سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

خیز ای رزمنده شیر خانه از دشمن بگیر

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۵۹ ب.ظ

طی عملیات محرم دو پاسدار نراقی به اسامی سردار مظاهر لطفی تاریخ11/8/1361 و سردار کاظم محمودی تاریخ 16/8/1361در عین خوش استان ایلام به شهادت رسیدند و در ایوان عرش منزل گرفتند .

  1 (180).jpg

اسماعیل رحمانی

چهار روز بعد صدای بلندگوی بسیج بلند شد که حاج صادق آهنگران می خواند :

خیز ای رزمنده شیر           خانه از دشمن بگیر

در بسیج شهر نراق ثبت نام کردیم و تاریخ 20 آبان 1361 گروه 22 نفره تحت نام راهیان کربلا عازم جبهه های حق علیه باطل شدیم .

به هنگام اعزام به جبهه نیز مانور باشکوهی همراه با استقبال کم نظیری از سوی مردم نراق و دلیجان صورت گرفت . غیر از 22 نفر دو نفر از بسیجیان روستای مهدی آباد به اسامی محمد طهماسبی فرزند جواد و ابوالفضل آقابابایی فرزند محمد نیز با ما بودند .

1 (182).jpg

اسماعیل رحمانی در سالهای دفاع مقدس

نیروها به پادگان امام حسن(ع) در اتوبان بسیج تهران منتقل و تاریخ 26/8/1361 با قطار به اندیمشک حرکت کردیم و روز بعد در پادگان دوکوهه مستقر شدیم . بعد از سازماندهی با ماشین کمپرسی به مناطق آزاد شده توسط رزمندگان در عملیات محرم به خط مقدم عزیمت تا پدافند کنیم . در جبهه پاسگاه شرهانی و مشرف به شهر زبیدات عراق استقرار یافتیم و به سنگر بندی و ایجاد خط اقدام کردیم .


1 (174).jpg

عصرها که نیروهای دشمن کمی منطقه را آرام می گذاشتند از سنگرها بیرون آمده و با دوستان لحظاتی را به شادی و شعف می گذراندیم که اکنون دقیقه به دقیقه اش خاطره انگیز است .خط پاسگاه شرهانی عراق که تثبیت شد متاسفانه تاریخ 17 آذر 1361 دو نفر از نیروهایمان به اسامی علیرضا رزاقی فرزند مصطفی و مندعلی نباتی فرزند حسین به اتفاق هم در یک سنگر و با یک خمپاره به شهادت رسیدند و ما را غمگین ساختند .


17.jpg

گروهان ما جابجا شد و دوباره سازماندهی شدیم و نیروها خودشان را برای عملیات والفجر مقدماتی آماده کردند که من در واحد پشتیبانی بودم .


.jpg

مرحوم حسین رحمانی

برادرم علی محمد رحمانی فرزند غلامحسین از پاسداران انقلاب اسلامی در تهران بود و چند ماهی در کشورهای لبنان و سوریه بر علیه اقدام های خصمانه اسراییل مبارزه و فعالیت داشت .


img_5863.jpg.

مرحوم علی محمد رحمانی

علی محمد سال 1389 فوت و در قطعه 311 ردیف 72 شماره 53 بهشت زهرا(س) تهران خاکسپاری گردید .دو پسر به نامهای علیرضا و حسین و دو دختر دارم که باعث سربلندی من می باشند.

img_2126.jpg

اسماعیل رحمانی فرزند غلامحسین اهل شهر نراق 22/08/1392

 


۹۳/۰۸/۲۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook