سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

رزمنده بسیجی شهر نراق در خدمت نیروی انتظامی

دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۱ ب.ظ

متولد سال 1343 و عضو بسیج شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان هستم که به فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت سید روح الله خمینی(ره) به جبهه های نبرد حق علیه ظلمت اعزام شدم .


1 (124).jpg
عباس نصیری

 گروه 22 نفره ما به راهیان کربلا مشهور و ماموریتمان سه ماه به طول انجامید . روز حرکت تاریخ 20/8/1361 در شهر نراق و بعد شهرستان دلیجان رژه با شکوهی انجام گرفت و از زیر قرآن عبور و دعای خیر مردم بدرقه شدیم .

img_5324.jpg
 اعزام از ناحیه بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات صورت گرفت . بعد به پادگام امام حسن(ع) تهران و سپس به وسیله قطار به پادگان دوکوهه اندیمشک روانه شدیم .

1 (56).jpg

عملیات محرم در عین خوش موسیان از توابع دهلران استان ایلام با موفقیت سپری شده بود و نیروها می بایست برای حفظ خطوط مقدم و جایگزین نیروهای قبلی پدافند می کردند .

دو پاسدار نراقی که از زمره فرماندهان دفاع مقدس به شمار می روند سردار مظاهر لطفی تاریخ 11/8/1361 و سردار کاظم محمودی تاریخ 16/8/1361 طی این عملیات مظلومانه به شهادت رسیدند .

1 (91).jpg

چند روز بعد با شرایط دشوار جنگ در خط پاسگاه شرهانی و مشرف به شهر زبیدات در استان العماره عراق مستقر گردیدیم .

 مبارزه برای حفظ و تثبیت این خط همچنان ادامه داشت تا اینکه تاریخ 17/9/1361 از گروه اعزامی راهیان کربلا دو نفر از مخلص ترین نیروهای بسیج نراق مندعلی نباتی فرزند حسین در سن 57 سالگی و علیرضا رزاقی فرزند مصطفی در سن 16 سالگی هنگام نگهبانی به اتفاق هم به شهادت رسیدند . این دو شهید به عنوان مسن ترین و جوانترین ترین شهیدان استان مرکزی لقب گرفته اند .

1 (174).jpg                                                                            1 (55).jpg

در ادامه ماموریت و بازگشت از خط پدافندی در گردان ادوات سازماندهی و تاریخ 17/11/1361 به همراه سلحشوران نراق در عملیات ناموفق والفجر مقدماتی شرکت کردیم .

والفجر مقدماتی به عملیات موانع مشهور شد و با هدف تصرف پل غزیله و سپس دستیابی به شهر العماره عراق طراحی گردید .

1 (13).jpg

نصیری در عملیات والفجر مقدماتی

طی این عملیات سه نفر از همرزمان به اسامی سید محمد باشی – محسن عبدلی و علی قجری فرزند فرج الله مجروح گردیدند .

بهار سال 1363 به استخدام کمیته انقلاب اسلامی شهرستان دلیجان در آمدم . با توجه به اینکه ماموریت کمیته انقلاب مبارزه با ناامنی های داخلی بود ؛ اواخر زمستان 1364 داوطلبانه به جبهه اعزام و در تیپ موسی بن جعفر(ع) که مختص کمیته ای ها بود سازماندهی شدم .

img_2489.jpg

  سروان عباس نصیری

آن زمان کمیته یک محور در جبهه در اختیار داشت . یادم می آید حضور 45 روزه من در جبهه مصادف بود با شهادت پاسدار سید حسن جوادی فرزند سید ماشاءالله که تاریخ 17/1/1365 در شهر اهواز مرکز استان خوزستان به شهادت رسید .

scan0185.jpg

ماموریت بعدی بنده در کمیته انقلاب تحت نام راهیان نور از اواخر سال 1366 تا اواخر 1367 به مدت یکسال به شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان بود . مبارزه با سوداگران مواد مخدر و اشرار از عمده اهداف ماموریت کمیته بود .


یادآوری می گردد کمیته‌های انقلاب اسلامی اولین سازمان‌هایی بودند که پس از انقلاب در ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ پس از پیام امام خمینی(ره) تاسیس و پس از تصویب قانون تشکیل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سال 1370، با شهربانی و ژاندارمری ادغام شدند . آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی اولین سرپرست کمیته‌ها بود .


fgug.jpg

عباس نصیری فرزند علی اهل شهر نراق

۹۲/۰۷/۱۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook