سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

طی عملیات بدر که از 19 تا 26 اسفند 1363 با رمز مبارک یا فاطمه الزهرا(س) انجام گرفت بنده با لباس سبز سپاه پاسداران در گروهان اَدوات فرمانده قبضه خمپاره 120 میلی متری بودم و هشت نیرو نیز تحت امر فعالیت داشتند .

bdlwkawzjsob1tu7w82.jpg

علی کمره ای

یک نیروی 17 ساله بسیجی داشتیم به نام محمدباقر پورغلامحسین علی آبادی فرزند نصرت الله که اول خرداد 1346 در شهرستان دامغان متولد و ما در جبهه به نام "محمد "صدایش می زدیم .

c3ummt6veqjk2vij71tp.jpg

شهید محمدباقر پورغلامحسین علی آبادی

پدرش کارمند اداره بهداری و سه برادر کوچکتر از خودش هم داشت . او در سال سوم راهنمایی مشغول به تحصیل بود که درس را رها و از طریق بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دامغان در استان سمنان به جبهه اعزام شد و طی مدتی که در منطقه بود دوش به دوش دیگر مردان ایران زمین مردانه در راه سرافرازی کشورمان ایستادگی کرد .

0mfyc0523cnqpewcx5na.jpg

عملیات بدر در انتها منجر به ناکامی و عقب نشینی گردید و فرماندهان دستور تخریب و انهدام همه تجهیزات را صادر کردند . شنبه تاریخ 25 اسفند 1363 ما در حال منهدم نمودن امکانات بودیم که یک دستگاه ماشین تویوتا حامل پرتغال و سیب سَر رسید .

bzlbszhww0trbx7vy4.jpg

در آن شرایط سخت آتش سنگین ارتش متجاوز عراق من شروع به پوست کردن پرتغال شدم که پورغلامحسین گفت کمره ای این چه وقت خوردن میوه است ؟

من به شوخی گفتم محمد ؛ با این دشواری هایی که می بینی اکنون لحظات آخر عمرمان است و بیا برای آخرین بار میوه بخور . گفت نگو این حرف را ؛ من تازه می خواهم زن بگیرم و دوست دارم یک بار دیگر والدینم را ببینم .

uvmfgqwi8tqi1rzkztf.jpg

      علی کمره ای به همراه پسرش آقا سجاد

با اصرار یک تیکه از پرتغال را به او دادم و همین که داخل دهانش گذاشت توپ مستقیم تانک موقعیت ما را هدف قرار داد و همه چیز به هم ریخت . گرد و غبار که خوابید دیدم ترکش نسبتا بزرگی پُشت سَر پورغلامحسین را پاره کرده و به بقیه بدن از جمله پا هم آسیب رسانده ؛ چشمانش باز بود و انگار به من لبخند می زند .

 zc4kd9ivbvlgqiup7osi.jpg

سریع چفیه را دورتا دور سَرَش بستم و تیکه پرتغال را از دهانش بیرون انداختم و پایش را نیز بستم ولی او به شهادت رسیده بود . پیکر مطهرش را داخل یک دستگاه تویوتا گذاشتیم تا به عقب خط منتقل کند ولیکن بقدری حجم آتش دشمن بعثی زیاد بود که ظاهرا تویوتا به عقب نمی رسد و چون منطقه شرق دجله در اشرافیت دشمن بود و مرتب از زمین و هوا بمباران می شد همانجا مفقود می گردد و 30 سال هست که اثری از این شهید مهربان تفحص نشده است .


g773o20ahz1np9puvd2o.jpg

پاسدار جانباز علی کمره ای فرزند تقی اهل شهر نراق 28/9/1392

۹۴/۰۲/۰۸
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook