سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

سال 1356 در زادگاهم شهر زیبای نراق آموزش تعلیم رانندگی راه اندازی کردم و به جز من فرد دیگری هنوز به این شغل اقدام نکرده بود .

bw6muadhkggyqsymwz.jpg

حاج عباس(حسینعلی) پیشه ور

اولین شهید سردار دفاع مقدس نراق و استان مرکزی محمد علی قجری توسط بنده رانندگی آموخت . با بعضی از روحانیون معزز نراق علاوه بر اینکه زمان تحصیل همکلاس بودیم برای تعلیم رانندگی نزد من آموزش می دیدند .

trbz59jbd5px03y8v97w.jpg

وقتی که روحانیون پشت فرمان از مقابل پاسگاه ژاندارمری عبور می کردیم درجه دارها و خصوصا فرمانده پاسگاه ناراحت می شدند . حتی یک بار ماشین را متوقف کرد و از روحانی پرسید شما برای چی در حال فراگیری رانندگی هستید ؟

lsaw322od82eqnbougfz.jpg

چون قبل از انقلاب اغلب روحانیون به ویژه در شهر قم از دوچرخه و موتور سیکلت استفاده می کردند و آموختن فن رانندگی برای ماموران شاه ایجاد حساسیت نموده بود .بارها من را مورد شماتت و تهدید قرار می دادند که از روحانیت فاصله بگیرم .

jhk28i02sbi1rikjqkkb.jpg

مامورین پاسگاه مطلع شده بودند بنده علاوه بر تعلیم رانندگی به روحانیون با آنان نیز فعالیت انقلابی در راستای اهداف رهبر انقلاب آیت الله خمینی(ره) دارم . در توزیع اعلامیه های امام راحل بین مردم منطقه عمومی دلیجان اقدام می کردیم .

5zrflpuvwdo3tru3k0l.jpg

فرمانده پاسگاه نراق روزی با نشان دادن انگشت اشاره با تهدید گفت وای به حالت اگر روزی اطلاعیه ای از ماشینت پیدا کنم به جایی می فرستمت که دیگر نراق را نبینی !

scc26vih0oow03ntk0kz.jpg

حاج عباس(حسینعلی) پیشه ور و همسرش سرکار خانم فاطمه(مهین)پورصادقی

 

بنده با همسرم خانم فاطمه(مهین)پورصادقی فرزند علی اکبر(خواهر شهید محمدرضا) در راهپیمایی های مردمی بر علیه رژیم ستم شاهی پهلوی شرکت داشتیم تا اینکه 12بهمن 1357 امام خمینی رضوان الله علیه از هجرت بازگشت و 22 بهمن حکومت پهلوی را در هم پیچید .

dpmos4wg0w2r84d1lnbg.jpg

 

حاج عباس(حسینعلی) پیشه ور فرزند غلام محمد اهل شهر نراق25/01/1391

 

۹۳/۱۱/۱۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook