سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

کتاب " حماسه ی طغیان برسی جنبش نایبیان کاشان بر اساس اسناد "

 

مولف امیر هوشنگ آریانپور توسط نشر کتاب آمه در سال 1388 منتشر گردیده است .

 

tiwy_img_1654.jpg

 

 توضیحات سلحشوران نراق :


آریان پور بر خلاف آنچه که از خیانت نایبیان در تاریخ ثبت گردیده سوابق آنان و شخصیت فکری این خبیثان را روحیه آزادمنش و در مسیر حرکت تاریخی شان نشان می دهد که یکسر با تصویر مجعول مورد نظر دستگاه تبلیغاتی دروغ محور وثوق الدوله و بعدها پهلوی متفاوت و بلکه متضاد است . امیر هوشنگ آریان پور که نیاکانش از طرفداران خیانت و جنایت بر علیه بشریت بوده اند در بیان چگونگی شکل گیری جنبش نایبیان می نویسد طایفه بیرانوندی که در عصر نادرشاه افشار از لرستان به کاشان تبعید شده بودند، از فشارهای سیاسی و اقتصادی حکومت و گروه های متنفذ محلی رنج می بردند.

 

jxss_img_1655.jpg

 

بی گمان این فشارها زمینه طغیان آن طایفه را فراهم آوردند. جنبش نایبیان با طغیان طایفه بیرانوندی کاشان در سال ۱۲۸۸ هجری قمری(147 سال قبل ) آغاز شد. محرک نهایی این طغیان اجحاف مسعود ظل السلطان پسر ارشد ناصرالدین شاه نسبت به مردم کاشان بود. ولی سلسله یی از علل نزدیک و دور در این طغیان دخالت داشت و اجحاف ظل السلطان صرفاً جرقه انفجار آن شمرده می شد. عواملی دیگر مانند استیلای جو نافرمانی و وفور یاغیان در ناحیه کاشان و تهور ایلی طایفه بیرانوندی که به عنوان پهلوان و عیار، خود را در برابر مردم مسوول می دانستند، در آن طغیان موثر افتادند.

 

tiwy_img_1654.jpg


در این کتاب نویسنده مذبوحانه شهادت مظلومانه عالم مبارز و روحانی با شجاعت آقا علی نراقی فرزند ملا محمد حسین بدست اشقیای زمان یعنی نایب حسین خان و فرزندش ماشاالله که جنایتشان روی تاریخ را سیاه کرده را نادیده گرفته و به گونه ای خودخواهانه و متکبرانه تفسیر به رای می کند و بیشرمانه از قول خود و دیگران به خاندان مبارز نراقی توهین می کند .

jxss_img_1655.jpg

 

 


جناب امیر هوشنگ آریانپور طغیان بر علیه اموال و نوامیس مردم و ناامنی و کُشتن روزمره مردم در بلاد کاشان و مناطق اشغال شده توسط نایبیان کجایش حماسه است ؟

مسلما اسنادی که ادعا شده از مراکز اسناد انگلیس و آمریکا تهیه شده مغایر با روح مبارزه خاندان نراقی می باشد زیرا اکثر آنان از روحانیون و علمای طراز اول بوده اند . روشننفکران لرستان به صراحت به ظلم و تعدی نایبیان نسبت به مردم اشاره دارند .

 

سایت سلحشوران شهر نراق

 

۹۳/۰۴/۲۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱)

۲۰ فروردين ۰۱ ، ۱۶:۵۱ سیدمیرزا غفاری
سلام..خانواده آریان پور فرزندان ماشاالله ونوادگان نایب حسین هستند.همگی با سواد و دانشمند.خاله زاده سهراب سپهری.از مادری فهیم که به واسطه زور نایب حسین همسر ماشاالله شده بود.نایب حسین دزد کثیفی بود.که راهزنی وچپاول نراق واطراف را به کثافت دیگه ای بنام رجبعلی لر سپرده بود واز اون خراج می گرفت.که این رجب در نزدیکی گلپایگان بعد هابه وسیله دوتا از دوستان دزدش به درک واصل شد.خانواده آریان پور خانواده با سوادی هستند که موسس مدرسه عالی ترجمه ونگارنده فرهنگ آریان پور می باشند.ولی اینکه می خواهند چهره کثیف اجدادشان را با دروغ منزه ومجاهد نشان دهند جای تعجب دارد...که جز لعنت چیزی برای جدشان نمی خرند..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook