سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بعضی وقت ها سوژه هایی به دست می آید که زمان های طولانی وقت صرف بررسی صحت و سقم آن می شود و دنبال اسناد آن باید گشت .

img_4442.jpg

محمد رئوفی

یک روزی دوست جدیدم آقای محمد رئوفی فرزند آقا تقی گفت آیت الله سید مصطفی مصطفوی(آذر 1309 آبان 1356) فرزند رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و آیت الله سید رضا بهاءالدینی فرزند سید صفی الدین (1287 1376) و آیت الله عبدالرحیم شیرازی فرزند بمونعلی معروف به ربانی(۱۳۰۱-۱۳۶۰) و عالمان دیگر به شهر نراق تردد داشتند و در منزل پدری ام با تقی خان نشست و برخاست می کردند .

img_0128.jpg

مرحوم تقی خان رئوفی

آن مقطع ساواک در تعقیب آقا مصطفی بود ولی آقا تقی این ریسک را پذیرفت و با وجود پاسگاه ژاندارمری و راپُرت کنندگان از روحانیون استقبال کرد . علما در منازل دیگر از جمله حاج رضا آعلی و عبدالقدیر محمدی و غیره نیز اطراق می کردند .

img_4424.jpg    img_4423.jpg

با احترامی که به افراد از جمله آقا محمد وجود دارد ولی کار ما بیشتر جنبه تحقیقاتی و ارائه اسناد و مدارک مستدل می باشد فلذا یک آدرس دقیقی که ارائه داد مربوط به آبان 1343 شبی که حاج اسماعیل آعلی فرزند حاج رضا فوت نمود و آقا مصطفی و چند روحانی بلند مرتبه در تشییع جنازه و ختم او در مسجد جامع سخنرانی و حضور داشتند . آیت الله سید رضا بهاءالدینی که در نراق پیشنماز و به آقای آقا رضا مشهور بود بر پیکر متوفی نماز خواند .

img_4432.jpg

                                                                                                                                                                                            محمد رئوفی نراقی

حاج تقی آعلی به کمک مادر مکرمه اش حاجیه عفت غفاری مطالبی پیرامون این قضیه را مکتوب نمود که عینا توسط آقای رئوفی بیان شده بود که به انعکاس آن در وبلاگ سلحشوران پرداختیم .

img_4444.jpg

موارد دیگری هم آقای محمد رئوفی در چند ملاقات و مصاحبه اظهار داشتند که پس از کنگاش مورد تایید قرار گرفت .

 برابر سندی که ارائه می گردد آقای رئوفی خادم افتخاری حرم مطهر و منور علی بن موسی الرضا علیه السلام در مشهد خراسان بوده است .

img_0100.jpg

آقا محمد دو موضوع مهم دیگر را با قوت و قدرت با ادله و شاهد بیان می دارد که اشاره می شود :

 1- زمستان سال 1356 پدرم با همسرش خانم معین السادات کُلُری(مشهور به مهین) اهل لنگرود استان گیلان و برادرش محمد رئوفی و عمه ام خانم منیره السادات سیدی برای زیارت عتبات عالیات راهی عراق شدند .

تعدادی از مسئولین مملکتی زمان سلطنت محمد رضا پهلوی نیز برای انجام ماموریت و یا زیارت در این سفر حضور داشتند . از جمله آنان دکتر اسدالله نصر اصفهانی فرزند رحیم(1306 در حال حیات ) وزیر کشور کابینه دکتر جمشید آموزگار و تیمسار امیر خطیبی رئیس شهربانی استان مازندران و... در این کاروان بودند .

img_4456.jpg

با وجودی که نیروهای استخبارات کنترل امور را در اختیار داشتند تقی خان رئوفی با آدرسی که بدست آورد مکان حضور معمار انقلاب آیت الله سید روح الله خمینی(ره) در مقبره آیت الله سید نصرالله موسوی بنی صدر فرزند سید صالح (1274 قمری در همدان 1391 قمری در پاریس) را پیدا کرد . 

                                                          img_4443.jpg

محمد رئوفی نراقی فرزند تقی - آقای .... مجری اخبار ورزش - حاج محمد رضا طالقانی فرزندکاظم

آیت الله بنی صدر پدر اولین رئیس جمهور اسلامی ایران است که سال 1351 شمسی در بیمارستانی در پاریس فوت و پیکرش از فرانسه به عراق منتقل و در مضجع منورعلی بن ابیطالب(ع) به خاک سپرده شد . پنج سال بعد سال 1356 پیکر آقا مصطفی مصطفوی(آذر ۱۳۰۹-آبان ۱۳۵۶) در این آرامگاه سر به تیره تراب نهاد .

img_4459.jpg

حضرت امام کنار قبر مرحوم آقا سید مصطفی به نماز و ادعیه مشغول بود که پس از پایان عبادت متوجه حضور آقا تقی خان می گردد . معظم له می فرمایند آقای رئوفی شمایید ؟ حال شما چطوره ؟ از آقا تقی و مردم مهربان نراق تشکر می کند که فرزندش آقا مصطفی را مورد تکریم و احترام قرار داده اند . تنها سفارشی هم که امام خمینی(ره) به آقا تقی می فرمایند اینکه در قم سلام من را به آیت الله سید رضا بهاءالدینی برسان .

img_4435.jpg

2- 12 بهمن 1357 امام خمینی رحمت الله علیه پس از سال ها تبعید و مبارزه با رژیم ستم شاهی پهلوی از نوفل لوشاتو پاریس به تهران وارد شد و مورد استقبال بی شائبه مردم انقلابی قرار گرفت . 12 روز بعد 22 بهمن انقلاب پیروز شد .

رهبر کبیر انقلاب لیستی در اختیار داشت که بیش از 150 نفر افراد مورد نظرش را در تهران متناوبا به حضور می پذیرفت . حاج حسین بهی اهل قم از چهره های انقلابی که در نراق به استاد حسین معمار مشهور و ساخت چند بنا از جمله حسینیه و حمام پایین را درست کرد با آدرسی که از پدرم در تهران داشت و با او آشنا بود به سراغش آمد .

img_4434.jpg

روز بعد و دو هفته به عید نوروز مانده و احتمالا تاریخ 15 اسفند 1357 ساعت 10 صبح بود که یک ماشین بنز جلوی منزل پدری ام توقف کرد . ایشان آماده شد و در مدرسه رفاه به دیدار رهبر انقلاب مشرف شد .

img_4426.jpg

گروه ها و افراد زیادی منتظر ملاقات بودند . پدرم افرادی از جمله حجت الاسلام سید محمد جعفری ورامینی و حجت الاسلام صادق خلخالی و افراد دیگر را دیده و با آنان صحبت کرده بود . جعفری ورامینی دهه چهل به مدت سه سال روحانی شهر نراق بود و اهالی را خوب می شناخت و بعد از بازگشتش به قم علاوه بر فعالیت های حوزوی یک باب مغازه ماست بندی نیز راه اندازی کرد .

 

ملاقات با حجت الاسلام نورالله شاه آبادی فرزند میرزا محمد علی

 

تاریخ 29 مهر 1393 آقای محمد رئوفی مقدمات ملاقات با حجت الاسلام حاج نورالله شاه آبادی متولد 1308 را در منزلش واقع در منطقه دزاشیب تهران فراهم کرد .

img_4467.jpg  img_4468.jpg

مشارالیه فرزند میرزا محمد علی شاه آبادی( 1251 1328 ش ) فرزند محمد جواد می باشد .

محمدعلی بیدآبادی، فقیه و مجتهد شیعی مشهور به شاه‌آبادی و معروف به فیلسوف فطرت، در محله حسین‌آباد اصفهان به دنیا آمد. وی استاد آیت الله سید روح الله خمینی(ره) بوده است .

 

ملاقات با جانباز قطع نخاع احمد اصغری سندی

تاریخ 29 مهر 1393 با تلاش آقای محمد رئوفی در مرکز توانبخشی جانبازان حضرت امام خمینی(ره) در منطقه فرمانیه تهران یکی از ایثارگران قطع نخاع مورد ملاقات قرار گرفت .

 

img_4481.jpg

در این مرکز بیش از 40 نفر جانباز قطع نخاع وجود دارد که آقای رئوفی احساس مسئولیت کرده و بر اساس حس وظیفه شناسی و قدردانی با جانبازان ملاقات می کند . نگهبانان درب ورودی و جانبازان او را می شناسند و به نام او را صدا می زنند . خودش می گوید خود را ملزم می دانم که متناوبا به این قهرمانان سر بزنم .

img_4475.jpg

یکی از این جانبازان ؛ بسیجی آقای احمد اصغری سندی فرزند موسی اهل روستای سندی از توابع شهرستان فومن استان گیلان می باشد . ایشان اظهار نمود هشت ساله بودم که با خانواده به تهران نقل مکان نمودیم . یکی از حرفه های من داوری مسابقات فوتبال بود . در سازمان صنایع دفاع استخدام ولی بعد به عنوان نیروی بسیجی به جبهه اعزام شدم .

عملیات مسلم بن عقیل با رمز یا ابوالفضل العباس (ع) در محور سومار استان کرمانشاه در مهر ماه 1361 در مصاف با نیروهای ارتش متجاوز عراق مجروح و قطع نخاع گردیدم و اکنون دارای 70 % جانبازی هستم .

 

 img_4457.jpg

با تشکر از محمد رئوفی فرزند تقی و حاج احمد رضایی فرزند رضا نظر از اهالی شهر نراق

 

۹۳/۰۸/۲۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook