خویش ادامه میدهند... .
از خیل این عزیزان برادر شهید پاسدار رشید اسلام علی اکبر حیدری به درجه شهادت نایل آمد .
مراسم اربعین : روز پنجشنبه 7/5/1367 ساعت 17 الی 19

مکان : مسجد جامع شهر نراق

تاریخ و محل شهادت : 5/4/1367 در جاده خرمشهر


ده روز بعد تاریخ 17/5/1367 هلال احمر جمهوری اسلامی نامه اسیری از عراق را به خانواده حیدری تحویل می دهد که همه را در بهت و حیرت فرو می برد . باور کردنش مشکل و بیان لحظاتش غیر توصیف است .



در عالم شوک و ناباوری در متن نامه نوشته شده اینجانب علی اکبر حیدری سالم هستم و با شماره کارت اسارت 17104 در اردوگاه رومادیه 13 عراق به سر می برم .


untitled-17.jpg

آزاده جانبازعلی اکبر حیدری اردوگاه رومادیه 13 عراق


خانواده خوشحال می شوند ولی شهیدی که به اشتباه دفن شده "گمنام" معرفی می شود . سنگ قبر به نام شهید علی اکبر حیدری برداشته می شود و سنگ جدید که بر روی آن نام شهید گمنام نقش بسته است کار گذاشته می شود .


                           fyjdfhkghk.jpg      

سنگ های قدیم و جدید شهید گمنام در گلزار شهدای نراق که به جای سنگ قبر علی اکبر حیدری کار گذاشته شد


جنگ پایان می پذیرد و دو سال و دو ماه از اسارت ایشان گذشته است . تاریخ 5/6/1369 است و روز سرنوشت سازی در حال رقم خوردن است . حیدری با جمع دیگر اسرا از مرز خسروی وارد کرمانشاه و سپس زادگاهش نراق می شود .


        scan0007.jpg    scan0008.jpg

آزاده جانبازعلی اکبر حیدری بردستان مردم شهر نراق و استقبال از ایشان در گلزار شهدا

مردم مومن و وطن دوست نراق علی اکبرشان را قلم دوش کرده و اجازه نمی دهند هنگام ورود بر روی زمین قدم گذارد . گلزار شهیدان میعاد عاشقان است و حیدری در جایگاه قرار می گیرد .

پدر و مادر می گویند :

علی اکبر جان ، مدتی قبل به تصور شهادت تو جنازه مثله ات را بغل نمودیم و اکنون به خواست پروردگار ، خودت در آغوش ما هستی . ما ناراحتیم برای دل غم زده آن مادری که چشم انتظار جنازه جوانش است ولی خبر ندارد در این شهر کوچک نراق میهمان قلب های مردم است .


sryufy.jpg

23 سال از آن واقعه تاریخی می گذرد . علی اکبر حیدری اکنون با 30 درصد جانبازی به همراه دوستانش از پیروان راستین حضرت آیت الله امام خامنه ای هستند و برای پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی فعالیت دارند .


img_2399.jpg

وبلاگ سلحشوران شهر نراق 26/5/1392



۹۲/۰۵/۲۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook