سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

پنجمین بار پروانه ها به دور شمع جمع و به پرواز در آمدند و حدیث عشق را زمزمه کردند . بسوزند و نور افشانی کنند تا راه صراط شهیدانشان همچنان هموار بماند . بسیجیان دست در دست هم نهاده و آواز همنوایی و همصدایی را فریاد کردند .

wdqeznztewt4iq3kc1.jpg

گلزار شهدای شهر نراق

 آنها حضورشان را در سطوح مختلف پیشرفت و شکوفایی با اقتدار به تاریخ بشریت و انسانیت ثابت کرده و می گویند در راه آرمان هایمان ثابت قدم هستیم .

http://media.irna.ir/1391/13910630/80331362/80331362-3187139.jpg

پنجمین همایش خاطره گویی بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق در بیست و پنجمین سالگرد جنگ تحمیلی با شور و عشق وصف ناپذیری انجام گرفت .

عصر پنج شنبه 28/6/1392 گلزار شهیدان شهر نراق با حضور بسیجیان و رزمندگان سلحشور مزین گردید . خانواده های شهدا شایسته تکریم هستند و خوشحال شدند از اینکه دریا دلان بسیج یاد و خاطره فرزندان رشیدشان را گرامی می دارند.

 

picture 622.jpg

برای اولین بار حاج غلامعلی رضایی فرزند اکبر جانباز 70 % و از فرماندهان جنگ خاطراتش را برای همشهریانش بازگو نمود.
نراقی ها و مردم ایران یادشان هست در بهمن ماه 1365 در مقطع عملیات کربلای پنج در شلمجه خرمشهر استان خوزستان روزنامه ها تصویر رزمنده ای را به نمایش گذاشتند که به " قهرمان کانال " لقب گرفته است .

picture 600.jpg
جانباز حاج غلامعلی رضایی


قهرمان کانال پرورش ماهی عراق از حماسه آفرینی های خود و گردان عملیاتی شان گفت . دست و پای خود و همسنگرانش قطع شد تا یک وجب از خاک میهن اسلامی ایران در اختیار دشمنان قرار نگیرد . وی شجاعانه گفت حاضرم با همین شرایط جسمی در اختیار آرمان های نهایی ام باشم تا سر قله های شهادت را بپیمایم .

سرکار خانم نیره قاسمی نراقی فرزند علی به عنوان مادر شهید ابوالفضل بیابانگرد از ایثار و جانفدایی جگر گوشه اش خاطرات ارزشمندی را به سمع مشتاقان راه شهدا ارائه نمود .

picture 640.jpg

  سرکار خانم نیره قاسمی

پس از ادای وفاداری به آرمان هشتاد شهید نراق و شش شهید گمنام مدفون در نراق همایش در محوطه مستطح پایین بقعه منور بی بی زبیده خاتون(س) و تپه باستانی کافران ادامه یافت .

http://ww2.mehr.ir/userfiles/Modules/MultiMedia/Files/15332_Original_e017f300-f245-4e66-83cc-a39e74e0fea6.jpg

                                                                                                                              بی بی زبیده خاتون شهر نراق

چادرهای برافراشته تداعی کننده موقعیت های مناطق عملیاتی را در اذهان زنده کرد . بسیجیان نراق و مهمانان گرانقدر از روستاهای مهدی آباد اردهال ، خاوه اردهال ، مشهد اردهال و...در چادرهای مختلف مستقر گردیدند . رقم 180 نفر برای اولین بار در سطح منطقه آمار حضور جوانان برومندی بود که در این همایش به ثبت رسید .

216701_320.jpg

بعد دسته دسته و به صورت متناوب به زیارت مرقد بی بی زبیده خاتون(س) مشرف گردیده و به دعا و راز و نیاز پرداختند .

نماز مغرب و عشا در صفوف به هم پیوسته در کنار چادرهای گروهی به امامت حجت الاسلام علی اکبر حیدری امام جمعه نراق اقامه گردید

picture 702.jpg

آقای حیدری از یادگاران دفاع مقدس پس از نماز سخنانی را ارائه فرمود .مکبر نماز با صدای دلنشین بسیجی عارف حیدری فرزند آزاده جانباز اکبر حیدری همراه بود .

picture 664.jpg

      عارف حیدری

سردار افتخارات دوران دفاع حاج اسدالله محمدی فرزند علی اکبر اهل روستای مهدی آباد اردهال از حنجره شیمیایی اش به سختی خاطرات ارزشمندی اظهار داشت . ایشان خاطرات حماسه سازان فرزندان نراق و نحوه شهادت مظاهر لطفی ، عباس رمضانی و قاسم جعفری را گوشزد کرد .

picture 711.jpg

                                                                                                                                           جانباز حاج اسدالله محمدی

آنگاه به انواع شیمیایی پرداخته و سختی های گوناگون رزمندگان شیمیایی از نوع پوستی ، نای و چشم و... را اشاره نمود . آقای محمدی جانباز 70 % در تاریخ 21/10/1365 طی عملیات کربلای پنج در شلمچه مجروح گردیده است .

حاج غلامعلی رضایی سردار فتوحات کانال پرورش ماهی عراق در بهمن ماه 1365 مجددا خاطرات ناگفته خویش از رزم جوانمردانه خود و دوستانش را بازگو نمود . حس وطن دوستی و ولایتمداری این راد مرد در روحیه همشهریانش انگیزه مضاعف ایجاد کرد .


picture 749.jpg

 جانباز حاج غلامعلی رضایی

بمب خنده حاج حسین نباتی فرزند شهید مندعلی جانباز شیمیایی 35 % فضای مجلس را دگرگون کرد و با ذکر خاطره های خنده آوری که از خطوط جبهه ایراد نمود انبساط خاطر حاضرین را فراهم نمود .

picture 756.jpg

                                                                                                                                            جانباز حاج حسین نباتی

بسیجی جانباز علی اصغر لطفی فرزند حسینعلی که در مقطع دفاع مقدس در جبهه حضور داشته و طعم مجروحیت را چشیده است دل نوشته هایی را در غالب شعر سروده که پس از قرائت به دلیل بیان ساده و صداقت گفتار مورد توجه دوستانش قرار گرفت .

picture 815.jpg

  جانباز علی اصغر لطفی

در فواصل مختلف تیراندازی و انفجار فوگازهایی که بسیجی جانباز احمد مرادی و همرزمانش در اطراف چادرها تعبیه کرده بود به تهییج مراسم کمک کرد .

picture 658.jpg      picture 792.jpg

جانباز احمد مرادی به همراه اکیپ نورافشانی

در خلال برنامه چایی خوشمزه بسیجی ابوالفضل جعفری( برادر سردار شهید قاسم جعفری) و دوستانش کام حضار را گرم نگه داشت .


picture 617.jpg

                                                                                                                                                  ابوالفضل جعفری

مراسم با پذیرایی شام و میوه همچنان ادامه یافت.رزمایش شبانه با هیجان از جذابیت هایی بود که جوانان و نوجوانان را به وجد می آورد .

صداهای تیراندازی با فشنگ های مشقی مکمل برنامه خاطره گویی بود . شب خاطرات در فضای حاکی از نور ماه و جلال و شکوه خداوند در کنار بقعه متبرکه بی بی زبیده دستان را به نشانه شکر گزاری از نعماتش به آسمان بلند کرد .

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/28742698.jpg

       ضریح مطهر بی بی زبیده خاتون شهر نراق

نماز صبح در فضای معنوی بی بی زبیده(س) باعث افزایش روحیه گردید . قبل از ظهر نیروها با ماشین به نراق بازگشته و به وصیتنامه اکثر شهدا مبنی بر حضور در نماز سیاسی ؛ عبادی جمعه توجه لازم مبذول داشته و در نماز جمعه به امامت رزمنده دفاع مقدس حجت الاسلام حیدری شرکت کردند .

 

img_8144.jpg

 

با نظرخواهی اجمالی که از جمع دوستان انجام شد این نشست به دلیل استفاده از تجارب قبلی و استفاده از ظرفیت های خاص از زیبایی و کیفیت قابل قبول برخوردار بود .  حضور سه نفر از آزادگان جانباز آقایان حاج علی اکبر حیدری(در مراسم گلزار) و حاج قدرت الله ایزدی و حاج حسین اکبری باعث دلگرمی و تشویق دوستان در طی نمودن مسیر رستگاری گردید .

picture 610.jpg      picture 662.jpg      image4413.jpg

آزادگان سرافراز: قدرت الله ایزدی ، علی اکبر حیدری ، حسین اکبری

حضور رئیس شورای شهر جانباز حاج سید عباس حسینی نژاد فرزند سید میرزاآقا و نایب رئیس شورا حاج مجتبی عابدی فرزند شهید غیاثعلی ؛ زینت بخش نشست خاطره گویی گردید .


     picture 673.jpg            qui81jgverjl3la2qsyz.jpg

                                                                                                   مجتبی عابدی                                 سید عباس حسینی نژاد

از مساعدت شهردار بسیجی حاج محمود مرادی بابت همفکری و در اختیار گذاشتن ماشین شهرداری و انتقال بسیجیان از گلزار شهدا تا محل اجرای مراسم و بالعکس تشکر می شود .

e57.jpg

       محمود مرادی

جا دارد از سرگرد مهدی نباتی فرزند شهید مندعلی فرمانده بسیج نراق در برپایی کم نظیر چنین مراسم های پی در پی و همکارش آقا احمد عابدینی فرزند علی و سربازان وظیفه پایگاه به طور ویژه تقدیر و تشکر گردد .

picture 614.jpg          picture 620.jpg

سرگرد مهدی نباتی                                   ستوان سوم احمد عابدینی

از زمان حضور آقای نباتی در حوزه مقاومت 2 ثارالله نراق ؛ شکوفایی و تحول ساختار ستاد و جذب حداکثری در سطح منطقه مثال زدنی می باشد .

از بسیجی فردین رحیمی فرزند ماشاءالله تصویردار سیما و دستیارش آقای عزیزی بابت فیلمبرداری مجلس و مصاحبه با چند خانواده شهید و جانباز رضایی تقدیر می شود . فردین در زمان جنگ مختصری طعم تلخ شیمیایی را چشیده است .


picture 637.jpg

        جانباز فردین رحیمی

از مساعدت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه شهرستان دلیجان که طی دو روز با تجهیز یک دستگاه آمبولانس و نیروی مربوطه در محل اجرای برنامه حضور داشت تشکر می کنیم .

 

http://www.janahcity.ir/_DouranPortal/images/%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9%20%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3.jpg

 

هفته شکوهمند دفاع مقدس به کلیه همرزمان مبارک باد 31/06/1392

 

۹۲/۰۷/۰۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook