سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 تعدادی از کاربران خوش ذوق که اهل شعر و موسیقی هستند طی تماس های مکرر درخواست نمودند همانند معرفی فریدون فروغی که برایمان لذتبخش بود به معرفی خواننده دیگر ایران زمین به نام حسن گل نراقی بپردازید .


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/3/31/Golnaraghi.jpg/250px-Golnaraghi.jpg

حسن گل نراقی

پس از جستجو و کنگاش مشخص شد ایشان متولد تهران و اصالتا اهل قزوین بوده است . گل نراقی در زمان حیات به آقای محمد رئوفی اظهار داشته: من اهل شهر نراق نیستم و صرفا یک پسوند نراقی به شهرتم اضافه شده است .

http://www.citytomb.com/-up/wiki/Hassan_Gol_Naraghi/fb2bbc468cbee78365cfddd2c3ef02db.jpg

بنابر این از ذهن همشهریان خارج شود که این خواننده اهل زادگاه زیبایمان نراق نیست . در عین حال به احترام دوستان به خلاصه ای از زندگینامه وی اشاره می کنیم :

حسن گلنراقی (۱۳۰۰- ۱۳۷۲) خوانندهٔ ایرانی است. که بیشتر بهخاطر ترانه «مرا ببوس» معروف است. اودر کوچه آبشار خیابان ری در تهران بهدنیا آمد. بعد از تحصیلات متوسطه، به کار پدری خود که خرید و فروش بلور و چینی عتیقه بود پرداخت. او در حرفه عتیقهشناسی مهارت پیدا کرد.

images.jpg

گل نراقی فرزند یکی از تجار معتبر بازار بود و اگر چه صدایی گرم و گیرا داشت و در محافل دوستانه میخواند ولی به لحاظ موقعیت خانوادگی هرگز نمی توانست به عنوان خواننده رادیو معرفی شود. بعد از مدتی خانواده گل نراقی متوجه ماجرا شدند و از آن پس او دیگر ترانه ای نخواند.

index.jpg

گل نراقی در مهر ماه سال 1372 گرفتار فراموشى و تومور مغزى شد و به رغم تلاش پزشکان، تسلیم مرگ شد و به همراه ترانه اش، به ابدیت پیوست و درگورستان قدیمی امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.

tomb_of_hasan_gol_naraghi.jpg

 گل نراقى هرگز ازدواج نکرد، بخشى از اموال مرحوم گل نراقى، به صورت موقوفه در اختیار آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک قرار گرفت و ساختمان اهدایى آنان در ابتداى خیابان بهار شیراز، منشعب از میدان هفتم تیر، قرار دارد.

درسال های پس از کودتا ؛ حسن  گل نراقی نیز چند بار به ساواک احضار شد تا بگوید با چه انگیزه ای مراببوس را خوانده است :  « هر بار توانستم بازجوها را قانع کنم که این ترانه را فقط به دلیل زیبایی عاشقانه آن خوانده و اساسا خواننده حرفه ای نیستم.

یک بار خواندم و دیگر هم نمی خوانم.» همین بازجویی ها را حیدرعلی  رقابی متخلص به هاله هم به ساواک پس داد. انکار او دشوار تر از گل نراقی بود، زیرا پس از کودتا مدتی زندانی بود و پرونده سیاسی داشت.

حالا 20 سال از مرگ گل نراقی می گذرد و ما همچنان به سوی سرنوشت پیش می رویم . خدا کند عاقبت به خیر شویم .


l_fklf.jpg

                                                                                                                                   محمد رئوفی

 از مساعدت آقای محمد رئوفی فرزند تقی اهل شهر نراق در تهیه مطالب و شناسایی اهلیت این خواننده کمال تشکر را داریم .


وبلاگ سلحشوران شهر نراق05/10/1392

۹۲/۱۰/۰۶
سلحشوران شهر نراق

حسن گل نراقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook