سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

خواسته ای که زود به آن رسیدگی شد

چندی قبل عده ای از اهالی و رانندگان شهر نراق به دفتر روزنامه اطلاعات مراجعه و در مورد آسفالت و مرمت جاده کاشان – نراق که خاکی است اظهار نگرانی نمودند .


http://s1.picofile.com/file/6710552312/5.jpg

آنها از مسئولین امور ؛ تقاضای رسیدگی کردند ولی این درخواست رانندگان و اهالی خیلی فوری جامه عمل پوشید و بعد از 2 روز که این شکوائیه را به این نمایندگی تسلیم کردند بلافاصله 2 نفر از کارگران زحمتکش این جاده را از کار بیکار نمودند . با اینکه فصل سرما و زمستان است و جاده ها بیشتر خرابی دارد این راه کارگر ندارد و به قول معروف رفتند خوبش کنند کورَش کردند .

http://www.yandory.ir/Upload/Image/139405/Orginal/cfe54a03_067e_479b_8948_450dbab75765.jpg

به هر جهت باز هم از مقامات مسئول تقاضا داریم نسبت به مرمت ؛ آسفالت و بکار گماردن کارگران سابق اقدام سریع و لازم مبذول دارند .

شماره 193
تاریخ 16/9/1348
خبرنگار اطلاعات در شهر نراق سید مصطفی غفاری



توضیحات سلحشوران شهر نراق

جاده 60 کیلومتری نراق تا کاشان خاکی بود و قدیم کارگران برای مرمت این جاده تلاش داشتند . دو کارگر زحمتکش شهر نراق مرمت و تعمیر تا روستای مشهد اردهال را عهده دار بودند به اسامی :
مرحوم حسن محمدی(خنجری) فرزند ...
مرحوم یوسف یوسفی فرزند ابوالقاسم

نهایتا سال 1354 شمسی محور شوسه نراق به کاشان آسفالت گردید .


۹۴/۰۹/۲۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

خداوند تمام رفتگان بخصوص این دو بزرگوار زحمتکش را رحمت کند هرکس در سالهای چهل و پنجاه در جاده نراق به مشهد اردهال تردد داشته شاهد زحمات این عزیزان بوده است .
همچنین خداوند رحمت کند خانم مرحمت مسلمی خانم آقای یوسف یوسفی را که ایشان هم از بافندگان خوب فرش بودند و جزوبافندگان بیشمار زیر مجموعه فعالیت قالیبافی پدرم (مرحوم سید محمود غفاری ) بودند .
بنده زمانی تصمیم گرفتم برای مصرف شخصی سفارش بافت فرش بدهم که از بین تمام قالیبافان این خانم را انتخاب کردم و فرش دستبافت ایشان را هنوز استفاده میکنم و یاد آور خاطرات زیادی است .
خداوند روح تمام درگذشتگان را شاد بفرماید.
دو قدم مانده که پاییز به یغما برود .
این همه رنگ قشنگ ...

دوستان سلحشور شب یلدارو تبریک میگم ، شبی پر از حس های زیبا و قشنگ و داستان های دلنشین و برای کسانی که مریض هستن یا مشکلی دارن وشب یلدایشان را با غم و تلخی مزمزه میکنن را دعا کنیم هیچ وقت در شادی های ها آنهایی که اندوهگین هستن را فراموش نمیکنیم ، لحظه ای فکر بس است که شاید باشد در این نزدیکی که یلدایش با آب انار یا هندوانه نباشد شاید با اشک چشمش و یا خنده اش جایگزین درد و ناراحتی باشد ، بیادشان باشیم .
یلدا سلحشوران مبارک.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook