سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

حاج رضا رضایی فرزند نظر مومنی بود که با کتاب خدا قرآن و کتب تاریخی و مذهبی انس داشت .

 

zt9z_dsc00140.jpg

مرحوم حاج رضا رضایی

 

 در طول زندگی مشترکش با حاجیه خانم طلعت قجری فرزند غلامعلی کسب روزی حلال خداوند مد نظرش بود . بر این اساس فرزندان شایسته ای تحویل جامعه دادند .

 علی رضایی با ظاهری موقر از نیروهای مومن و بسیجی می باشد که در انقلاب و دفاع مقدس زحمات زیادی کشید تا جایی که در جنگ مجروح گردید .

حاج احمد رضایی از زمره پاکدلان و خیرین جامعه است . علاوه بر خدمات نیکوکارانه کمک حال مستمندان نیز می باشد .

0zx_dsc00148.jpg

 

 حاج رضا نظر در هشت سال دفاع مقدس سه نوبت در راستای جنگ ماموریت داشت :

 

# به درخواست فرمانداری شهرستان دلیجان و با مساعدت حجت الاسلام سید محمد باقر شریف موسوی امام جمعه شهر نراق در فصل نخست جنگ تحمیلی چندین گروه به منظریه قم ماموریت یافتند . آبان ماه 1359 بالغ بر 15 نفر از جمله حاج رضا رضایی در ماموریت به منظریه قم حضور داشتند .


ucxa_10.jpg

  مرحوم حاج رضا رضایی

 

وظیفه این عده جابجایی مهمات و تجهیزات جنگی و ارسال به خطوط مقدم جبهه بود .ماموریت مشترک نراقی ها و دلیجانی ها به صورت محرمانه و پانزده روز به طول می انجامید و حتی تماس تلفنی با خانواده نیز برایشان مقدور نبود .


6qpc_dsc00123.jpg

حاج رضا به هنگام نقل و انتقال مهمات از بالای کفی تریلی به پایین پرتاب می شود و پایش می شکند و تا دو سه ماه در بستر گرفتار درمان می گردد. ایشان با هزینه شخصی در نراق معالجه و هیچ هزینه ای دریافت نمی کند .


6d3f_1_(14).jpg

# دومین دفعه تاریخ 15/4/1364 به همراه کاروان بزرگی موسوم به "کاروان شهدای 7 تیر " کمک های اهدایی مردم فداکار شهر نراق را به همراه چندین کامیون به سوی جبهه انتقال دادند . حاج رضا به همراه 27 نفر از همشهریان نراقی برای بازدید از مناطق عملیاتی جبهه و ملاقات با رزمندگان اسلام با این کاروان به یاد ماندنی عازم گردیده بود .

n7n2_dsc00139.jpg

# سومین ماموریت مرحوم زمستان سال 1366 برای ساخت مخابرات لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) در پادگان زین الدین در شهرک بدر حومه اندیمشک استان خوزستان می باشد . وقتی مقر لشکر در انرژی اتمی آبادان توسط هواپیماهای ارتش عراق بمباران گردید فرماندهان در صدد منطقه جدید شدند .


11ss_1_(19).jpg

از هر شهری برای ساخت لشکر عهده دار مسئولیتی بودند که مردم فداکار نراق واحد مخابرات را از صفر تا صد آن بر عهده گرفت . ماموریت آقای رضایی در همین خصوص بود و حدود سه هفته طول کشید .  ایشان به همراه مرحوم حاج غلامعلی رمضانی چند سالی هم عضو هیئت امنای بقعه متبرکه امامزاده سلیمان شهر نراق بودند. مصیبت وارده را به خانواده های رضایی و قجری تسلیت گفته و غمخوار آنان می باشیم .

 

سایت سلحشوران شهر نراق

۹۳/۰۳/۰۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook