سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 * علی رزاقی فرزند مصطفی دانش آموز بود که در سن 16 سالگی به تویوتای بسیج که در حال مشایعت نیروهای اعزامی به جبهه در حرکت بود خودش را چسباند تا برای راهیابی به جهاد اصغر موفق شود .

5g9woyz2g6eryhdsk6c.jpg  pla1l4p4wd09vy7e24h.jpg

شهید علی رزاقی

او جوان پاکی بود و مبارزه ای برای جهاد اکبر و نفسش نیاز نداشت .

 

 * مند علی نباتی فرزند حسین 56 ساله و قبلا آسیابان و بعد کاسبکار شد . جبهه رفتن را تمرین داشت و فدایی مولایش سید روح الله(ره) بود .

http://yasupload.ir/uploads/fmxykck4wrgw1vchwhh4.jpg nn3ccl9ak0fnamc2yb97.jpg

شهید مندعلی نباتی

چند بار که ولایت عشق و رهبر سفارش کرد جبهه ها را پُر کنید دست از همه متعلقات شُست و با داشتن فرزندان ریز و درشت عازم نبرد با متجاوزین عراق و همپیمانانش شد .

0g7v84ik8krp8762t6uh.jpg    drso7puycjpaphv1stec.jpg

حاجیه خانم منصوره قجری عاشق خدمت به دین و مملکتش هست و تمامی راهپیمایی های انقلاب و پشتیبانی از ولایت را پشت سر گذاشته و این بار در بدرقه جوان معصومش به جبهه حضور دارد تا با پاشیدن نقل بر سَر مثل دامادش و دود کردن اسپند دعا کند .

g1c7fy35xlfcm8mcyme.jpg

                                                                                                                                                                                     حاجیه خانم منصوره قجری

پنج شنبه 20 آبان 1361 مقابل ساختمان بسیج و گلزار شهدای نراق این آخرین کلام هست که این زن مومنه و آبرومند ادا کرد :

عمو مندعلی ؛ این جگر کوشه ام علی را اوّل به خدا و بعد به شما می سپارم . مندعلی جواب داد ؛ دختر حاج مصطفی نگران نباش با هم می رویم و با هم بر می گردیم

9e1x94lyj7ciaupkfgv1.jpg

حالا اینجا جبهه پاسگاه شرهانی عراق و مشرف به شهر زبیدات عراق است و گروه 22 نفره راهیان کربلای نراق به عراق آمده تا پشتیبانی از خطوط آزاد شده عملیات محرم را بر عهده بگیرد .

7o8hkdkt28siu7w7wxr.jpg

طی عملیات پیروزمندانه محرم در تاریخ های 11 و 16 آذر ماه 1361 دو تن از فرماندهان دفاع مقدس سرداران مظاهر لطفی و کاظم محمودی بال در بال فرشتگان مقرب الهی گشودند .

علی 16 ساله است و مندعلی 56 ساله و کسی دل و دماغ ندارد با آن دو شریک باشد . نوجوان و پیر با همه جور اخلاقی پیوند نمی خورند . دو نفره ؛ سه نفره و چهاره نفره وارد سنگرهای نشیمنگاهی شده و این دو نفر باقی می مانند .

qrqhqjbw3b0kjg9i1qf.jpg

مندعلی می بیند خود و علی مانده اند و می رود سمتش و می گوید من و تو قِسمَت همدیگر هستیم . من به مادرت قول دادم که با تو می روم و با تو باز می کردم بیا برویم و با هم همسنگر شویم .

7xqwg1p6z5jclvnb2lhm.jpg

عجیب ؛ عجیب که نگهبانی و شیفت آنها هم بدون درخواست قبلی با هم جور می شود . 27 روز از آغاز اعزام به جبهه گذشته و 5 آذر 1361 از پادگان دوکوهه به خطوط مقدم آمده اند . دوشنبه 15 آذر اربعین سالار شهیدان حسین بن علی (ع) چه با سوز و عشق دل به مولا سپرده اند و زیر بیرق سبز آقا در همین جبهه سوگواری می کنند .

bga37zq1lmcfe6mcjesb.jpg

حالا 17 آذر 1361 و شب در سنگر دیده بانی روی دپو چشمانشان را به سمت فعل و انفعالات دشمن متجاوز بعثی دوخته اند . رزمندگان در زیر چراغ های فانوس در حال دعای توسل به ائمه معصومین هستند که صدای انفجار خمپاره کُن فَیکون می کند .

mwyv4vvyr06lg2dpojg9.jpg      walws5ulzazrhm6ftqm.jpg

                                               پیکر مطهر شهید مندعلی نباتی                                          پیکر مطهر شهید علیرضا رزاقی

همه سراسیمه به سمت محل انفجار می روند که دست ها بالا آمده و بر سر و سینه کوبیده می شود . سنگر عشاق خونین گشته و گلگون کفان به شهادت رسیده و به عرش پرواز کردند . آنها دست در دست هم به یاران حسین (ع) پیوستند و جان تابناکشان را هدیه به درگاه دوست کردند .همانطور که عمو مندعلی به منصوره خانم قول داده بود به عهدش وفا کرد و آن دو با هم رفتند و با هم برگشتند .

6uepj0cc0b3t8v6u8svn.jpg

بقیه سلحشوران دلاورانه در جبهه ماندند تا سنگر شهیدان خالی نماند و پیکرهای پرستوهای عاشق به نراق منتقل گردید . زنان و مردان نراقی آنچه از ارادت به ساحت مقدس امامزادگان عشق بود مضایقه نکردند و در سرما آمدند و پیکرها را بدرقه کردند .

 2liogndwkegfyfur6t.jpg

 آنان به این خانواده و همه خانواده های شهدا گفتند این شهیدان فقط به شما تعلق خاطر ندارند و برای دفع تجاوز بیگانه به کشورمان رفتند تا عزت و سربلندی همه ایرانیان حفظ شود و این شهدا به همه ما تعلق دارند .

d7pj8otu77qzd3oq5ci0.jpg

حجت الاسلام هبت الله نوروزی امام جمعه شهر بر بدن های پاک نماز گذارد و به طرز باشکوه با سلام و صلوات پیکرها در قبورشان در گلزار شهدای نراق تا ظهور صاحب حق(عج) به امانت گذاشته شد .

tyneu7ohvp1551u5figs.jpg  l5e9y4m92v7ll5d04d1.jpg

از آن روز تاریخی تا کنون علی رضا به علی اکبر شهیدان و مندعلی به حبیب بن مظاهر شهیدان نراق لقب گرفته اند وهمشهریان نوع دوست به القاب آنها آشنا هستند .درود خداوند بر شهیدان رزاقی و نباتی که برگزیده خداوند برای شهادت بودند و آنها دو تن از گل‌های بوستان تربیت شدگان مکتب بزرگ امام خمینی(ره) هستند .


شهدا ؛ قطعا شما رستگارید و ما فقط یک درخواست و تمنا از شما داریم که شفاعت برای شما کاری است دست یافتنی .


qfxowwo2i5et8yr09lpc.jpg

ارادتمندتان محمد به مناسبت سی و دومین سالگرد شهادتشان 17/09/1393

   

۹۳/۱۰/۱۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook