سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

شهیدی از نراق که زنده ماند

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۲۶ ب.ظ

آذر ماه 1359 و در زمستانی سرد دو سه ماهی از جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران گذشته بود .

lqtw_images.jpg


در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با خواهرم عذرا حسینی و دختر سه ساله اش فاطمه رمضانی و تعدادی از اعضای خانواده مشغول عبادت بودیم که صدای لا اله الا الله فضا را آسمانی کرد و اعلام شد چند تَن از شهیدان بزرگوار دفاع مقدس مدتی دیگرتشیع و در قبرستان و گلزار شهدای شیخان قم دفن می گردند .

rfwm_1_(8).jpg    owgi_عکس۰۴۶۵.jpg

علیرضا رمضانی

        

نام شهیدان را از بلندگو اعلام کردند . در بین آنها نام و شهرت شهید علیرضا رمضانی ما را در بهت و سرگردانی فرو برد . داماد ما آقای علیرضا رمضانی آن مقطع در جبهه بود و خواهرم به محض شنیدن نام همسرش آه و فغان سر داد . دخترش هم مرتب بابا بابا می گفت .

h7nm_بقفغهی.jpg

در فرصتی دیگر به حاج علی کمره ای فرزند رمضان برخورد کردیم که من را به گوشه ای برد و عکسی داخل مجله پاسدار انقلاب مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهر قم مربوط به آذر 1359 را نشانم داد که عکس علیرضا رمضانی فرزند محمد اهل شهر نراق را به وضوح نمایش می داد که شهادتش را رسما مطرح و تائید کرده بود . حاج کمره ای گفت این مجله را در سپاه پاسداران خیابان صفاییه قم تهیه کردم .

frl3_cfyixcfy.jpg

روی جلد مجله پاسدار انقلاب عکس شهید محمد حسین فهمیده فرزند محمد تقی متولد 16 اردی بهشت 1349 در روستای سراجه قم است که 8 آبان 1359 در کوت شیخ نزدیک ایستگاه راه آهن خرمشهر به زیر تانگ ارتش عراق رفت و آن را منهدم و خود به شهادت رسید .

ohy_علیرضا_رمضانی_شهید_اشتباهی1.jpg

 

در صفحه ای دیگر مجموعا نام و شهرت و عکس ده شهید جنگ به این اسامی به نمایش عمومی گذاشته شده بود :
ابراهیم نیکوکار ، رحیم جهاندار فرد (طلبه اهل تبریز که در حوزه علمیه قم تحصیل می کرد) ، حجت الله پارسا(طلبه اهل بروجرد که در حوزه علمیه قم تحصیل می کرد) ، رضا جولیان ، سید حسن مومنی ، سعیدالله قاسمی ، حسن اسماعیلیان ، اکبر کاویانی ، غلامرضا رمضانی و علیرضا رمضانی .

1mmr_علیرضا_رمضانی_شهید_اشتباهی.jpg

 

سریعا با قطار به اهواز رفتم و در منطقه حجت الاسلام علی رمضانی فرزند تقی پسر عموی علیرضا را ملاقات کردم . او مثل فرماندهان کلتی به کمر بسته بود و ماجرا را برایش گفتم

 

xe57_عکس۰۴۶۶.jpg

 

شیخ علی اطمینان داد که خبر اشتباه است و در پی جستجوی او بودیم که گفتند علیرضا با چند رزمنده نراق و قم از جمله نعمت الله ایزدی فرزند عباس ، میرزاعلی کمره ای فرزند فتحعلی ، غضنفر فروغی فرزند حسین و... در جبهه سوسنگرد استقرار دارند .

 

mo7a_114_(16).jpg

محمود حسینی ، علیرضا رمضانی

 

دیگر مطمئن شدم که شهید نشده و گفتم به علیرضا پیغام دادم که زودتر به خانواده اش تماس گرفته و سریعا به قم بازگشتم .

توضیح سلحشوران : احتمالا شهیدی به نام علیرضا رمضانی وجود داشته که عکس علیرضا رمضانی نراقی را به جای آن شهید اشتباها چاپ کرده اند .

 

g7k6_picture_514.jpg

محمود حسینی فرزند علی اهل شهر نراق 13/06/1391

 

۹۳/۰۲/۲۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook