سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

محمد علی نوری از بهترین و شاداب ترین دوستانم بود که سومین اعزام به جبهه اش تاریخ 14/9/1364 از طریق بسیج شهر نراق شکل گرفت . وی عاشق امام خمینی و خدمت به ایران بود .


1 (46).jpg

شهید محمد علی نوری

روز حرکت پرشکوه بود و ایشان سربند قرمز رنگی به پیشانی بسته بود و نشان می داد مسافر کربلاست .

124 (28).jpg

مجموعا 55 نفر از این شهر تاریخی اعزام و پس از شرکت در پدافندی وعملیات غرور انگیز والفجر هشت و فتح شهر بندری فاو عراق 3 نفر شهید و 16 نفر از نراق مجروح تقدیم گردید .

5o5v5j8nruhib1o9cn2.jpg

شهید نوری در سالهای دفاع مقدس

پیکر مطهر محمد علی نوری را حین عملیات در تاریکی شب از طریق نور کبریت شناسایی کردم و غم بزرگی بر دلم نشست . خودم هم از ناحیه پا مجروح شدم و مجبورا برای دوره نقاهت به نراق بازگشتم .

     

.jpg                                                    aqzatz3ny7ch982nyq8l.jpg

            مرحوم حاج حسین نوری                                                            پیکر مطهر شهید محمد علی نوری

 از بین مجروحین نراقی عملیات والفجر هشت بنده اولین نفری بودم که به زادگاهم آمده بودم . بر این اساس خانواده ها به ملاقاتم می آمدند تا از وضعیت فرزندانشان مطلع شوند .


124 (15).jpg

ناآرام بودم و مرتب به داخل منزل و بیرون می رفتم و مادرم مکرر می پرسید محمد جان اتفاقی رخ داده و من هم هر بار از بیان حقیقت طفره می رفتم .

1 (111).jpg    .jpg

شهید محمد علی نوری                       مرحوم حاج حسین نوری

     

بیشترین نگرانی و ناراحتی ام این بود که کبری خانم مادر نوری بیاید منزلمان و سراغ جگر گوشه اش را بگیرد و من نتوانم پاسخ مناسبی بدهم . به همین خاطر سعی می کردم کمتر در منزل باشم .

.jpg  img_9027.jpg

مرحومه کبری لطفی

روزی مادرم گفت امروز دو بار خانم لطفی آمد منزل تا سراغ فرزندش محمدعلی را بگیرد .این شرایط سخت و عذاب آور کمتر از دو روزی گذشت و هر لحظه منتظر بودم تا بلندگوی بسیج خبر شهادت و تشیع جنازه وی را اعلام کند .

124 (10).jpg

غصه دار بهترین دوستم بودم و روزها از فراق او گریه می کردم و نفس در سینه ام حبس بود که صدای بلندگو بلند شد و گفت :

اهالی محترم و شهید پرور شهر نراق . بسیجی دریا دل محمد علی نوری به آرزویش شهادت نایل گشت .

124 (29).jpg

محمد متولد 1347 بود و تنها 17 بهار از عمرش گذشته بود که تاریخ 22/11/1364 همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کارخانه نمک عراق و حومه فاو به شهادت رسید . پیکر مطهرش بر دستان خانواده و مردم قدرشناس نراق تشیع و در گلزار متبرک شهدا آرام گرفت .

124 (1).jpg

محمد قجری در کنار همرزم شهیدش محمد علی نوری

رزمنده جانباز محمد قجری فرزند علی اهل شهر نراق 23/4/1391


توضیح توسط وبلاگ :


مادر بزرگوار شهید حاجیه خانم کبری لطفی فرزند غلامرضا تاریخ 8/8/1388 فوت و در قطعه خانواده شهدا در جنب گلزار شهیدان نراق سر به آستان تراب نهاد .


                           image3295.jpg     .jpg

مرحوم حاج حسین نوری


پدر مومن شهید حاج حسین نوری فرزند علی که پس از شهادت فرزندش اسلحه اش را بر دوش می کشید  تاریخ 5/10/1392 پس از یک دوره بیماری فوت نمود و در کنار همسر مکرمه اش خاکسپاری گردید .


هدیه به روح پر فتوح شهید محمد علی نوری و پدر و مادرش صلوات و فاتحه .



وبلاگ سلحشوران شهر نراق 7/10/1392

۹۲/۱۰/۰۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook