سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

دو رکعت نماز عشق طی عملیات فتح المبین

پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸ ق.ظ

صبح روز دوم عید نوروز باستانی سال 1361 گروهانی که 140 نفر از نیروهای شهرهای نراق و محلات در آن سازماندهی شده بودند در دسته های مختلف با آرایش نظامی به سمت روستای زَعَن در منطقه شِلِش شهرستان شوش استان خوزستان محل استقرار عراقی ها به راه افتاد .

ip96_1_(20).jpg

 

دم دمای صبح فرمانده ای به نفر جلو اطلاع داد تا انتهای ستون به آرامی بگویید وقت اذان صبح هست ؛ نمازتان را ادا کنید . در طول عمرم فقط یک بار در حالت رزم با دشمن و شرایط بحرانی که شرع مقدس دستور فرموده نمازم را در حال حرکت و بدو بایست خوانده ام .

 

utoo_1_(37).jpg

 

نمی دانم چرا این نماز با غرور همراه بود ؛ شاید به این علت که امکان بازگو کردنش جذاب هست که ما طی عملیات فتح المبین نماز صبحمان را در حال حرکت به سمت نیروهای ارتش عراق خواندیم . اکثر سلحشوران با وضو بودند و کار برایشان راحت بود ولی مابقی دوستان با خاکی که ساعاتی بعد گلگون شد تیمم کرده و با هر شکل و ظاهر نماز را اقامه کردند .

dul_1_(13).jpg


تصور کنید کوله بر پشت ؛ کلاشینکف یا آر . پی . جی در دست ؛ پوتین در پا و... نمازی که با اشاره دل و قلب بر سجده و رکوع می روی چه حال زیبایی در مقابل پروردگار دارد .

9rms_1_(48).jpg     cx34_1_(23).jpg


گواراترین ؛ دلنشین ترین ؛ با خضوع ترین ؛ مخلصانه ترین نمازی که احساس می کنی مورد قبول حق تعالی قرار گرفته همین دو رکعت نماز عشق است .

094p_1_(71).jpg


دو سه ساعت پس از این نماز چهار نفر(سید غلامرضا باشی عبدالله محمودی ابوالفضل بیابانگرد مهدی عباسی) از مردان دهر که تاریخ مثال آنها را کمتر به خود دیده در اثر خواندن دعا در این دو رکعت نماز شهادت را در آغوش گرفته و در گلزار شهیدان شهر نراق آرام گرفتند .

glm4_1_(109).jpg

محمد عضایی فرزند ابراهیم  اهل شهر نراق 11/03/1393

۹۳/۰۳/۲۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook