سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 با اینکه بیش از سه سال فعالیت می کنیم و مطالب عموما بکر و تازه به مخاطبین ارائه می گردد ولی همچنان بسیاری از ایثارگری ها و جانفشانی های مردم شهر نراق کشف نگردیده است .

wdhocauxqj0ctoh50ovj.jpg     yhc24ib0mzb96iqgm7w.jpg

در این مدت آرزو داشتم در کنار کارهای فرهنگی ما تیمی صرفا به حماسه آفرینی های ارتشیان و سربازان جان بر کف بپردازند که حتی یک فرد هم این مسئولیت خطیر را به عهده نگرفت . ادای دین کردیم و در وسع و توان به دلاورمردی های ارتشیان در این سه سال پرداختیم که قطره ای از دریاست .

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6f/IRI.Army-Badge.svg/200px-IRI.Army-Badge.svg.png


رخصت می خواهیم با چند خط خاطره از یکی از مردان ارتش بپردازیم تا یادش گرامی داشته شود :
علی عابدینی سال 1322 در شهر نراق متولد گردید . پدرش شکرالله عابدینی فرزند علی اکبر و مادرش بهجت السادات موسوی فرزند سید حبیب نام داشت

nov8o0fu1y8muyr6zrox.jpg

مرحوم سروان علی عابدینی

 

سپس در نیروی زمینی ارتش استخدام گردید . 31 شهریور 1359 که رژیم بعثی عراق کشور ایران را ناجوانمردانه مورد تهاجم قرار داد ایشان نیز در خدمت دفاع از میهن اسلامی قرار گفت .

wls3fjmgc4xoeb5f24.jpg

سه سال در غرب کشور و جبهه گیلانغرب استان کرمانشاه در سخترین شرایط در ماموریت های محوله کوشا بود . به دنبال آن در مناطق جنوب از جمله اهواز ؛ خرمشهر و آبادان خدمات خود را ادامه داد .

 

aa7riornfkrlv4wduk10.jpg

 

در امر پزشکیاری خبره بود فلذا مدتی در بیمارستان لشکر 92 زرهی اهواز مرکز استان خوزستان فعالیت می کرد . بارها در ماموریت های مختلف زخمی های بسیجی یا ارتشی را در تخت های دو طبقه در هواپیمای سی 130 همراه با مراقبت های لازم تا تهران انتقال می داد و پس از انجام خدمت مجددا به منطقه باز می گشت . رفتارهای شایسته و تخصص وی تسکینی بود بر آلام و دردهای مرزداران .

 

mmnfpbh3a3amym6w71uj.jpg

 

هنگامی که جوانی در بیمارستان به شهادت می رسید چهره اش برافروخته و ناراحت می گردید .به همین منوال 46 ماه گواهی جبهه در کارنامه مثبت ایشان در ارتش ثبت گردیده است . بعد به تهران منتقل و در بیمارستان های 501 و 508 ارتش خدمت می کرد .

 

m9dpm1mnbxwgrayothk.jpg

 

نهایتا دچار سکته مغزی شد و در بیمارستان خانواده ارتش مورد عمل جراحی مغز قرار گرفت ولی پس از یک هفته به کما رفت و تاریخ 24/02/1373 به دیار باقی شتافت .

fucn88isv9gsbmhtr5j.jpg

 

پیکر این بزرگوار به زادگاهش منتقل و در قبرستان وادی السلام شهر نراق سر به تیره تراب نهاد . حاصل ازدواج سروان علی عابدینی با خانم اکرم السادات موسوی فرزند سید حسن چهار دختر و دو پسر به نامهای داود و مهدی می باشد .

 

9n88w7y68mjem6e5bvl.jpg

 

با تشکر از حاج ماشاءالله عابدینی فرزند شکرالله اهل شهر نراق 17/11/1392

 

۹۳/۱۰/۱۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook