سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

... من آن شانه هایت را می خواهم که پناهم بود . همان یک وجب از شانه ات تمام دارایی ام بود . من آن دست های گرمت را می خواهم که یک عمرعبادت به نامش نوشته شد . پدر گرفته دلم ، کجایی که آرامم کنی ، کجایی که این غم یخ زده را در دلم آب کنی . گرفته دلم ، کجایی که به درد دل هایم گوش کنی . نیستی و من در حسرت این لحظه ها نشسته ام .

 

urmo_یبق7غهیز.jpg
مرحوم حاج غلامعلی رمضانی

 

نیستی و من بیشتر از همیشه خسته ام در لا به لای برگهای زندگی 
نیست روزی که از تو نگفته باشم . صد سال هم که بگذرد من در توهم حضورت نفس می کشم .

وقتی دیروز باران بارید
آن مرد در باران آمد” را به یاد آوردم
آن مرد با نان آمد
یادم آمد که دیگر پدرم در باران
با نانی در دست
و لبخند بر لب
نخواهد آمد

امروز دلم تنگ شد و با آسمان و دلتنگی‌اش
به یاد پدر سخت گریستم
پدرم وقتی رفت سقف این خانه ترک بر داشت
پدرم وقتی رفت دل من سخت شکست ....

un56_image9183.jpg

حاج غلامعلی رمضانی فرزند محمد تقی افتخار داشت که فرزندش محمد رضا رمضانی تاریخ 2/3/1361 طی عملیات بیت المقدس با جانفشانی و شهادتش خرمشهر را از چنگال دشمن بعثی آزاد کرد .

viyz_0012.jpg

بعد خودش اسلحه فرزند را بر دوش کشید و بسیجی شد و بسیجی ماند . خدمات پشت جبهه در ستاد پشتیبانی جنگ نراق بر کسی پوشیده نیست .ایشان و حاج رضا رضایی فرزند نظر چند سالی هم عضو هیئت امنای بقعه امامزاده سلیمان نراق بودند ولی هفت هشت سال در بستر بیماری افتاد و با تخت در منزل انس و الفت گرفت .


37ul_img_0526.jpg

دختر ندارد ولی همسر مکرمه اش حاجیه خانم نیره قجری به مثابه پرستار این سال های رنج و محنت را در کنار همسر خدمت رسانی کرد . فرزندان بزرگوار این خانواده شهید یکی پس از دیگری به صورت نوبه ای در خدمت پدر بودند تا با دعای خیر او عاقبت به خیریشان تضمین تر گردد .

ir4b_image9187.jpg
شهید محمدرضا رمضانی درکنار پدر بزرگوارش مرحوم حاج غلامعلی رمضانی

 

آقایان غلامحسین ، علی ،احمد و مجتبی رمضانی هم حافظ راه برادر شهیدشان محمد رضا و هم خدمتگزار پدر در این چند سال گرفتاری بودند . مصیبت ابوالشهید را خدمات خاندان رمضانی و فرزندان و همسرش تسلیت عرض می نماییم .

 

eu2t_img_0525.jpg

      

۹۳/۰۲/۲۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۱۰ خرداد ۰۱ ، ۰۱:۴۸ بتول قاسمی نراقی
آآن چه من می دانم که ایشان یعنی حاج غلامعلی پدر شهید رمضانی بیشتر از ۱۲ یا ۱۳ سال روی تخت بیماری بوده اند .نه هفت،هشت سال وهمسرشان می فرماید که ۱۴ سال در بستر بوده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook