سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

شهید سید حسین هاشمی نراقی به دیدار رهبرش شتافت

دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۳۵ ب.ظ

سید حسین هاشمی تاریخ 13 آذر 1342 در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی متولد گردید . پدرش آقای سید ماشاء الله هاشمی فرزند سید عباس و مادرش خانم مرحمت اسماعیلی فرزند یوسف نیز از اهالی شهر تاریخی نراق می باشند .

شهید سید حسین هاشمی در نوجوانی

شش ساله بود که جمع خانواده به شهر قم عزیمت و ساکن گردیدند . سال 1356 در سن 14 سالگی تحصیل می کرد و علاقه وافر به نهضت آیت الله سید روح الله خمینی(ره) داشت . در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی کوشا و فعالیت چشمگیری داشت .

حضور مستمر سید حسین در درگیری های مردم انقلابی با مامورین شاه در خیابان چهارمردان از وی چهره شناخته شده ای ترسیم نمود به گونه ای بارها نیروهای نظامی در محل سکونتش درصدد برخورد با ایشان بودند .


هر چه به پیروزی انقلاب مردمی نزدیک تر می شدیم سید حسین فعالیتش بیشتر می شد تا اینکه لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب از پاریس به تهران فرا رسید .
نامبرده با جمعی از مردم فداکار روز 12 بهمن 1357 برای استقبال از مقتدایش به تهران روانه شد تا از نزدیک روی ماه رهبرش را مشاهده کند .

                   
                                                              سید ابوالفضل هاشمی


از آقای سید ابوالفضل هاشمی فرزند سید ماشاءالله بابت پشتیبانی همیشگی اش قدردانی می کنیم .


توضیحات سلحشوران شهر نراق

پاسدار جانباز سید حسین هاشمی با وجود زخم جنگ باز به جهاد ادامه داد و تاریخ 22 دی 1365 طی عملیات کربلای 5 در جبهه شلمچه خرمشهر استان خوزستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

   

پیکر مطهرش در مقطع بمباران هوایی ارتش بعث عراق به شهر قم و سرمای زمستان به طرز با شکوهی تشییع و در گلزار شهدای علی بن جعفر تا ظهور مولایش به امانت گذاشته شد .


۹۴/۱۱/۱۹
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

۲۳ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۲۸ موسوی شورا
سلام و درود بر شهدای دفاع مقدس علی الخصوص شهید سردار سید حسین هاشمی
شهدا شمع عالم بشریت هستند شهید هاشمی افتخار خانواده های اسماعیلی و هاشمی است ؛پدری داشتند که هنوز چهره بشاش و نورانی ایشان را فراموش نمیکنم قرآن خواندن ایشان را هنوز به یاد دارم خداوند با شهدای کربلا و شهیدش محشور کند در مورد مادرشان نیز بگویم بسیار قابل احترامند و باالاخره از دامن این مادر این شهید پرورش یافتند و حسینی وار زندگی کردند ایشان مثل بقیه مادران شهدا بسیار صبور و متین هستند خداوند بر عمر شریفشان بیافزاید .انشاالله این شهید بزرگوار ما را نیز از شفاعت خود در فردای قیامت بهره مند کنند
۲۷ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۳۱ سلحشوران شهر نراق

قسمتی از زندگینامه شهید سید حسین هاشمی

شهید سید حسین هاشمی در سال 1342 در شهر نراق در خانواده ای مذهبی و متوسط پا به عرصه وجود نهاد. در شهر قم مرکز علم و تقوا بزرگ شد و از همان اوان کودکی با عشق و علاقه وافری که نسبت به جدش می داشت، در ایام محرم با کمک همسالانش خیمه برپا می کرد و به سوگواری مشغول می شدند. در همان دوران نوجوانی با توجه به معرفتی که نسبت به دین مبین اسلام داشت وجودش از ایمانی راسخ به خدا و روز قیامت کامل شده بود.

در زمان انقلاب اسلامی او 15 سال داشت و در تمام صحنه های پر شور انقلاب نقش فعال را در محل ایفا می کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی سطح آگاهی و بینش سیاسی و مذهبی شهید حسین بالاتر رفت دردمند دردآشنا شد، غفلت را از خود می راند ...
با فرمان امام مبنی بر تشکیل بسیج حسین از نفرات پیش قدم در امر عضویت در بسیج و فعالیت در این نهاد مقدس بود که طبق پرونده های موجود او دوازدهمین عضو در بسیج شهرستان قم بود. او پس از آموزش در بسیج با شروع جنگ تحمیلی به جبهه اعزام و تا قبل از شهادت چندین بار به جبهه رفته بود و چندین بار به سختی مجروح شده بود. او در سال 63 برای رفع تکلیف شرعی ازدواج نمود که حاصل این ازدواج یک فرزند پسر به نام علی می باشد.

او چند ماهی که از ازدواجش گذشت مجدداً به جبهه اعزام که این سفر هشت ماه طول کشید که ایشان فقط برای تولد فرزندش سید علی برای مدت 10 روز به قم برمی گردد. او در عملیات غرورآفرین والفجر 8 از ناحیه پا، شکم، دندان، و دستها مجروح می شود که بر اثر کثرت جراحت پزشکان از زنده ماندن وی قطع امید می کنند اما او بطور معجزه آسایی طی چندین عمل جراحی بهبود می یابد. با امیدی دیگر به زندگی ادامه می دهد تا اینکه می تواند با دست مجروح خود هشت انگشت (از یک بند) قطع شده بود، مختصر کاری انجام دهد. وقتی امتحان می کند که ماشه اسلحه را می تواند بچکاند، گل از رخسارش می شکفد و احساس می کند که دوباره می تواند به جبهه برود. با اصرار زیاد با توجه به حال نامساعدی که داشته عازم جبهه می شود و همسر دلبندش را به خدا می سپارد و در تاریخ 18 دی ماه 65 خود را به گردان حضرت ابوالفضل معرفی که یک روز بعد وارد عملیات می شوند که پس از شهادت فرمانده گروهان شهید حسین فرماندهی گروهان را به عهده می گیرد و در تاریخ 22/10/65 در عملیات پیروزمند کربلای پنج در منطقه شلمچه به لقاء دوست می شتابد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

وصیت نامه شهید سید حسین هاشمی
بسم الله الرحمن الرحیم
الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله و اولئک هم الفائزون.
آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت کردند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند آنها را مقامی بلند است در نزد خدا، بلخصوص آنان رستگاران و سعاتمندان دو عالمند.
با سلام به منجی عالم بشریت امام زمان (عج) و نایب عظیم الشأنش امام عزیزمان پیر عارفان خمینی کبیر و با درود به تمامی شهیدان اسلام از صدر تاکنون و با سلام و درود بر امت قهرمان و همیشه در صحنه حزب الله چند جمله ای را به عنوان وصیت خدمتتان عرض می کنم.
ملت قهرمان و شجاع، ای شمایی که با تحمل سختیها و فشارها از جانب ابر جنایتکاران شرق و غرب همواره چون کوهی استقامت کرده و می کنید، مطمئن باشید که نظر حق تعالی به جانب شماست و پیروزی انشاالله نزدیک است.
تقاضای حقیر به عنوان برادری کوچک از شما این است که دنباله روی روحانیت اصیل و ولایت فقیه باشید تا هیچ آسیبی به شما و دین و میهنتان نرسد و همیشه گوش به فرمان امام این رهبر دلسوز و حسین زمان و این نعمت بزرگ الهی باشید و در همه وقت این امام عزیزتر از جانم را دعا کنید.
و شما ای پدر و مادر بزرگوارم امیدوارم مرا حلال کنید و اگر نتوانستم برای شما فرزند مفیدی باشم مرا ببخشید و اگر از من خطایی سر زد مرا حلال کنید.
به شما خواهران توصیه می کنم اولاً مرا ببخشید و دیگر اینکه همیشه در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) را برای خود الگو قرار دهید.
و شما ای برادر عزیزم انشاالله با تلاش و کوشش بیشتر به درس خود ادامه دهی و در خط اسلام و ولایت فقیه گام برداری و هرگز خدای ناکرده از این راه که راه انبیا است منحرف نشوی.
و شما ای همسر عزیزم:
در این لحظات که شاید از آخرین لحظات زندگیم باشد به شما همسر عزیز و با وفایم عرض کنم اگر در طی این مدت کوتاه ولی پر بار و ثمر از حقیر بدی یا کوتاهی دیدی امیدوارم به بزرگی خودت مرا ببخشی از شما تقاضا دارم فرزند عزیزم علی جانم را با لطف و عنایت پروردگار و با مهربانی و عطوفت شما با تربیت اسلامی او در مسیر مکتب حیات بخش اسلام و ولایت فقیه رشد نماید باز هم از شما عاجزانه تقاضا دارم مرا حلال کنی.
در اینجا از کلیه دوستان و آشنایان و فامیل و همسایگان می خواهم که اگر از حقیر بدی یا خطایی دیده اند مرا ببخشند و حلالم کنند.
در خاتمه با آرزوی عزت و سربلندی اسلام در سرتاسر جهان و پیروزی بر کفر و استکبار جهانی و طول عمر و سلامتی روز افزون برای امام عزیزتر از جانمان همگی شما را به خدا می سپارم.
والسلام علیکم و رحمت الله
سید حسین هاشمی


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook