سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

سال 1345 متولد و تاریخ 18/4/1365 به خدمت سربازی رفتم .از اواسط مهر 1365 در لشکر 58 تکاور ذوالفقار سازماندهی و در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب و غرب کشور انجام وظیفه می نمودم .
image6304.jpg
آزاده جانباز سعید سلیمانی
در جبهه دو نوبت مجروح شیمیایی شدم . تاریخ 27/4/1367 جمهوری اسلامی ایران قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد را پذیرفت .

خدمت بنده هم به پایان رسید و تسویه حساب دریافت کردم ولی به دستور فرمانده مقرر شد روز بعد خداحافظی کنم .


image6315.jpg

ارتش عراق در واپسین روزها از فرصت پیش آمده سوء استفاده نموده و مجددا به باز پس گیری مناطق ایران اقدام نمود که از آن جمله منطقه عمومی نفت شهر و سومار در استان کرمانشاه بود .

image6324.jpg
پس از سه روز محاصره نهایتا تاریخ 31/4/1367 در شرایط دشوار به همراه عده ای سرباز به اسارت نیروهای ارتش صدام حسین گرفتار شدم . به صورت مخفیانه و دور از ثبت نام در صلیب سرخ جهانی در دو اردوگاه اسرای ایران به نام بعقوبه 18 و تکریت 14 نگهداری می شدیم .

image6302.jpg

مدت بیست و شش ماه اسارت من طول کشید و جزء مفقودالاثرها شناخته شده بودم و شهادتم نیز تایید شده بود .

لحظه غرور آفرین و سرنوشت ساز پیروزی فرا رسید و در کمال بهت و تحیر خانواده و دوستان تاریخ 26/6/1369 آزاد و همراه سایر اسرا به میهن اسلامی ایران بازگشتم . شماره کارت اسارتم 42151 اعلام شد .

image6311.jpg

با توجه به اینکه مادرم حاجیه خانم کبری خسروی فرزند شهبازعلی و پدرم رضا(علی) سعیدی هر دو اهل شهر نراق هستند و به درخواست مردم مهربان و زحمتکش این دیار دوازده روز بعد تاریخ 7/7/1369 نیز مورد استقبال کم نظیر همشهریان نراقی قرار گرفتم .


image6309.jpg

آزاده جانباز سعید سلیمانی در کنار پدر بزرگوارش

در گلزار شهیدان نراق بر قبر پسر خاله ام عباس رمضانی فرزند حسن و سنگ یادبود پسر عمه ام لطف الله صادقی فرزند غلامرضا و سایر شهدای گلگون کفن صلوات و فاتحه ای قرائت کردم .


                                                 0035.jpg

یادم می آید در غریو جشن و شادی مردم بیشتر بر روی دوش های پسر عمه ام سید جمال میر قاسمی بودم . مسیر زیادی را با مردم طی کردیم تا اینکه در سرازیری کوچه شهید مصطفی طالبی که به ناسار ختم می شد نیزهمشهریان دست از محبتشان بر نداشتند .

image6330.jpg

آن سوی رودخانه منزل پدری ام بود که تا آنجا مشایعت شدم . یکی دو روزی نیز اقوام و دوستان و مردم خونگرم نراق در منزل نسبت به من لطف داشتند .


خاطرات آزادی و در آغوش گرفتن فرزند و والدین هیچوقت فراموش نمی گردد . اکنون جانباز 30 % می باشم و همچنان برای دین و کشورم آمادگی جانفشانی دارم .


image6314.jpg

آزاده جانباز سعید سلیمانی فرزند رضا(علی) اهل شهر نراق 8/11/1391

۹۲/۰۶/۰۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook