سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

 مقاومتم در راستای بومی سازی و استفاده از استعدادهای نهفته در سطح منطقه دلیجان همچنان ادامه دارد و ابرام دارم که نیاز است از خلاقیت های موجود استفاده بهینه شود .

q98rn0d3icanrgrjh0.jpg

شور و شعفم بیشتر شد زمانیکه در سالن سوم خرداد دلیجان تاریخ 16 بهمن 1393 نخبه و نخبگان شهرستان شناسایی و به مردم و افکار عمومی معرفی می شد و نام سردار شهید سید نظام جلالی بر سر درب ورودی این شهرستان نقش بست .

ciifllyva6o2srflz8h.jpg

باز باید ادامه داد و از پتانسیل های توانا و توامند بهره جست و از پدیده های خلاق استفاده نمود . زمانیکه منطقه نراق و دلیجان این همه مشاهیر و چهره های متوفی و خصوصا در قید حیات دارد چه لزومی دارد عکس های افراد مربوط به استان های دیگر در کوی و برزن خودمان نقش ببندد.

djmnz5siu6r9x043wksq.jpg

ابتدا سعی کنیم داشته های خودمان را شناسایی و معرفی کنیم و در صورت فرصت به چهره مکان های دیگر بپردازیم ؛ کما اینکه بعضی از آن چهره های غیر بومی بارها و پی در پی در حال معرفی هستند .  اگر کمی بیشتر تامل و مطالعه کنیم نکوداشت های فراوانی نیاز است در منطقه دلیجان از انسان های فرهیخته و علمی و ... که اکنون در حال تولید فکر و اندیشه و ایثارهستند داشته باشیم .


*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#

هفتمین همایش بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس شهر نراق پنج شنبه 16 بهمن 1393 از ساعت 30/18 در سالن کتابخانه فاضلین نراق برگزار گردید .

kioqkap5jsnh6vzmvihv.jpg

تلاش کردیم از سرداران وارداتی که تحلیل های عجیبی می دهند و به جای پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت به مسایل حاشیه ای و وقت پُر کن می پردازند جلوگیری و از سرداران واقعی موجود که در شهرمان گمنام و ناشناخته هستند استفاده بهینه صورت گیرد . اگر هر بار یک چهره هم معرفی کنیم پدیده ی مناسبی است .

 au7az5ihapc5f9bl4kyn.jpg

 * طلبه بسیجی محمد حسین رمضانی تلاوت روح بخش قرآن مجید را قرائت و طراوت زیبایی بر سالن حکمفرما شد .

rqtiysaj7ia5by9vh0h.jpg

* حجت الاسلام علی اکبر حیدری امام جمعه گرانقدر شهرمان ضمن تشکر از دست اندرکاران به ذکر خاطراتی از انقلاب پرداخت . ایشان به برپایی مراسمی سال 1356در خصوص رحلت آقا سید مصطفی خمینی در مسجد جامع نراق و عدم مداخله پاسگاه ژاندارمری پرداخت .

 h6jpr23o2h4cx3t0b9.jpg

* مهندس محمود مرادی شهردار محترم به ذکر خاطراتی از زبان جانباز متوفی حاج محمود رزاقی در مقطع سربازی اش در منزل سپهبد فضل الله زاهدی و اینکه پس گردنی خوبی به فرزندش اردشیر زاهدی داماد محمد رضا شاه زده است را بازگو کرد که مورد توجه حضار قرار گرفت .

eiciyavscthwe5i19oga.jpg

* استاد علی اکبر جعفری مثل همیشه اشعاری خودمانی در وصف امام امت و مناسبت آن با دهه فجر انقلاب اسلامی خواند . ایشان پدر دو رزمنده دفاع مقدس می باشد که اصغر جعفری از زمره جانبازان جنگ تحمیلی می باشد .


این اشعار توسط استاد جعفری قرائت گردید :

ز یُمن ماه بهمن کشور ایران گلستان شد
طلوع فجر پیروزی بتابید و بهاران شد

درخشان اختر تابنده ای در ملک ما تابید
که از نور وجودش کشور ایران فروزان شد

همان بدری که جاءالحق بُرو بُردش دگر باطل
ز بانکِ جاءالحقّش همه عالم خروشان شد

همه خسته دلان شاد و همه ملت شدند خوشحال
ز نور آن مه تابان جهانی پرتو افشان شد

شب تاریک و دژخیمان همه رفتند
به جایش نور ایمان گوهرِ غلطان درخشان شد

هزار افسوس آن گوهر بِرفتا از بَر ملت
ولی راه و مرام و مسلکش بر ما نمایان شد

نهالانی بدست آن امام راستین شد غَرس
ثمر دادند از فیضش همانا خَلق درمان شد

تو ای خُنیاگر خوشخوان بخوان سرود پیروزی
که جمع عاشقان خوشحال و بلبل هم غزلخوان شد

 

 z6rhat9cim44qfsn5j9z.jpg

 * پخش کلیپ از مصاحبه مادر سردار شهید قاسم جعفری حاجیه خانم مرحومه عذرا شریفی جمعیت حاضر در سالن را متحیّر کرد . در هنگام پخش سی دی حاضرین به رشادت های این زن مومنه احسنت گفتند . بعضی از قسمت های گفتاری مشارالیها اشک و آه تماشگران را به دنبال داشت.

6v89qxacjdgfkceo0g7h.jpg

* خاطرات سرهنگ کاظم رمضانی از وقایع انقلاب در نراق و منطقه جالب توجه بود . حاج کاظم از چهره هایی است که زحماتی زیادی در انقلاب و هم در دفاع مقدس کشیده است و کمتر خاطرات ایشان مورد توجه بوده است .

55k9npuefp2tuuqt2x82.jpg

* خاطرات نوروز علی آقایی افسر مهندس پرواز نیروی هوائی ؛ مدعوین در سالن همایش را به وجد آورد . ایشان مختصری به شرح حال ربایش هواپیمای مقصد تهران به کیش اشاره کرد که همکارش رضا جباری در آسمان ربایش و نهایتا در اسراییل فرود آمد .در فرودگاه اسراییل نماز خواندند و اتفاقات مهییجی را توضیح داد . خواهران و برادران اعتراض داشتند که چرا وقت آقای علی آقایی کم بود که مقرر شد در فرصت های دیگر همراه با خاطرات جذاب دیگرش مورد توجه قرار گیرد .

59jzarzzx71xqhk17uvd.jpg

* یکی از کلیپ های جالب توجه دیگر که توسط آقای محمد شریفی و بسیجیان گردآوری شده بود مربوط به مصاحبه مرحوم حاج یوسف قجری بود که علاقمندی حاضرین را به دنبال داشت . ایشان پدر بزرگوار اولین سردار شهید دفاع مقدس استان مرکزی و شهر نراق می باشد .

 nvkgiw41zccvqslfgkjh.jpg

* جانباز و آزاده سرافراز شهرمان حاج قدرت الله ایزدی از پرپایی این همایش و استقبال مردم شهید پرور تشکر ویژه داشت و به ذکر خاطره کوتاهی از روز 12 بهمن 1357 به همراه برادرش هادی در مقطع تشریف فرمایی آیت الله خمینی(ره) به میهن اسلامی مطالبی ابراز داشت .

15ujebj4bng1o9wchou.jpg    cqqrqs928zeip3cxgf2x.jpg

* از مجریان توانمند بسیجیان ولایتمدار مجتبی عابدی و مسعود قجری که به زیبایی هر چه تمامتر مراسم را اداره کردند تشکر داریم .

 l85dvnchfl9esg45eqf4.bmp

* از بسیجی خانم فهیمه لطفعلی عضو شورای اسلامی شهر و مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان دلیجان و همکارانشان در کتابخانه فاضلین نراقی که فضای سالن همایش را مهیا کردند کمال امتنان را داریم . مشارالیها علاوه بر ایجاد نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در بیرون سالن به توزیع کتاب طنز جبهه به سخنرانان و بر پاکنندگان مبادرت نمودند .

psuju4amavvime543okl.jpg

* جا دارد از تلاش های موفقیت آمیز سروان محمد شریفی و همکارانش و بسیجیان در حوزه ثارالله شهر نراق در برپایی شایسته هفتمین همایش بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس تشکر و قدردانی به عمل آید .

 

j6IUx


۹۳/۱۱/۲۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook