سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

به همت بسیج شهر شهید پرور نراق به فرماندهی سرگرد محمد شریفی و مساعدت بی دریغ بسیجیان روز یکشنبه تاریخ 18 بهمن 1394 همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت سید روح الله خمینی(ره) کنگره بزرگداشت سردار پاسدار کاظم محمودی برگزار گردید .

مکان کنگره سالن ورزشی شهید رجایی شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی بود و برنامه از ساعت 14 آغاز گردید .

مجری برنامه جانباز دفاع مقدس محمد رحمان نظام اسلامی و نغمه خوان مجلس حاج حسین هوشیار بود .


سردار سرتیپ پاسدار حاج علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور از جانبازان جنگ تحمیلی به ایراد سخنرانی پرداختند .

مردم و مسئولین شهرهای مذهبی دلیجان و نراق از عمده ترین مدعوین کنگره بودند .










http://roozgozar.com/piczibasazi/matlab/01/roozgozar.com-0019.gif













































































شادی روح سردار شهید کاظم محمودی صلوات



۹۴/۱۱/۲۰
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱۵)

۲۰ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۳۲ محمد شریفی
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیران محترم سایت سلحشوران شهر نراق
وظیفه خود می دانم از زحمات تک تک بسیجیان بزرگواری که از ابتدای تصمیم برگزاری این مراسم حوزه مقاومت بسیج ثارالله نراق و کنگره بزرگداشت سردار شهید کاظم محمودی شهید شاخص استان مرکزی و شهر نراق در سال 1394 زحمات بسیار گرانسنگی کشیده اند تشکر نمایم . بی شک برگزاری این مراسم مرهون زحمات یک گروه بسیار منسجم ،باذوق و خالص می باشد که متشکل از جوانان و عزیزان بسیجی شهر نراق می باشد . از زحمات چند ماهه مهندس یسیجی جناب آقای سید محمود جوادی نیز به این راحتی نمی توان گذشت .امیدوارم زحمات خالصانه این بزرگواران و بسیجیان عزیز مورد قبول حق تعالی قرار گیرد .
از زحمات تیم مدیریتی سلحشوران شهر نراق نیز که از ابتدا همراه و پشتیبان ما بودند تشکر می نمایم. از همه عزیزان تقاضا دارم که نواقص و پیشنهادات و انتقادات خود را جهت هر چه با شکوه تر شدن برنامه های بعدی به این حقیر انتقال دهند.
باتشکر مجدد
برادر کوچک شما محمد شریفی
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۴۲ محمد عضایی
مسئولین و مردم دلیجان و نراق مثل همیشه کم نگذاشتند و آمدند و در مراسم بزرگداشت کنگره بزرگ سردار شهید کاظم محمودی شهید شاخص استان مرکزی شرکت کردند .
عطر بوی شهید و شهیدان قابل استشمام بود و ذکر سلام و صلوات بر فضای مراسم حاکم گردیده بود .
زنان و مردان نراقی خصوصا خانواده های معزز سایر شهیدان همراه و همره غافله شدند .
دوربین های موجود امکات به تصویر کشاندن صحنه های خلاق و ملکوتی حاکم بر کنگره را نداشتند .

همچنان سلام و درود می فرستیم به ارواح طاهر و طیبه شهدای گرانقدر به ویژه سردار شهید کاظم محمودی


انشاءالله بسیج زحمتکش شهر قهرمانی های نراق همچنان پویا و پر قدرت بتواند از شهدای دیگر به ویژه چهار سردار شهید(محمدعلی قجری - مظاهر لطفی - قاسم جعفری - قدرت الله کمره ای) چنین کنگره های باشکوهی را برنامه ریزی نماید .


از دوست خوبم جناب سرگرد محمد شریفی و بسیجیان دریا دل شهر نراق از بابت زحمات طاقت فرسایی که برای برگزاری کنگره کشیدند صمیمانه قدردانی می نمایم .
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۵۲ مرتضی محمودی
سلام و درود ب روان پاک و طیب روح ا... ناجی ایران و جهان اسلام دراوج ایام تکبر وغرور زورگویان نظام سلطه در راس آن ها آمریکا . درود و سلام ب وجود پاک و غیور رهبر فرزانه سید علی خامنه ای . درود و سلام ب شهدا ک چگونه زیستن وبا غرور افتخار چگونه رفتن را ب ما آموختن، رفتنند تا عزت و شرف ودین زنده بماند و در آخر سلام و درود ب همه ی مردم خوب و با عزت و سربلند شهر شهیدان ، نراق .
سلام ب مسئولین بزرگوار خصوصا برادر عزیز سرهنگ سجادی ،سرهنگ نباتی و سرگرد محمد شریفی و باز تکرار میکنیم جوانان و بسیجیان و بی ادعای ستاد ناحیه ی 2 ثارا... نراق. هم رزمان شهید کاظم خانواده معظم شهدا ک با حضور غیرت مندانه ی خود بار دیگر خاطرات حضور خود در شروع و ادامه ی انقلاب را رقم زدند ،امید است با شفاعت شهدا عاقبت همه ختم بخیر گردد.در پایان از همه ی عزیزانی ک جهت برپایی کنگره زحمات زیادی را متحمل شدند خصوصا خواهر زاده ی عزیزمان سید محمود جوادی و هم رزم بزرگوار شهید کاظم برادر غلام محمد ابوالحسنی ک در جمع آوری مطالب و نوشتن کتاب تلاش زیادی را از خود بجای گذاشتند نهایت سپاس و تشکر را داریم.
(خانواده ی شهید کاظم محمودی)
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۰۸ دوستدار ولایت
زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست (امام خامنه ای حفظه الله )

عزیزان که در این کنگره سردار شهید کاظم محمودی زحمات بی دریغی کشیدید کمال تشکر را از شما داریم ان شاءالله اجرتان با مادر شهدا حضرت زهرا (س).


۲۰ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۳۶ مرتضی علی آقایی
سلام جناب آقای عضایی شب به خیر، خسته نباشید
بار دیگر مردم شریف و ولایت مدار شهرمان حضور یک پارچه خویش را در هرچه باشکوهتر برگزار شدن مراسم تجلیل از شهید عزیری از این دیارشهید شاخص استان مرکزی شهرستان نراق شهید کاظم محمودی فرمانده گردان محمد رسول الله ص به نمایش گذاشت. که حضرتعالی چقدر زیبا و با شکوه این مراسم به یاد ماندنی را به تصویر کشیده اید.واقعا دست مریزاد. اینجانب به نوبه خود از شما تشکر و قدردانی می نمایم .امید است خداوند روح والدین شما مرد زحمتکش و با صفای نراق را با روح سید الشهدا محشورببگرداند .واقعا که سنگ تمام گذاشتی و زینت بخش مراسم و بار پخش ان در سایت سلحشور ان شدید.
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۴۲ مرتضی علی آقایی
خسته نباشی آقای عضابی

حضرت امام خمینی فرموده اند:
زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

از زحمات شما برادر بزرگوار که همیشه در رابطه با شهدای نراق انجام میدهید و سایت سلحشوران مبین ان است تشکر می گردد.
مطمئنا اگر این سایت نبود الان هیچ شناختی از نراق نداشتیم.
سردار علی فضلی در مراسم شهید کنگره شهید کاظم محمودی چنان برخورد دوست داشتنی با بچه های نراق داشت که انسان فکر می کرد خودش نراقی هست.
از کجا نام نراق را شنیده است؟ مطمئن با مراجعه به این سایت با نام نراق اشنا شده است.باعث افتخار نراق است که دلاور مرد گمنامی دارد.نراق کاملا در فضای مجازی شناخته شده است و فقط کافی است نام نراق و نراقی رابه گو گل بدهی و جواب ان را ببینی و ابن چیزی بجز پشتکار جنابعالی
درود بر نراق و نراقی


۲۰ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۳۱ شرمنده شهدا
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت تمامی زحمت کشان، غیور مردان و غیور زنان کهن شهر استان مرکزی ... براستی باید بر دستان تک تک شما بوسه زد که این چنین پاسدار خون شهیدان اسلام و ادامه دهنده راه آنان هستید ...
سلام و عرض خسته نباشی
از همه جوانان شهرم تشکر میکنم واقعا سنگ تموم گذاشته بودن
وهمچنین شما اقای عضایی خسته نباشی پهلوان
بهار در میان فصلهای سال آرامش بخش ترین فصلها برای دل گشایی است، شهر تاریخی نراق در استان مرکزی نیز در میان شهرهای استان همین ویژگی را دارد، وقتی خسته از دود و ماشین می شوی برای رسیدن به آرامش می توانی سری به کوچه باغهای نراق بزنی.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران از اراک، در میان 10 شهر استان مرکزی نراق دارای ویژگی های خاصی است که سفر به آن را دوست داشتنی می کند.بافت تاریخی نراق با ترکیبی از بناهای تاریخی، معابر سنگ فرش و آب روان و باغهای حاشیه آن آرامشی را برای ساکنان به همراه دارد که در جای دیگری از شهرهای کشور قابل مشاهده نیست.

از راه ابریشم گرفته تا آبشار گیسو، خانه فاضلین نراقی، امامزاده سلیمان، امامزاده زبیده خاتون، امامزاده یحیی، بازار و کاروانسرای شمس السلطنه، آب انبار حاج عبدالباقی تاریخ نراق را تشکیل می دهند.

این شهر درجنوب استان مرکزی و جزو شهرهای دلیجان است و حدود 140 کیلومتر با اراک فاصله دارد.جمعیت این شهر حدود چهار هزار نفر است و نکته جالب این است که با وجود دانشگاه آزاد در این شهر، شش هزار دانشجو وارد نراق شده اند که از سویی فرصت و در صورت نبود برنامه یک تهدید است.

نراق از شمال به کوه ال، از طرف مغرب در 18کیلومتری شهرستان دلیجان، از جنوب در 20 کیلومتری روستای سینقان و از شرق در 22 کیلومتری مشهد اردهال - مرقد مطهر امامزاده سلطانعلی فرزند امام محمد باقر(ع)- قرار گرفته است.

ارتفاع این شهر از سطح دریا 1650 متر و مساحت آن با احتساب مزارع اطراف شهر حدود 70 کیلومتر مربع است.

آرامش اولین هدیه نراق به گردشگران

نراق شهر کوچک و تاریخی است با داشتن فضای تاریخی و دست نخورده از طراوت و آرامشی برخوردار است که هر مسافری را ساعت ها در دل آرام خود پناه می دهد.

گذر در کوچه پس کوچه های این شهر کوچک انسان را به دل تاریخ می برد، دنیایی به دور از حساب و کتاب های امروزی.

هوای دلچسب خنک، سکوت و آرامش کوچه ها، شاخه های درختهایی که از حیاط ها به دیوارهای کاهگلی بیرون زده و به رهگذران سلام می کنند، پله های بلند آب انبارهایی که تا عمق زمین می رود و خنکای آب را میهمان برق چشمهای آنها می کند... مردم صمیمی و ساده همه و همه خبر از گذشته گمشده ای است که دلتنگی را برطرف می کند و لحظاتی را می توانی فارغ از دود و ماشین تنفس کنی.

زیبایی و تاریخی بودن این شهر را می توان با بافت قدیمی یزد مقایسه کرد، شهری به دور از دود و ترافیک و ماشین.

سالانه بیش از 20 هزار نفر از نراق دیدن می کنند

این روزها نراق خود را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده کرده است.

آمار گردشگری استان حاکی است سالانه بیش از 20 هزار نفر از این شهر بازدید می کنند که البته قابلیت آن بیش از این آمار است.

بافت تاریخی این شهر در قالب سه محله اصلی در بیش از 16 هکتار قرار دارد.

از سال 1383با همکاری شهرداری و شورای شهر نراق احیای بافت قدیم این شهر آغاز و مرمت بخش های اصلی آن به پایان رسید.

اکنون خانه فاضلین نراقی از مراجع تشیع و صاحب کتابهای متعدد دینی احیاء شده است و آماده استقبال از گردشگران است.این شهر و تمام اجزای تشکیل دهنده آن مانند، راه، مسجد، کوچه، بازار و... حفظ شده است، و از سوی دیگر، این شهر در مسیر مناطق گردشگری قم، اصفهان، دلیجان قرار دارد و می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود.

نراق قابلیت ثبت جهانی دارد

برای تعریف نراق برای آنهایی که به آنجا نرفته اند می توان به شهرهای دیدنی ماسوله و بافت قدیمی یزد اشاره کرد و نراق شهری از این دست ها شهرهای قدیمی با دیوارهای کاهگلی است وبه گفته صاحب نظران، این شهر قابلیت ثبت جهانی دارد.

توجه به این شهر و ایجاد زیرساختهای گردشگری می تواند رقم قابل توجهی به ارز آوری گردشگری استان اضافه کند.

استان مرکزی زمینه های زیادی برای جذب توریسم دارد وتحقق زمینه های گردشگری استان نیازمند اعتبارات مناسب و جذب سرمایه گذار است که گامهایی در این زمینه برداشته است اما کافی نیست./س مطالب از خبرگزاری استان مرکزی .
اگر به شهر نراق تشریف بردید حتما" از خانه پدری سردارشهید کاظم محمودی و شهید عبدالله محمودی دیداری داشته باشید برای اخذ انرژی مثبت به امتحانش می ارزد .
مراسم دعای کمیل

در آستانه میلاد حضرت زینب (س)

و همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی

با مداحی حاج حسین سازور برگزار می گردد:

زمان: پنج شنبه ٩٤/١١/٢٢ با نماز مغرب و عشاء

مکان: کاشان ، مشهد اردهال ، آستان مقدس امامزاده علی بن محمدباقر
سلام با عرض معذرت
نمیخوام گلایه کنم یابهونه بگیرم چون واقعا مراسم به همت بچه های بسیج و محمد شریفی خوب برگزار شد
اما چیزی که واقعیت داره و کاملا محسوس بود ودیده شد اینه که یه سری دوستان فقط دنبالاینن خودشون رو مطرح کنن
تا ساعت 11 صبح یکشنبه هیچ خبری از هیچکدوم آقایان دوربین به دست و ... نبود
زمانی که کل کارای اجرایی مراسم تموم شد یه دفعه خیل آقایان مدیرو مسئول و همه کاره نراق پیدا شد جهت گرفتن عکس با افرادمختلف و جالبه کل تقدیر و تشکر هم از همین دوستان شد
کل این حرف ها رو زدم تا اینو بگم به جای این کارها جوونهای نراق رو حفظ کنید بهشون ارزش بدید تا موندگار باشن برای نراق
یه ذره ریا رو کنار بگذارید و مرد عمل باشید

اینم داخل پرانتز بگم که نکته جالب این بود که عکس محمد عضایی و سردار کاظم محمودی جایی دیده نشده(شوخی)
در مورد سردار فضلی هم بگم قبلا با نراق آشنابودن ایشون یعنی قبل اینکه مردم نراق بدونن اینترنت چی هست اصلا.لطفا رفتار سردار رو با سایت قاطی نکنید
پاسخ:
سلام علیکم
بقیه را کار نداریم ولی ما چاره ای نداریم جز اینکه همچنان به ریاکاری هایمان ادامه دهیم و مثل خبرنگارها سر بزنگاه و دقیقه 90 در صحنه حاضر شویم و عکس یادگاری بگیریم و هم در ادامه دنبال سوء استفاده از عکس هایمان باشیم .
اصلا هر چه هم تلاش می کنیم ریا را از کارهایمان دور کنیم امکان پذیر نمیشه و شیطان گولمان می زنه زیرا نمی توانیم بر هوای نفس غلبه کنیم .

از هم اکنون شیطان رفته تو جلدمون برای مراسم یادواره شهدا یه جایی خوب مثلا محراب مسجد جامع را رزرو کنیم و درست سر بزنگاه و آخرین لحظه های میوه چینی سر و کله مان پیدا بشه تا هم گزارش بهتر تهیه کنیم و هم ریای بیشتر تصاحب نماییم و هم بعدش تا دلت بخواهد از آنها سوء استفاده کنیم .

قسمتی از این ریاکاری را هم مردم شریف مقصر هستند چون شب هر مراسمی فقط و فقط سایت ما را می شناسن تا عکس و گزارش ریا بده و هر چه از دوستان مثل تفکر جناب عالی خواهش می کنیم کار خودتان را خودتان منعکس کنید فایده ای ندارد

بلکه شما باعث خیر بشی و از مراسم بعدی که احتمال قوی یادواره شهدا باشه کار را شروع کنی و وبلاگ یا سایتی راه بندازی تا ما هم از این همه خودستایی و ریا و مطرح کردن فاصله بگیریم .

همچنان در امورات عام المنفعه و خیر و راستی پایدار باشی
امام خامنه ای: با این ستاره ها شهدا میشود راه را پیدا کرد
با سلام وعرض خسته نباشید خدمت همه آنهایی که یاد شهدا را زنده نگه میدارند
به حمدالله کنگره خوبی بود ولی نقاط ضعفی هم داشت که انشائ الله در یادواره شهدا که قراراست در سال آتی انجام شود این نقاط ضعف رفع شود واگر از نظر همه جوانها استفاده میشد بهتربود
انشاءاله وعده همه ما یادواره شهدای شهر
سلام گفنیها را گفتىید جای نام یک سرداردرنامها خالی بود جعفرکمره اى که درشهر سردشت باعث غرور نراقیهاوایران بود
۲۲ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۴۹ سلحشوران شهر نراق
فرازی از وصیتنامه سردار شهید کاظم محمودی اهل شهر نراق :


شما ای ملت صبور همانطور که تا کنون استقامت نموده اید باید محکم و استوار بمانید و به فرمایشات پدر و سرور عزیز که در جماران نشسته و دنیا را می بیند گوش فرا دهید و سپس آنگونه که خواسته ایشان است عمل نمایید که صلاح شما و جامعه شما همین است و اگر این منشا معنویت تنها بماند آنروز است که همه فدا شده اند.

کاری کنید که اسلام عالمگیر شود و اگر در این راه جان خود را هم فدا کنید بدانید که ضرر نکرده اید . و شما ای بستگان من ؛ از مال و جان خود دریغ ندارید .
و امّا پدر و مادرم ؛ همانگونه که در شهادت برادرم عبدالله صبور و خدا را سپاسگزار بودید بر مرگ من هم راضی باشید .


۲۲ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۲۱ مهدی مرادی
سلام
جاداشت دراین کنگره ازجناب سرهنگ سعید محمودی که تمام زحمات بچه های نراق به دوش ایشان هست وبا تمام وجود برای نراقیها کار میکندتقدیروتشکربشود.ضمنا همین جا اززحمات جناب سرگرد محمد شریفی تشکر میکنم.خدا پدر آقای حمیدپریشانی راهم که خیلی زحمت کشید رحمت کند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook