سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

در پایان جنگ به اسارت ارتش بعث عراق در آمدیم

يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۱۷ ق.ظ

اینجانب مرتضی عابدینی فرزند علی اصغر سال 1347 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی متولد گردیدم .

image3844.jpg
آزاده جانباز مرتضی عابدینی
عضو بسیج نراق بودم که در سن 17 سالگی اولین بار به جبهه های نور علیه ظلمت اعزام و در عملیات والفجر هشت و فتح بندر فاو عراق در دی ماه 1364 حضور داشتم .

دومین اعزامم اسفند 1366 و شرکت در عملیات والفجر ده در حلبچه عراق بود که از طریق ترکش خمپاره و مواد شیمیایی مجروح و مفتخر به 15 % جانبازی نایل آمدم .
457.jpg

پدرم علی اصغر عابدینی فرزند شکرالله کارمند شهرداری نراق نیز در حماسه آفرینی های سلحشوران ایران در مقطع عملیات کربلای 5 در زمستان 1365 در جبهه حضور داشت .

پس از اخذ مدرک دیپلم ؛ اوایل بهار 1367 دفترچه دریافت و به خدمت سربازی اعزام گردیدم .


2011-12-11 (3).jpg

پس از فرا گرفتن دوره عمومی آموزش در هنگ ژاندارمری گردان 207 سازماندهی شدم .
مقرر شد نیمی از سربازی را در مناطق آرام و نیمی را در جبهه سپری کنیم . من به دلیل روحیه بسیجی و استفاده از فرصت جهادی که فراهم شده بود نوبت اول و حضور در جنگ را انتخاب کردم .



دفاع مقدس مردم ایران در مراحل حساس و پایانی قرار گرفته بود . ما شبانه به خطوط مقدم در جبهه حومه شهر زیبدات و پاسگاه شرهانی عراق ماموریت یافتیم . تجهیزات عمده ارتش به عقبه خط منتقل و بیشتر سربازان باقی مانده بودند .

 ارتش تا بن مسلح رژیم بعث عراق از فرصت پیش آمده سوء استفاده نموده و اکثر مناطق عملیاتی جبهه های ایران را مجددا به اشغال خود در آورد .


image2660.jpg

صبح روز 21/4/1367 هنوز 24 ساعت از حضورمان نگذشته بود که در محاصره کامل ارتش عراق قرار گرفتیم و مقاومت کوتاه ما در مقابل پاتک دشمن با تعداد نیروی کم ثمری نداشت .

دشمن منطقه عملیاتی زبیدات و شرهانی را بمباران شیمیایی کرد و به طور ضعیف اثراتش را روی سربازان گذاشت .


3698.jpg

من به دلیل تجربه دو نوبت جبهه ماسک ضد شیمیایی زدم و سربازان را ترغیب به این کار کردم . از طرفی ترکش کوچکی نیز خوردم که بعد منجر به عفونت گردید . ولی دیری نپایید که درجه داران متجاوز عراق را بالای سر خود دیدیم و همگی به اسارت گرفتار شدیم .


image3811.jpg

در پایان جنگ دشمن توانست اسیران زیادی را به آمار خود اضافه کند . از اسیر شدنمان ناراحت بودیم که در استخبارات زبیدات و بغداد قرنطینه و ثبت نام در صلیب سرخ جهانی شروع شد . تعدادی از سربازان نیز پس از اسارت توسط عراقی ها به شهادت رسیدند .


454.jpg

ما چون مجروح بودیم در سوله ای نگهداری تا نهایتا به اردوگاه موصل 3 که اکثرا سرباز بودند منتقل شدیم . شماره کارت اسارت من ........ می باشد و چندین نامه با خانواده ام در شهر نراق مکاتبه کردیم .

image3825.jpg

هشت روز بعد از اسارت من تاریخ 29/4/1367 پیام استقامت از سوی رهبر کبیر انقلاب آیت الله سید روح الله خمینی(ره) اعلام و 29/5/1367 جنگ خاتمه یافت .

اسارت غربت و مشکلات خاص خودش را داشت و خانواده سختی های بیشماری را برای حفظ ارزش ها تحمل کردند .

لحظه حیاتی و شور انگیز آزادی اسیران و تبادل فی مابین عراق و ایران آغاز شد و تاریخ 25/6/1369 آزاد و به میهن اسلامی بازگشتیم .


picture 564.jpg

آزاده جانباز مرتضی عابدینی فرزند علی اصغر اهل شهر نراق3/6/1392


۹۲/۰۶/۰۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

از عرش خدا بانگ منادی آمد، یعنی که زمان عیش و شادی آمد
نور دل حضرت جواد آمده است، میلاد پر افتخار هادی علیه السلام آمد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook