سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

ماست و دوغ شهر نراق گوارای وجود نازنین امام خمینی

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۳۷ ب.ظ

 در منازل سازمانی قصر فیروزه تهران به همراه ارتشیان سکونت داشتیم .

vai8j29y3q0xejpi0fdk.jpg

حاج ماشاالله عابدینی

تابستان 1359 به حجت الاسلام سید مصطفی شاکری امام جماعت مهدیه قصر که مورد محبوبیت بودند مراجعه کردم و گفتم تصمیم دارم دوغ و ماست زادگاهم شهر نراق که از بهترین سوغات محلی است را برای رهبر عزیزم وقلب تپنده پیر جماران ببرم .

2sxih2c548cgbtb2rj.jpg

آقای شاکری که نماینده امام خمینی (ره) در منازل سازمانی قصر فیروزه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بود (اولین امام جمعه چالوس، امام جمعه اقلید فارس و فعلا مدیر حوزه علمیه آیت الله احمد مجتهدی تهرانی) سفارش به محرمانه بودن اقدام کرده و نامه ای مبنی بر معرفی اینجانب نوشت .

d049o1tmnc2p61ud6w0q.jpg

آمدم نراق و در مزرعه محمد آباد و از خواهرم خانم اقدس عابدینی(مادر بزرگوار شهید اسدالله خسروی(خواستم ماست گوسفند برای دوست صمیمی ام آماده کند . ماست را در کیسه مخصوص ریخته و مقداری آب آن را گرفتم و سپس در دبه 12 کیلوگرمی ریخته و به تهران بازگشتم .

r5pgsw7lv1x0h8tnug.jpg

آقای علی سنگسری مسئول نمازخانه مهدیه قصر فیروزه تا متوجه شد قصد ملاقات با رهبر را داریم با ما همراه شد . من وسیله نداشتم و علی یک دستگاه ماشین پیکان زرد رنگ داشت که سریع طشت پلاستیکی آماده کرد و دَبه را داخل آن گذاشت و اطرافش را پُر از خورده یخ کرد تا ماست سَر نرود .

mjoqa5mhb1rod18rclz7.jpg

آن مقطع بازرسی ها خیلی تشدید نشده بود و پس از ترورهای پی در پی منافقین مامورین مراقبت مجبور شدند ملاحظاتی در نظر بگیرند . چند دپو را با نشان دادن معرفینامه و کارت شناسایی ام پشت سر گذاشتیم تا رسیدیم به روبروی حسینیه جماران . مسئول آن قسمت گفت ماست را به آشپزخانه تحویل دهید . عرض کردم لازم است این تحفه از نراق را به دفتر معظم له تحویل دهم که موافقت کردند .

x3th4t0e2ri8vnxr6op.jpg

در دفتر امام حجج اسلام سید احمد مصطفوی فرزند سید روح الله ؛ حسن صانعی فرزند محمدعلی ؛ سید هاشم رسولی محلاتی فرزند سید محمد و دو نفر دیگر حضور داشتند .پارچ آبی تهیه کردم و مقداری ماست داخل آن ریخته و هم زدم تا دوغ شود و در مقابل حضار یک لیوان خوردم و یک لیوان هم به آقای سنگسری دادم تا بخورد . بعد به حاضرین هم هر کدام یک لیوان دوغ تعارف کردم و میل نمودند تا پس از اطمینان به امام خمینی(ره) برسانند.

6xloe7bapde5jzdg0ps.jpg

 

حجت الاسلام حسن صانعی(برادر یوسف) گفت اهل کجایی؟ گفتم اهل شهر نراق زادگاه فاضلین نراقی هستم . نراق را با مشاهیرش به خوبی می شناخت .

آنگاه ماست ها را در ظرف های دو سه کیلوگرمی ریخته و یک دبه سه کیلویی را گذاشتند داخل یخچال متعلق به رهبر عظیم الشان تا به مصرف ایشان برسد .

 

yp847gh7522rln8j3v.jpg

 

آنگاه درخواست ملاقات با امام را کردیم که حاج سید احمد ترتیب ملاقات را داد . وقتی وارد شدیم آیت الله میراسدالله مدنی دهخوارقانی فرزند میرعلی(1293- شهادت شهریور1360) امام جمعه تبریز در حال ارائه گزارش از استان آذربایجان شرقی بود . چون اخبار شامگاهی این مطلب را متذکر شد .


حاج احمد آقا ما را جلوتر برد و دست و صورت آفتاب جماران را بوسه زدیم و خداوند را شاکر شدیم از این موهبت الهی که نصیب ایران و جهان کرده است .

mgy6vnbyxi38ei1dy1p.jpg

 

سرگرد بازنشسته ارتش ماشاءالله عابدینی فرزند شکرالله اهل شهر نراق 17/11/1392

۹۳/۱۱/۱۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook