سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

ذکر پاره ای از خصایل شهید مصطفی طالبی که ناشی از ارتباط دوستی و همکلاسی و هم خدمتی بودن دوران سربازی با اینجانب است را صرفا بر حسب تکلیفی که مدیر سلحشوران بر عهده ام قرار داد یاد آوری میکنم .

شهید مصطفی طالبی

- شهید مصطفی به واقع بعنوان چشمه سار خصایل نیکوی انسانی و سجایای اخلاقی در دوره خود بی نظیر بود. وی را مظهر نرمخویی ،دلسوزی و گذشت و ایثار و دارای خلق و خوی شایسته می شناسند .

تواضع و فروتنی و حلم و بردباری وی در برابر ناملایمات زندگی زبانزد عام و خاص بود . در کار و تلاش و درس خواندن دارای اراده و پشتکار قوی و حیا و عفت او از ویژگیهای منحصر بفرد او می باشد . مصطفی در همه جا و با همه افراد چهره خندان و بشاش و رویی گشاده داشت.

در بین دوستان و همکلاسی ها همیشه امین و مورد وثوق معرفی می گردید . گفتار و منش و خلق او پاک و طاهر وفضل او ظاهر می کرد .

سجایای اخلاقی و اوصاف نیکوی این بزرگوار در خانه و مدرسه و کوچه و خیابان و جبهه و پادگان بر هیچ کس پوشیده و مستور نیست .

پیکر مطهر شهید مصطفی طالبی

نامبرده همواره اعتقاد داشت مرگ در صورتی که آگاهانه انتخاب شود خود زندگی است و چنین مرگی را آغاز حیات می دانست ، مانند خود او که شهادت را برگزید. پس او براستی زنده است و زندگی و حیات جاودانه دارد .


روحش شاد و راهش مستدام باد


آقای علی محمد میرشکاری فرزند علی اهل شهر نراق 27/10/1393


توضیحات سلحشوران شهر نراق

مصطفی طالبی فرزند حسین سال 1341 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی متولد گردید . پدرش مرحوم حسین طالبی(1289 - فوت 5/6/1349) فرزند علی عسگر و مادرش مرحومه منور اصفهانی(1305 - 29/9/1364) فرزند عباس نام داشتند .

    

مرحوم حسین طالبی                                               مرحومه منور اصفهانی

مصطفی در مقطع دوران سربازی در ارتش جمهوری اسلامی ایران تاریخ 16 فروردین 1361 طی عملیات والفجر یک در جبهه زبیدات عراق بال در بال فرشتگان گشود و در گلزار شهدای شهر نراق منزل اختیار کرد .

تشییع پیکر مطهر شهید مصطفی طالبی


۹۴/۱۰/۱۱
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۶)

۱۱ دی ۹۴ ، ۲۰:۵۱ محمد عضایی

دوست وفادارم آقای علی محمد میرشکاری

در شرایط فعلی اندک افرادی متوجه می شوند که چه بر من و تو گذشته است . یادت هست مهر 1359 که جملگی در سال سوم دبیرستان حاج عباس معصومی شهر نراق شروع به تحصیل نمودیم و همزمان جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران آغاز گشت .
دوستان در مدت کوتاهی در انجمن اسلامی و کتابخانه دبیرستان فعالیت را آغاز کردند و به زودی در استان مرکزی نخبه ممتاز تحصیل شناخته شدند .
تحملشان در مقابل تهاجم دشمن به سرزمین عشقمان ایران را از دست دادند و آمادگی رزمی و دفاعی را در بسیج شهرستان محلات و نراق ادامه دادند و برای اولین بار در اردی بهشت 1360 راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند و در پشتیبانی عملیات فرمانده کل قوا ؛ خمینی روح خدا در 21 خرداد حضور داشتند .
مهر 1360 سال چهارم دبیرستان را آغاز کردند و هنوز گرم تحصیل نشده بودند که آبان 1360 برای شکست حصر آبادان و پشتیبانی از عملیات ثامن الائمه در دارخوین شرکت و سه ماه آنجا از درس و مدرسه خود را رها نموده بودند .

بازگشتند و دوباره اسفند 1360 برای عملیات بزرگ فتح المبین به جهاد رفتند و دیگر به دبیرستان بازنگشتند و چهار نفرشان خون های مبارکشان در روستای زعن در منطقه شِلِش شهرستان شوش استان خوزستان پیروزی های گسترده به ارمغان آورد .
آن موقع بود که طاقت شما هم سر رفت و اسلحه رزم به دست گرفتی و در لباس سربازی راهی سرحدات شدی و حماسه ها آفریدی .

آزرده خاطر شدم و شما را هم اندوهیگن نمودم . ولی برای تجدید خاطره اسامی آن همکلاسی ها را که با رفتن به جبهه کلاس تحصیل را از درجه اعتبار ساقط و به جبهه ها اعتبار بخشیدند ذکر می کنم :

شهید محمدرضا پورصادقی
شهید سید غلامرضا باشی
شهید عبدالله محمودی
شهید ابوالفضل بیابانگرد
شهید مهدی عباسی
شهید محمدرضا رمضانی
شهید محمدرضا بخشی
شهید عباس رمضانی
شهید مصطفی طالبی
شهید قاسم جعفری
آزاده عباس باقری
آزاده احمد ابوالحسنی در کلاس تحصیلی پایین تر
و عده ای مجروح جنگ


۱۲ دی ۹۴ ، ۰۰:۱۵ محمد کمالی
خدارحمتش کند فقط میتونم بگویم که بیشتر رزمندگان
دوست داشتندزمانی که شهید شدنددرکنار شهیدطالبی
دفن شوندیکی ازرزمندگان شهید نوری بود که وقتی
شهیدشدهمانطور درکنارشهید طالبی دفن گردید
روح تمام شهدا شاد
۱۲ دی ۹۴ ، ۰۱:۱۲ سلحشوران شهر نراق
اشعار از شاعر جانباز و بسیجی آقای علی رضایی فرزند رضانظر اهل شهر نراق در وصف کردستان ایران


تمام راه را تنهای تنها من گذر کردم
و لب بستم ز شکوایه حذر کردم
بهارم را مُبدل کرد دشمن به پاییزی
ولی من روزهای سخت را هم پشت سر کردم
چه شبهایی که در کولاک و یخبندان کردستان
کمین رفتم ؛ کمین خوردم ؛ خطر کردم
درون تانکهای یخ زده از ترس
سَرَم را چون پرستو زیر پَر کردم
چه شبهایی که تا صبحِ سحر بیدار ماندم من
و صدها شعر حافظ را برای خود زِ بَر کردم
برای حفظ ایرانم که می ماند همی آباد
هزاران بار تَرک جان و سَر کردم
برای آنکه پاینده بمانی کشور ایران
برایت من دعا با چشمهای خیس و تَر کردم




۱۲ دی ۹۴ ، ۰۹:۱۰ مهدی قجری
روح تمام شهدا مخصوصا شهید طالبی قرین رحمت الهی
۱۲ دی ۹۴ ، ۱۶:۲۷ علیمحمد. م
دوست ارجمندم جناب اقای اوضاعی عزیز
باسلام - از اینکه با کرامت طبع بی بدیل و لطف و احسان بی نظیر مراتب مودت و محبت خودرا نسبت به حقیر ارایه نمودید به رسم ادب و احترام و ارادت متقابل تشکر مینمایم.
اری یاد دوران دبیرستان بخیریاد روزهای جبهه و جنگ یاد روزهای اعزام نیرو یاد روزهای تشییع شهدای هم کلاسی یاد دوستان یاد یاران.
یاد همه شهدای نراق که ازپشت نیمکتها برخاستند و به جبهه شتافتند و دیگر برنگشتند!
یاد ان همکلاسیهایی که سالها در زندانهای بعثیون با شکنجه و غم و غربت سوختند و ساختند!
و یاد همه چهره های پر از صفا و صمیمیت دبیرستان حاج عباس معصومی بخیر.
شهدا به وعده خود با خدا عمل کردند و خوش درخشیدند.اینشاالله چراغ راه ما باشندو انشاالله ما جاماندگان از قافله بر ان اهداف و ارمانها و عهدی که با دوستان خود بسته ایم ثابت قدم بمانیم.
یار فراق دوستان بس که نشست بر دلم میروم و نمیرود ناقه به زیر محملم
بار بیفکند شتر چون برسد به منزلی بار دلست همچنان ور به هزار منزلم...
۲۱ دی ۹۴ ، ۱۰:۰۳ میلاد طالبی
سلام بر تمامی سلحشوران نراق
سلام ویژه خدمت آقای محمد عضایی
زحماتی را که شما امروز برای شهر نراق میکشید تا یاد و نام شهیدان عزیزمان زنده بماند با هیچ زبانی ستودنی نیست.
این شهدا بودند که راه را به ما نشان دادند و شما با زنده نگه داشتن نامشان این راه را همه روزه برای ما پر رنگ تر میکنید.
شهید مصطفی طالبی عموی من حقیر اجر بسیار زیادی پیش خدا دارد.افراد زیادی به من گفته اند که توی سختی ها شهید طالبی به کمکشان آمده و نمونه ی آن در سفر اربعین امسال خودم به کربلا با دوست عزیزم عباس مجیدی در راه سامرا به چشم دیده شد.
خاطرات زیادی را مرحوم حسین حیدری از عموی عزیزم برایم تعریف کرده ولی افسوس میخورم که فقط یک فانوسقه وتعدادی عکس ازش به یادگار دارم و نتوانستم چهره ی خداییش را از نزدیک لمس کنم.
شهدا خون خودشان را برای ناموس و وطن دادند باشد که بتوانیم ذره ای از راهشان را ادامه دهیم.
در پایان باز هم از جناب آقای محمد عضایی و حسین عضایی تشکر فراوان میکنم.
اجرتان با آقا سید الشهدا.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook