سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 دبیرستان نوساز آماده شد تا جوانان برای تحصیل بدانجا بروند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دلیجان در آنجا استقرار یافت و زودهنگام هم ساختمان را تخلیه و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و دبیرستانی به نام شهید بهشتی در آنجا مستقر شد .

eu8jww6j3sgzfblxtbt.jpg

شهید سید نظام جلالی

وقتی به ساختمان معنوی سپاه دلیجان وارد می شدی معلم قدیمی به نام حجت الاسلام علیرضا نظری فرمانده این سپاه و پاسدار محمد قهاری جانشین وی انجام وظیفه می کردند که بعدا علی رعیتی راد مسئولیت قائم مقامی را بر عهده گرفت .

ejugam1vrpucypdnmwnd.jpg

حسن صادقی ؛ محمدرضا پاینده ؛ صمدی ؛ دلاوری ؛ طباطبایی ؛ توکلی ؛ و ده ها نیروی سرشار از ایمان و فداکاری دیگر از دلیجان در نوبت رشادت برای دین و مملکت صف آرایی می کردند .

prsghd48vxiazrc5ec.jpg

سید احمد جلالی(شهید) سرود صبحگاهی می خواند و در صبگاه های مشترک نهج البلاغه و حدیث قرائت می کرد و استاد زبر دستی بود که اگر زنده بود کمتر از ازغدی نبود .

28i22hf64zcv5hnudsnv.jpg

چنین پتانسیل هایی در همه روستاها و شهرها وجود داشت که جنگ تحمیلی هشت ساله بعضی از این استعدادها را از ما گرفت و شهیدان فدای آرمانشان شدند تا آینده ای بهتر برای مردم رقم بخورد .

jlxfwazqkr9a0qlowozt.jpg

          سید مقداد در دستان پدر

آن سوی دیگر که می نگریستی جوان قاطع ؛ متبسم ؛ مصمم ؛ آرام و کم حرف ؛ متواضع و متین را مشاهده می کردی که به آن سید نظام جلالی می گفتند . کمی بیشتر که انس می گرفتی و خودمانی می شدی در جمع به آقا نظام خطاب می شد چون آقایی از سر و رویش نمایان بود .

xyhf4vn150sml69cnmch.jpg

 

مسئول واحد عملیات سپاه پاسداران دلیجان بود و چند نفر زیر مجموعه اش فعالیت داشتند . در همان ابتدای آشنایی مشاهده شد گروهی را آماده کرد و از مغازه ای در دلیجان یک ماشین برنج احتکار شده را به محل کار منتقل و نهایتا با مجرم تحویل دادگاه نمود .

gfv59003quxs7lrg28nr.jpg

 

در ادامه به همراه سایر مردم انقلابی و مومن دلیجان با افراطیون سازمان مجاهدین(منافقین) و هواداران چریک های فدایی خلق مبارزه ای جانانه ای داشتند تا زمانیکه عده ای از آنان دستگیر و بازداشت و اعدام شدند و سید نظام ها توانستند بر اوضاع فایق آیند .

 

ciifllyva6o2srflz8h.jpg

 

امنیت شهر خودشان که فراهم شد ناامنی در بعضی از استان های مرزی کشور هویدا شد . یکی از این استان ها که گروه های زیادی مثل قارچ سر در آوردند از قبیل کومله ، دمکرات ؛ خبات ؛ رزگاری و... تا ضمن بدست آوردن خودمختاری در مقابل حکومت نوپای جمهوری اسلامی به رهبری آیت الله سید روح الله خمینی(ره) مقابله کنند.

3iqsd4suk40avm20n3r.jpg q3dmt8b7v37rxz4r0skr.jpg


آقا نظام جلالی و همفکرانش به منطقه غائله آفرین در کردستان ماموریت یافتند تا به حفظ ثبات و امنیت پایدار منطقه کردستان کمک کنند . سید نظام در یکی از مراکز ناامن یعنی سقز حماسه های جاویدان بر جا گذشت و به سهم خود اثرات ماندگار خَلق نمود .

بیش از سی سال از آن زمان خاطره انگیز گذشت تا اینکه پنج شنبه 16 بهمن 1393 در دلیجان یکی از روزهای خوب خدا مهیا شد تا لحظه های شیدایی را با آقا سید نظام جلالی سپری کنیم .

2rb0hb5dxfeg2jbc7203.jpg

با وجود نواقصاتی که در برنامه قابل مشاهده بود ولی بی انصافی و نامردی است که چراغ قوه در تاریکی بیاندازیم و فقط ضعف ها را ببینیم . در مجموع برنامه زیبا و اثر بخش و تاثیر گذار بود .

she7900kxwwovhpneizl.jpg   r9loyu2ofkz6c7etf9qo.jpg

حاجیه خانم معصومه قهاری مادر سردار شهید جلالی و سید مقداد فرزند برومندش

نمونه های چنین همایش هایی به ندرت در دلیجان شاهد بوده و هستیم و مخصوصا کتابی در ارتباط با شهدا اصلا چاپ نشده بود که برای سید نظام تحریر گردیده است .

gah0m8ie75qir0b61t7.jpg

آقا وحید حسنی گردآورنده کتاب از جوانان نسل سوم است و بهتر است از زحمات طاقت فرسایش تقدیر و تشکر نمود و به مردم متدین دلیجان تبریک گفت که جوانانی مثل آقا سید نظام پرورش داده اند .

 

sxyshox1z4rfjzw019.jpg

 

امید است در معرفی ایثارگران دیگر دلیجان و فلسفه ایثار و فداکاری کوشا باشید .

 

c5gfvcn9ed7sys81zvht.jpg

 

در پایان از همه نوع زحمت هایی که دست اندرکاران برای لحظه های شیدایی کشیدند به نوبه خود تشکر و قدردانی داریم و انتظار داریم چنین همایش هایی ادامه داشته باشد .

 

klvvnp5o0s5qwk5ek1t.jpg

 

 

۹۳/۱۱/۲۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook