سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

محمدعلی  قجری فرزند یوسف سال 1336  در خانواده ای زحمتکش و متدین در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی به دنیا آمد.


image4934.jpg

سردار شهید محمد علی قجری

او از همان اوایل کودکی علاقه زیادی به نماز ومسجد داشت و بیشتر مواقع نمازش را در مسجد می خواند .

scan0390.jpg

     محمد علی در عنفوان جوانی

وی از سن 10 سالگی روزه هایش را مرتب می گرفت و قرآن را نزد امام جماعت وقت نراق حجت الاسلام سید ابوالحسن موسوی همدانی آموخت و در مدرسه جزو شاگردان موفق و زرنگ بود و با این حال همیشه در کار کشاورزی به پدرشان کمک می کرد.

image4920.jpg

در سن جوانی در نیروی هوایی ثبت نام کرد و قبول شد و با رفتن به محل خدمت به دلیل معضلات اجتماعی آن مقطع کار در نیروی هوایی ارتش را رها نمود.

http://bayanbox.ir/id/3263227850779715172?view

بعد از این جریان به خدمت سربازی در اصفهان رفت و چون در زمان اوج انقلاب 1357 بود به فرمان مولا و مقتدایش امام خمینی(ره) در روز 11 آذر 1357 مبنی بر فرار سربازان از پادگانها ایشان نیز محل خدمت را رها کرده و به نراق آمد و در این شهر فعالیتهای سیاسی و انقلابی خود را ادامه داد .

image4932.jpg

تشییع پیکر مطهر سردار شهید محمد علی قجری

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ 2/2/1358 تاسیس گردید . محمدعلی قجری تاریخ 25/12/1358 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محلات درآمد . زندگی مشترک آنها با خانم قجری بیشتر از شش ماه به طول نیانجامید .

image4917.jpg

پیکر مطهر سردار شهید محمد علی قجری

با ایجاد قائله و قصد تجزیه طلبی ضد انقلاب در کردستان و نیاز به نیرو ایشان به همراه هجده نفر از پاسداران محلات داوطلبانه و در اثر قرعه کشی با یک دستگاه مینی بوس به پادگان سعد آباد تهران عزیمت می نمایند .

این دسته اولین گروهی بوده اند که از استان مرکزی برای پاکسازی کردستان و مبارزه به تجزیه طلبان کومله و دمکرات به منطقه درگیری اعزام می شوند .

image4918.jpg

چهل و هشت ساعت بعد از فراگیری آموزش های تکمیلی و توجیهات لازم از طریق فرودگاه مهرآباد با یک فروند هواپیمای سی 130  عازم شهرستان سنندج مرکز استان کردستان می گردند.  ایشان به عنوان فرمانده پاسداران انتخاب می گردد .

http://8pic.ir/images/50287867288379039404.jpg

از فرودگاه سنندج جهت استقرار و مبارزه با مزدوران کومله و دمکرات که شهر را در اشغال خود داشتند  به سمت کاخ جوانان با یک دستگاه مینی بوس در حال عبور بوده اند که مورد تهاجم نیروهای گروهک الحادی کومله قرار گرفته و  در نیم ساعت ابتدای درگیری  تاریخ  8/2/1359 به شهادت می رسد . 

حجت الاسلام سید عبدالعلی مقدسی فرزند سید مرتضی مشهور به حاج طه امام جمعه شهرستان محلات بر پیکر مطهر سردار شهید محمد علی قجری در شهرستان محلات نماز خواند .

.jpg

حاجیه خانم فرخ رمضانی مادر بزرگوار شهید قجری

 

سردار محمدعلی قجری اولین شهید استان مرکزی و شهر نراق می باشد و سه ماه و نیم پس از شهادتش جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران در مورخ 31/6/1359 آغاز می گردد .

همه وصیت نامه سردار شهید محمدعلی قجری این است که  "جوانان از راه امام خمینی که تنها راه به سوی الله است منحرف نشوید " .


dsc00905.jpg
مرحوم حاج یوسف قجری در روزهای واپسین حیات مبارکش

حاج یوسف قجری پدر بزرگوار این سردار تاریخ 14/10/1390 بدرود حیات گفت و در قطعه خانواده های شهیدان در جنب گلزار شهدای نراق به خاک ابدی سپرده شد .

 

shahid-mohamad-ali-ghajari.jpg

 وبلاگ سلحشوران شهر نراق 04/10/1392



۹۲/۱۰/۰۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook