سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

شهیدان شهر نراق تاریخ سازان جامعه و آینده بودند

دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۰۱:۵۳ ب.ظ

خرداد 1360 نه ماهی از جنگ گذشته بود . به بسیج مراجعه کردم و گفتم می خواهم برای رفتن به جبهه ثبت نام کنم . نگهبان گفت فعلا اعزام نداریم و داخل بسیج راهم نداد .

emy5_img_9979.jpg

اسماعیل حبیبی

بعد بیرون از ساختمان به عباس باقری یکی از مسئولین بسیج مراجعه کردم که خیلی تحویلم نگرفت و آن روزگار عضویت در بسیج به سختی صورت می گرفت . همان روز نزد محمد یکی دیگر از اعضای بسیج رسیدم و ایشان با خوش رفتاری راهنمایی لازم را انجام داد .


      dd8l_image5372.jpg                                                                                                             gyb9_image5395.jpg

نور امید در قلبم فوران زد و خدا را شاکر شدم . ابتدا بایستی وارد مراحل آموزش می شدم . کتابخانه ای به نام ولیعصر(عج) در جنب مسجد جامع وجود داشت و ضمن فعالیت های فرهنگی مکانی نیز برای آموزش بسیجیان بود .

5e84_image5386.jpg

اواخر شهریور 1361 با 25 نفر از نیروهای نراقی به مدت یک هفته در آموزشگاه صفی آباد محلات آموزش تکمیلی را فرا گرفتیم .

اولین شهید بسیج و چهارمین شهید شهر نراق اسدالله خسروی فرزند احمد تاریخ 22/9/1360 تشیع و در صحن امامزاده سلیمان به خاک سپرده شد .

 

x1st_shahid_khosravi.gif

                                                                                                                                                  شهید اسدالله خسروی

تحول بزرگی در من ایجاد شد و احساس تکلیف نمودم . با شهید خسروی عهد بستم تا در این مسیر استوار و ثابت قدم گردم . شانزده سال بیشتر نداشتم .ابتدا تصور کردم با نفسم مبارزه کنم . موی قشنگی داشتم و از فرق سر باز می گذاشتم .

yk8h_image5400.jpg

رفتم پیش آقای حسینعلی بیابانگرد و با نمره چهار کوتاه کردم و قیافه ای پیدا کردم که تاکنون کسی ندیده بود .  سومین اعزام گروهی بسیجیان نراق به جبهه فرا رسید .من به همراه سید مهدی موسوی فرزند سید احمد و حسن ترابی فرزند فتح الله نیز نسبتا آموزش را فرا گرفته بودیم و افتخاری بود تا با هسته تشکیل دهنده اولیه بسیج (اکثرا بعدا شهید و جانبازشدند) همراه شویم .

x9n_image5413.jpg

مینی بوس از سپاه پاسدارن به نراق آمد و تاریخ 9/8/1360 بیست و هشت نفر را به بسیج شهرستان محلات انتقال داد . آنجا نیز آموزش مختصری دادند و روز اعزام فرا رسید و مقصد جبهه محمدیه دارخوین در حومه آبادان بود تا در پدافندی عملیات شکست حصر آبادان حضور داشته باشند .

tylw_image5518.jpg

                                                                                                                                  اسماعیل حبیبی در سالهای دفاع مقدس

 

ما سه نفر به دلیل سن کمتر و قد کوتاه و بد شانسی از صفوف اعزام جبهه کنار زده شدیم . گریه می کردیم و روی بازگشت به نراق را نداشتیم . خانواده ها ما را از زیر قرآن عبور داده و کلی گریه کرده بودند . از دوستانمان نیز خجالت می کشیدیم .


2v47_image5542.jpg

با سرافکندگی به نراق باز گشتیم ولی از مسیر عقب نشینی نکردیم . لطف خدا شامل حال شد فرصت بعد در 8 اسفند 1360 تحصیل را رها و با 30 نفر که اکثرا جزء تشکیل دهندگان بسیج بودند به جبهه اعزام شدیم .  توفیق الهی بود که با موسسین بسیج که از مخلص ترین نیروهای روزگار بودند از نزدیک آشنا شدم .


jcw_scan2.jpg

آنان هر کدام تاریخ ساز جامعه و آینده بودند . صبح دومین روز سال 1361 درعملیات پیروز فتح المبین در جبهه شوش شرکت داشتم و مجروح شدم .


    btz7_image5478.jpg                                                                                                               7yun_image5509.jpg

طی عملیات فتح المبین از شهر کوچک نراق چهار نفر از بهترین بندگان خدا به اسامی سید غلامرضا باشی عبدالله محمودی ابوالفضل بیابانگرد و مهدی عباسی به شهادت رسیدند . سه نفر به اسامی قدرت الله ایزدی عباس باقری و احمد ابوالحسنی اسیر و هشت نفر هم مجروح گردیدند .

lzl9_1_(64).jpg

به پاس این همه فداکاری نام و یاد سلحشوران را گرامی داشته تا از برکت آنان در زندگی بهره مند گردیم .

9rot_image5424.jpg

جهادگر جانباز حاج اسماعیل حبیبی فرزند اکبر اهل شهر نراق 7/2/1390

         

۹۲/۱۲/۲۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook