سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 فرزندان فتحعلی کمره ای از مبارزین و با شجاعت ترین افراد روزگار حضرت سید روح الله خمینی(ره) هستند . قبل انقلاب سرباز رهبر و جانفدای او بودند و وقتی جنگ و دفاع مقدس پیش آمد در صفوف مقدم پیش قراول شدند .

xrmdf7tzs2k9cvjx3e.jpg

جز به رضایت حق تعالی اندیشه ای نداشتند و با اینکه می توانستند شرایط بهتر زندگی را داشته باشند به پای ارزش های معنوی ایستادگی کردند .

rva7gdffcca6s1mmhf92.jpg

القصه ؛ وقتی به شهرستان مرزی سردشت آ . غ می رفتم پس از پایان کار به پادگان شهید بروجردی می رفتم تا گمشدگانم سید مهدی و اسماعیل را بیابم . در اثنای شب نشینی نراقی ها که در سردشت زیاد بودند یکی از دوستانم که هم سن و سال بودیم کناری می نشست و فقط خنده بر چهره داشت .

dvs0gozkueidcgo9bsq.jpg

جعفر کمره ای را کسی عبوس ندید و از بس می خندید صورتش سرخ تر می شد . ایمان بالایی داشت و دل شیر که بسان او کمتر پیدا می شود . دشمنان از فعالیت های سالم و صحیح او و چند نفر در منطقه سردشت به ذله آمده بودند .

 sf17dskvp80eji68l6.jpg

بی ریا و بی تکلف فقط به مقتدایش و فرمان او می اندیشید . اگر در لحظه به او آماده باش می دادند فقط نیاز بود کتانی اش را به پا کند ؛ یعنی بشمار 3 آماده دفاع از دین و مملکت بود .روزی او را در زمستان سخت دیدم ساق بند پشمینه ای پوشیده به او گفتم جعفر توی برف و بوران پوتین بهتر جواب میده .گفت نه با کتانی راحتر می دوم و راه می روم و پوتین مزاحمم است و سرعتم را می گیرد . در عوض این ساق بند پایم را گرم نگه می دارد .

 ak4rfkrtn7qu3c6n5mu9.jpg

صحبت از نوجوانان و جوانان فریب خورده به دامان گروه ها مثل کومله و دمکرات شد که گفت دلم به حالشان می سوزد سرکردگان مزدور آنان در بهترین شرایط زندگی در اروپا و عراق زندگی می کنند و برای شعار فریبنده خودمختاری جوانان این مرز و بوم را به کشتن می دهند .

w3op5lrewzqzvjn56yg.jpg

اینها همه دارای خانواده های اصیل کردستان و با غیرت هستند که با کوچکترین اختلاف خانوادگی به دامان ناپاک این گروه ها می پیوندند .  مثلا برای نخریدن دوچرخه و موتور یا فرار از تحصیل و یا ازدواج ناموفق فرار کرده و دو ساعت بعد در شمال عراق نزد این احزاب می روند . شعارهای این گروه ها رنگ و لعاب خوبی داره و افراد را دچار وسوسه می کند .

 biomhjxcnp275tgq2g3.jpg

 جعفر گفت جوانانی که به آنان ملحق می شوند هنوز دو ماه نگذشته که پشت صحنه تزویر و دروغ مسئولین آنها کشف شده و خود را تسلیم می کنند . بیشترین آسیب را خانواده آنان می بیند .  جعفر خوشحال بود و می گفت الان نسبت به گذشته شرایط خیلی متفاوت شده و مردم کردستان به خصوص جوانان متوجه شده اند که دیگر گرفتار تبلیغات عوام فریبانه احزاب را نخورند . اشتغال و تحصیل دو اهرم موفقی است که در کردستان جوانان را حفظ می کند .

 p9skhqonpb5zbhjpda6l.jpg

     سرداران شهید قدرت الله و جعفر  کمره ای

رفتار و کردار جعفر مثل آنچه که در نهج البلاغه در صفات متقین نوشته مصداق پیدا می کرد .
برادرش محمد کمره ای از دوستان دیرینم می باشد که او هم موفقیت هایی در کردستان داشت . تهذیب نفس سر لوحه امور زندگی اش می باشد . روزها و ماها با او بودن به جزء آرامش و افزایش ایمان اشکالی در روزمرگی ات پیش نمی آورد .او نیز در کردستان ایده های داشت که حفظ امنیت مردم از جنایت و خیانت ضد انقلاب یکی از آنها بود .

8aj8ol4rszfyjqnbn2q.jpg

از راست : سردار شهید قدرت الله کمره ای - علی(میرزاعلی) کمره ای - محمد کمره ای - سردار شهید حمید آذین پور اهل شاهین دژ

شمسعلی کمره ای هم از سربازان ولایت بود که سال ها لباس سبز سپاه بر تن داشت و باقی الصالحاتی برای خود بر جای گذاشت

مصطفی کمره ای با اینکه 27 سال از شهادت برادرش می گذرد هنوز به دنبال انواع شجاعت های جعفر می گردد . نام سردشت و کردستان او را به وجد می آورد و علاقه دارد مطلب جدیدی بشنود

x8tx8eljq1jbs10wfd.jpg

فروردین 1366 برادرشان میرزاعلی کمره ای برای اولین بار به مناطق محروم در شمالغرب آمد و در سردشت مستقر شد . او از جبهه های جنوب به غرب آمده بود تا ببیند برادرش جعفر کیست و چکار می کند که سلطان منطقه سردشت لقب گرفته است .

 ywlluapoyr81nqx1393a.jpg

آمده تا ببیند در منطقه سردشت چه چیزی نهفته است که برادرش دلبسته آنجا شده است . پله های دفتر فرماندهی که ناصر صفر زاده اهل خوی(1338 - 1375) آنجاست را نفس زنان بالا رفته و در دل می گوید این همه پله برای چی در این شیب قرار گرفته است .

xpt0g0mu88y8lcklqii2.jpg

جانباز گرانقدر مجتبی شریفی رئیس دفتر فرماندهی سپاه سردشت که در کردستان به کاک مجتبی مشهور است از میرزاعلی به گرمی استقبال نموده و او را به پادگان شهد بروجردی راهنمایی می کند .رزمندگان نراقی مثل سید مهدی موسوی سید مرتضی بابایی - محمد کمره ای - سید حسن و سید عباس حسینی نژاد - سید مظفر موسویان - حسین و اسماعیل حبیبی - محمدرضا قاسمی - حسن ترابی - تقی باقری - قدرت الله آقاصادقی نصرالله حیدری و ده ها سلحشور دیگر در سردشت مشغول انجام وظیفه هستند .

rwf2bgmxu717abs0knjv.jpg

از راست : سردار شهید جعفر  کمره ای - حسین کریمی اهل مشهد اردهال - میرزاعلی کمره ای

میرزاعلی کم کم با محیط خو می گیرد و متوجه می شود پیشمرگان اهل تسنن کرد پا به پای رزمندگان و از جمله جعفر به تکاپو هستند . میرزاعلی هنوز 20 روز نگذشته و از ایثار و حماسه آفرینی و قهرمانی های برادرش برداشت کاملی دریافت نکرده که خبر ناگواری سریع منطقه را پُر می کند و مشت هایی است که بر سر فرود می آید .

uyc7j16d8l6r2jh82fd.jpg

   پیکر مطهر سردار شهید جعفر کمره ای

 

ایستگاه رادیوی حزب منحله و تجزیه طلب دمکرات ایران که از شمال عراق برنامه پخش می کند با شادمانی اعلام نمود که پیشمرگان حزب ما موفق شدند در نوار مرزی عراق در روستای گوره شیر سردشت تعدادی از نیروهای گردان جندالله از جمله یکی از سرکردگان آن جعفر کمره ای را از پای در آوردند .

fmub878ob9wyjazbzmx.jpg

رادیو بی بی سی که از انگلستان اجرای برنامه می کند به نقل از گزارش دمکرات پیروزی پیشمرگان حزب خیانت پیشه دمکرات را تکرار می کند که دو شهروند نراقی به اسامی قدرت الله کمره ای(شهید) در محلات و مسلم مرادی(مرحوم) در نراق این خبر بی بی سی را استماع می کنند و شوک عجیبی به آنان وارد می شود .

sw3eukn9ia6swoejix5g.jpg

بنده هم از طریق رفیقان مطلع شدم که جعفر کمره ای دوست نازنین و گرانقدرم تاریخ 11 اردیبهشت 1366 و جمع 15 نفری دوستانش از جمله صادق کلهر فرزند پرویز اهل روستای گورخانه از توابع دهستان خندان شهرستان طارم سفلی استان قزوین در گوره شیر سردشت به شهادت رسیده اند .

bxkzge418cr0yu8vr9ue.jpg

     شهید صادق کلهر

گورخانه محل تولد صادق کلهر در سرشماری سال 1385 دارای 9 خانوار و 25 نفر جمعیت داشته(اکنون حدود 135 نفر جمعیت دارد). دوستانی هم گفتند محل تولد شهید کلهر روستای نظام آباد قزوین استضد انقلاب حتی بر بدن های معصوم و بی جان جوانان ایران زمین از جمله صادق و جعفر رحم نکردند .

uyu0tro6bp81ek68oq2i.jpg

میرزاعلی به ناصر صفر زاده(1338 - 1375) اهل خوی فرمانده سپاه سردشت مراجعه می کند که نباید دست روی دست گذاشت که ناصر می گوید قول هایی دریافت کرده ام و اگر تا فردا پیکرهای شهدا نیامد خودمان عملیات می کنیم .پیکر مطهر جعفر پس از دوازده روز از طریق تطمیع قاچاقچیان از کوره شیر به سردشت منتقل و پیکر کلهر کمتر از سه هفته انتقالش به طول انجامید .

b1w5imqwt8vvw5hd0ya.jpg 

پیکر مطهر جعفر به معراج ارومیه منتقل گردید . با هماهنگی قبلی پاسدار میرزاعلی را در ارومیه ملاقات کردم . چاره ای نداشتم تا بغضم را از ایشان پنهان کنم ولی او با ایمان راسخ و قلبی مطمئن رفتار و گفتارش را کنترل می کرد و انگار پیام می دهد که این راه منتخب جعفر و خودمان است .

188xz5vhn5xzl0pa0v12.jpg

پیکر شکنجه شده سردار شهید جعفر کمره ای توسط مزدوران حزب منحله دمکرات کردستان ایران در منطقه سردشت

ماشین شخصی یا اداری ام را حرکت داده و به اتفاق آقا میرزاعلی راهی معراج سپاه که حدودا در کیلومتر 15 جاده مهاباد می شویم . دلم لحظه ای آرام و قرار ندارد و تا کی باید جانفشانی و شهادت غرورآفرین دوستانم را نظارگر باشم .

 1wnargf38eohwe0k32e.jpg

دو نفری نازنین پیکر را از سردخانه بیرون آوردیم و نگاه های پی در پی به این فرزند رشید مادر مرحومه مرصع رضایی تاب و توانم را می برد . برادران و خانواده شهید ناراحت نشوند الان 27 سال از شهادت این راد مرد تاریخ ایران می گذرد اجازه دهید همگان بدانند که قسمت هایی از بدن جعفر توسط خصم دون مُثله شده بود . او را شکنجه کرده بودند .

 3yydilgrgcz8l1yqcx.jpg

ضد انقلاب دوست ندارد واقعیت ها روشن شود و دوست دارد جنایت های بیشمار آنان در کردستان از دید حقوق بشر و اذهان مردم پنهان بماند . چته های بی سواد حزب منحله دمکرات که رهبرانشان دَم از حقوق خَلق کرد و خودمختاری کردستان می زنند باید منفور تاریخ باشند .

0uj2popgavi8e090tuvs.jpg znwm879hkybr2glpz.jpg

وصیتنامه سردار شهید جعفر  کمره ای

 

جعفرها در سنگر نشسته بودند تا از دست آوردهای نظام اسلامی پاسداری و دفاع کنند ولی شما در اردوگاه اجنبی و با پول و تجهیزات صدام حسین و پشتیبانی تبلیغاتی چند کشور اروپایی غائله و ناامنی در کردستان را به پا کردید .

 92mmelreqx61mpg313h.jpg

از راست : شهید جعفر کمره ای - بسیجی سید... موسوی اهل شهرستان نور مازندران

 

اکنون نیز پول های هنگفت حکومت اقلیم کردستان عراق به شما تزریق می شود تا نفس های نامطمئن خود را ادامه دهید . شما فقط جعفرها را مثله نکردید ؛ حتی بسیاری از جوانان برومند خلق کرد را نیز شکنجه و به آنان آسیب رساندید .اولین و شقی ترین افرادی که سر از بدن پاک جوانان ایرانی در سرزمین سبز کردستان بریدند شماها بودید . داعش امروز این حرکت ناپسند و ددمنشانه را از شماها آموخت .

71ehv3r8zavxcsehp10q.jpg

پیکر شکنجه شده سردار شهید جعفر کمره ای توسط مزدوران حزب منحله دمکرات کردستان ایران در منطقه سردشت

 

 من برای این پیکر مثله شده بمیرم که برای امنیت مردم و منطقه گلگون گردید . اعتقادم این است که عکس های خیانت حزب منحله دمکرات را بر بدن مطهر شهید جعفر را پنهان نکنیم به صرف اینکه خانواده شهید بزرگوار احساسات پاکشان جریحه دار می شود . فقط بدانید بیشترین سود را دمکرات ها می برند که جنایتشان مخفی می ماند .

fe702bpuoahmu9lghk3.gif

درنگی نمانده لذا قامت رشید این پاسدار ولایت را معطر کردیم و صلوات و فاتحه ای نثارش کردیم و ناراحت بودم که ما تنها شدیم . میرزاعلی دل رئوف است ولی مصمم بودن چهره اش انسان را مقهور خود می کند .

mm8i8zcseebz25ljndp3.jpg
آمبولانس کم تجهیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سربازی که راننده اش بود آماده شد و آقا میرزاعلی با این وسیله راهی شهرستان دلیجان شدند . پاسدار علی رعیتی راد قائم مقام سپاه تلاش می کند مردم وفادار دلیجان در تشییع جنازه این دلاور مرد منطقه حاضر شوند و بعد به زادگاه جعفر آمدند و مردم آنچه که در توان داشتند از راه و رسم این شهید بزرگوار در زیر تابوت به نمایش گذاشتند .

wm6syuwsge5t31oqwq13.jpg

از راست : مرحوم حسین رضایی اهل اراک - سردار شهید جعفر  کمره ای اهل نراق


جوان رعنا و تازه داماد ایران در گلزار شهیدان نراق در خاک ماموا گرفت و ننگ و نفرین ابدی برای شقی ترین انسان های نادان و تجزیه طلب حزب منحله دمکرات کردستان ایران در تاریخ ثبت گردید .

qs9h45ylzerxpztweo.jpg

جعفرها همچنان برای عدالتخواهی و مبارزه با کفر و الحاد به دفاع مشغول هستند تا سربلندی بیشتر ایران اسلامی را نظاره گر باشند .

آقا میرزعلی کمره ای نیز پس از تدفین و مراسم های معمول مجددا به محل فعالیت خود و برادرش به سردشت بازگشت و به مدت هفت ماه در واحد تعاون سپاه فعالیت خود را ادامه داد .

yt9l4y61h9qf5e184cm8.jpg  st2vhf4n8u9l3egarqnl.jpg

                                                     میرزا علی کمره ای                                   سردار شهید جعفر کمره ای

اکنون که از نحوه شهادت جعفر و شجاعتش بیشترسوال می شود آهی می کشد و اشکی در چشمانش حلقه می زند و ناگفته هایی را برایم توضیح می دهد که به اصطلاح امروزی ها مو به تن آدم سیخ می شود .

ufpgkywvq474idldclw.jpg

پنج شنبه 25 دی 1393 که آقا میرزاعلی را در گلزار شهدای علی بن جعفر شهر قم ملاقات کردم مطلبی را گفت که مسئولیت ما را خطیر و سنگین تر کرد .

pge285g2pmi2elvzovx.jpg

ایشان گفت همیشه دلم می خواست کاغذ و قلمی دست بگیرم و بنویسم از آنچه که جعفرها داشتند و برای چه این مسیر را انتخاب کردند و ده ها مطلب دیگر ولی شرایط و روزمرگی برایم میسر نشد تا اینکه سر و کله سلحشوران نراق پیدا شد و تشکر وافر دارم که از مظلومترین انسان های تاریخ با ارزش های والایشان می نویسند . خدایا؛الطافت را بیشتر مقدر فرما تا بیشتر بنویسیم از مظلومترین انسان های تاریخ

 ne9x7p2235jjki09efbh.jpg

                                                                                                                                                          

۹۳/۱۰/۲۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook