سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران که آغاز شد عباس حیدری 14 ساله و محصل بود . به فرمان مقتدایش حضرت سید روح الله خمینی (ره) تصمیم گرفت وارد کارزار نبرد با دشمن شود .

عباس حیدری

عباس زمستان سال 1361 عضو بسیج شهر نراق گردید . زمانی که برای عملیات فتح المبین آهنگ رفتن به سرحدات مبارزه با تهاجم به کشورش را کرد به دلیل جثه کوچک و سن کم مانعش شدند .

http://8pic.ir/images/ik6jojfvc24fo7gycsv7.jpg

اصرار و تلاش او باعث شد تیر ماه 1361 در عملیات رمضان با خیل عاشقان نراق از جمله پسر دایی اش مهدی جعفری و پسر خاله اش محمدرضا بخشی در جبهه پاسگاه زید حضور یافته و سخت مجروح گردد . طی این عملیات مهدی جعفری نیز مجروح و پسر خاله اش تاریخ 24 تیر 1361 به فیض شهادت نایل آمد .

بزرگترین پشتوانه عباس 16 ساله زن و مرد ساده دل و مومنی بودند که با رنج کارگری و قالی بافی لقمه نان حلال و طیّب را برای فرزندشان داده بودند .

   

                                                                مرحوم حسن حیدری                                   مرحومه خانم سکینه جعفری

آقای حسن حیدری فرزند نصرالله و خانم سکینه جعفری فرزند رضا با تمام زحمات ولی با عشقی بزرگ قریب دو ماه در بیمارستان شهید بهشتی شیراز استان فارس فرزندشان را به همراه عوامل بیمارستان التیام بخشیدند .

عباس نحیف بود و در مقابل ترکش های ضخیم خمپاره ارتش متجاوز عراق بر شکمش سخت مقاومت می کرد ولی روحیه سرشار از ایمان بالای والدینش او را حیات مجدد بخشید .

عباس این خانواده پس از بهبودی در سال 1362 لباس سبز و مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر تن کرد و پس از آموزش های سخت در پادگان منظریه قم به همراه سردار قاسم جعفری(شهید) به کردستان و شهرهای بانه و دیواندره ماموریت یافتند .

قهرمان اصلی زندگی عباس علاوه بر والدین ؛ خواهرانش بودند که زینب گونه هر بار مقابل بسیج و گلزار شهدای نراق در بدرقه سلحشوران از جمله فرزندشان اسپند روشن کرده و بر سر جوان مثل دامادشان نقل می ریختند تا سهمی بزرگی در دفاع مقدس مردم ایران به نامشان رقم بخورد .

خانم سکینه جعفری و آقای حسن حیدری راه را برای تک فرزند ذکور خانواده هموار کردند و عباس پس از عملیات رمضان و حضور سالانه در شهرستان بانه کردستان متاهل گردید و این بار با وظایف سنگین تر در ماموریت های دیگر لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) مثل عملیات بدر ؛ والفجر هشت ؛ شمال غرب و ارومیه و پدافندی مرصاد و ... حضور شجاعانه یافت .

این خانواده که در سراسر دفاع مقدس حضور جانانه داشتند در تاریخ 17 فروردین 1365 افتخار دیگری آفریدند و دامادشان پاسدار سید حسن جوادی فرزند سید ماشاءالله در اهواز مرکز استان خوزستان به شهادت رسید . خانم فاطمه حیدری این اتفاق را مصیبت تلقی ننمود و شهادت همسرش را هدیه آسمانی از ناحیه پروردگار دانست .

چند سال بعد با برادر همسرش حاج سید عباس جوادی که از زمره جانبازان و سلحشوران شهر نراق محسوب می شود ازدواج نمود  و هم اکنون با فرزندانشان از حامیان و پیرو اصلی خون شهیدشان می باشند . بقیه دامادهای این خانواده نیز از فعالین بسیج و از رزمندگان دفاع مقدس می باشند .

          

آقای حسن حیدری متولد 1310 در سن 61 سالگی تاریخ 18/6/1371 بدرود حیات گفت و فرزند ذکورش بار مسئولیت خانواده را بر دوش کشید.

بسیج شهر نراق در طول فعالیتش 31 فرمانده را به خود تجربه کرده که یکی از زمان های با استعدادش طی سال 1373 الی 1379 بود که پاسدار عباس حیدری مسئولیت آن را بر عهده داشت و نیروهای مستعدی را به دور خود جمع کرد .
مشارالیه پس از بازنشستگی در صف عاشقان ولایتمداری حضرت سید علی خامنه ای حفظه الله قرار گرفت و همچنان استوار و پایمرد به خط راستین اسلام گام برمی دارد .


تشییع پیکر مرحومه خانم سکینه جعفری

امّا جمعه 27 آذر 1394 عباس و شش خواهر مومنه اش در غم از دست دادن مادر نستوه و قهرمانش مصیبت زده شد . بارش نعمت برف در نراق از خیل جمعیت علاقمند به این خاندان نکاست و پیکر مرحومه سکینه جعفری را با احترام تشییع نمودند و در وادی السلام در ایوان عرش منزل گرفت .

  

 مرحومه خانم سکینه جعفری

سلحشوران شهر نراق فقدان مادر مبارز و سلحشور مرحومه سکینه جعفری را به خانواده های معزا تسلیت گفته و برای مرحومه و همسرش حسن حیدری علوّ درجات را در بهشت برین از خداوند قادر خواستاریم .


۹۴/۰۹/۲۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲۹)

۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۰:۰۶ محمدجواد پیشور
روحش شاد ،
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۰:۱۱ امید اصفهانی
خانواده محترم حیدری درگذشت مادر دلسوز و مربانتان را به شما و دیگر بازماندگان تسلیت عرض مینمایم.
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۰:۲۲ موسوی _ سید مسعود
مصیبت وارده را خدمت آقای عباس حیدری و آقای سید عباس جوادی تسلیت عرض نموده انشاالله روح ان مرحومه امشب سر سفره بی بی دو عالم فاطمه زهرا مهمان باشد
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۰:۲۳ محمد عضایی
سکینه خانم یادت میاد در کنار مادرم و مادرانمان آخرین اشک هایتان را بدرقه جوانان نو گلتان به سمت جبهه می کردید .
یادت میاد با یک دست مواظب چادرتان بودید تا از سر نیافتد و با دست دیگر اسپند دود می کردید و نقل به سر جوانان عزیز کرده هایتان می ریختید .
خانم جعفری هیچگاه جلوی تنها پسرت را نگرفتی که به ماموریت های جبهه نرو و با زبان ساده گفتی :
«و اُفوِّضُ أمری إلَی الله إنّ الله بصیرٌ بالعباد»

خانم جعفری می بینی که اکنون عباس داغدار و در ماتم شما سوگوار است .

شما به واسطه تلاش و زحماتی که برای دفاع مقدس و حفاظت از انقلاب و نظام طی سال های متمادی کشیدی رو سفید هستی و من هم از خداوند درخواست می کنم درجاتت در بهشت برین را جایگاه بالاتری ارمغان دهد .

به همه عزاداران تسلیت می گویم .
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۰:۲۹ اسماعیل عضایی
خانواده های محترم جعفری. حیدری. جوادی
مصیبت وارده به شما را از صمیم قلب تسلیت گفته و شادی روح آن مرحومه را از خداوند خواستارم
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۰:۳۳ حسین عضایی
رزمنده دلاور و سرافراز میهن جناب آقای عباس حیدری
مصیبت از دست دادن مادر مومنه و بسیجی پرور شما را تسلیت گفته و از خداوند علو درجات برای ایشان و صبر جزیل را برای شما خواستارم.
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۱:۱۸ محمد ابوالحسنی
خانواده محترم حیدری
با نهایت تاثر و تاسف درگذشت مادر گرامیتان را تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند تبارک و تعالی برای آن مرحومه علو درجات و رحمت واسعه و برای شما و سایر بازماندگان صبر و بردباری مسئلت داریم.
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۱:۳۴ احمد علی اکبری نراقی
آبروی اهل دل ازخاک پای مادراست , هرچه دارنداین جماعت اردعای مادراست
عباس جان فقدان مادرمهربونت راتسلیت میگم ,
منو هم شریک غمت بدون .
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۱:۴۷ محمد نصیری
خانواده های محترم جعفری حیدری وسایر فامیلهای وابسته مصیبت وارده راخدمت شما عزیزان تسلیت عرض نموده برای ان مرحومه غفران الهی وبرای شما صبر وشکیبابی خواستارم
محمد نصیری
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۲:۲۹ سید موسی موسویان
خداوند رحمت کند این مادر بزرگوار و همه اموات
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۲:۴۹ خانواده مجتبی رمضانی ولطفی
بسیجی دلاور جناب آقای عباس حیدری وخواهران محترمه

درگذشت ناگهانی مادر بزرگوار وفداکارتان رابه شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده ؛شادی روح آن مرحومه وبقای عمر بازماندگان را از خداوند منان خواستاریم.امیدواریم که مهمان کرم آقا عبدالله الحسین علیه السلام قرار گیرد. روحش شاد
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۳:۰۰ احمد علی اکبری نراقی
سلام جانباز سلام عباس جان
سلام به روح بلند مادر مهربونت
سلام به شیرزنی که همچون توئی را پرورش داد
این حقیربه احترام چنین مادری
تمام قد دست برسینه تعظیم میکنم
که اورا مادرخود نیز میدانم
عباس جان برادرم
روح مادرعزیزمان شاد و یادش گرامی
ازخداوندتبارک وتعالی برایت آرزوی صبردارم
برادرکوچکت احمد
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۳:۰۹ هادے عابدے
مصیبت وارده را خدمت آقایان حیدرے و جوادے و جعفرے و کمرہ اے و خانواده محترمشان تسلیت عرض میکنیم.روحش شاد...
۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۳:۴۹ میرشکاری علیمحمد
خانواده های محترم حیدری و جعفری و جوادی
سوگ فقدان مادر گرامیتان صبری الهی میطلبد.مرا نیز در این غم سترگ شریک بدانید.
این ضایعه بزرگ را به شما و خانواده تسلیت عرض نموده و برای ان مرحومه رحمت و غفران و برای شما و سایر بازماندگان صبر و اجر جزیل خواهانم.
۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۰:۳۰ جواد رزاقی
برادرجانباز آقای عباس حیدری وآقای عباس جوادی
با نهایت تاسف تاثر مصیبت وارده را به شما وخانواده محترمتان تسلیت عرض می نمایم واز خداوند متعال برای آن مرحومه غفران الهی و برای شما عزیزان صبر و شکیبایی خواستاریم برای شادی روحش صلوات
۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۴:۴۵ میثم کاظمی
خانواده های محترم حیدری و جعفری از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت و مغفرت واسعه و برای شما صبوری و شکیبایی مسئلت می نمایم.
خداوند قرین رحمتش فرماید.
۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۴:۵۲ جواد مبینی
جناب اقای عباس حیدری
با نهایت تاسف در گذشت مادر گرامیتان را تسلیت عرض نموده و از خداوند
متعال برای ان مرحومه رحمت وغفران و برای شما طول عمر مسئلت دارم.
خانواده محترم حیدری
غم از دست دادن مادر بزرگوارتان رابه شما تسیلیت عرض نموده وازدرگاه خداوند متعال برای ایشان مغفرت وآمورزس وبرای شما صبر وشکیبایی را خواستارم.
۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۸:۴۲ شکرالله آقاصادقی
جناب آقایا عباس حیدری و سید عباس جوادی
مصیبت وارده را به شما و خانواده های محترمتان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای ان مرحومه غفران الهی و برای شما صبر و شکیبابی خواستارم


۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۹:۱۹ مهدی قجری
خانواده های محترم جعفری. حیدری. جوادی
مصیبت وارده به شما را از صمیم قلب تسلیت گفته و شادی روح آن مرحومه را از خداوند خواستارم

۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۱:۱۸ احمد رضایی
جناب اقای حیدری

ضایعه در گذشت مادری دلسوز و مومنه را از صمیم قلب تسلیت عرض

میکنم و برای شما و خانواده محترم صبر و اجر و برای انمر حوم رحمت

و غفران الهی را مسئلت مینمایم
۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۴:۵۷ سید مرتضی حسینی
خانواده محترم حیدری و جعفری و (حاج سید عباس جوادی)
درگذشت مادرتان و (مادرخانم )گرامیتان را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض میکنم و آرزوی صبر و سلامتی برایتان دارم
از خداوند منان خواستاریم که به شما صبرعطا نماید
۲۸ آذر ۹۴ ، ۲۰:۲۵ سلحشوران شهر نراق
همرزمان عزیزم آقای عباس حیدری و سید عباس جوادی و کلیه وابستگان به این خانواده محترم درگذشت مادری فداکار و دلسوز را به شما تسلیت عرض نموده واز خداوند منان و متعال برای آن مرحومه رحمت الهی را خواستاریم و برای خوانواده اش صبر و شکیبائی واسلام.
۲۹ آذر ۹۴ ، ۰۰:۲۸ محمد کمالی
خانواده محترم آقای حیدری وجعفری وجودی
مصیبت مادر گرامیتان رابه شماتسلیت میگوییم و
برای شماوخانواده محترمتان صبرواجر
وبرای آن مرحومه رحمت و غفران الهی رامسئلت مینمایم
خانواده محترم حیدری جعفری جوادی کمره ای کاظمی خاکی موسویان مصیبت درگذشت مادرگرامتان را به شما وخانواده محترمتان تسلیت می گویم وبرای ان مرحومه رحمت و غفران الهی را از خداوند منان مسئلت مینمایم
فوت خانم سکینه جفقری را به خانواده های محترم حیدری . جعفری . جوادی و سایر خانواده های عزادار تسلیت عرض نموده برای آن گرامی علو درجاب و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و بردباری آرزومندم روانش شاد
۰۱ دی ۹۴ ، ۰۸:۴۳ عباس حیدری
سلام خدمت همه بزرگواران و عزیزانی که مارا شرمنده کردند زبانم الکن است چه بگویم تنها به دعای همیشگی ایشان اکتفا میکنم که میگفت خدایا هیچ وقت منو از پا نینداز همینطور هم شد تا از از پا افتاد روح بلندش پر کشید از خدا برای شما شما سلامتی و عاقبت به خیری خواهان و خواستارم امیدوارم در شادیهایتان جبران کنم
۰۱ دی ۹۴ ، ۱۳:۱۹ چوادی سید عبای
سلام خدمت تمامی برادران و خواهران عزیز و بزرگوار که برما مننت نهادن و مارا در غم این مادر عزیر یاری کردن و از برادران عضائی و سلحشوران و همرزمان و همراها ن اریعین حسینی تقدیر و تشکر و انشالله در شادی های همه عزیزان جبران بنمایم
۰۳ دی ۹۴ ، ۰۹:۴۸ مصطفی خاکی
مصیبت وارده را به تمامی بازماندگان این خانواده به خصوص رزمنده هشت سال دفاع مقدس تسلیت عرض مینمایم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook