سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

برای اولین بار به گوشتان می خورد که در مقطع جنگ تحمیلى عملیاتى به نام ام الحسنین ع بر علیه مواضع ارتش متجاوز عراق در جبهه جنوب صورت گرفته است.

حسین حیدری

از مجموع استعدادهاى سلحشوران شهر نراق فقط پاسدار دلاور حسین حیدرى فرزند غلامحسین در این عملیات شرکت و در کنار مرتضى قربانى حضور داشت. عملیات ام الحسنین ع تاریخ 24 اسفند 1360 در محورهاى حمیدیه و کرخه کور( نور) و سیدجابر و دهکده خلف مسلم و,,, به مدت سه روز ادامه یافت .

                            

انجام این عملیات انحرافى براى اجراى طرح عملیات موفق فتح المبین و تجزیه قدرت فرماندهى ارتش عراق بود که با پیروزى همراه گردید .
پاسدار حاج حسین حیدرى اهل شهر نراق جانباز 60 %  از زمره  فرماندهان موفق دفاع مقدس می باشد که در طول جنگ سه نوبت به سختى مجروح و  آسیب جدى دید و دو نوبت جهت معالجه به کشور آلمان اعزام گردید.

جانباز حیدرى فوق لیسانس رشته حقوق همچنان مورد محبوبیت رزمندگان لشکر ١٧ على بن ابیطالب(ع) از جمله ایثارگران شهر قم می باشد. آقای حیدری در عنفوان جوانى به مدت  ده سال در حوزه علمیه شهر قم تحصیل نمود و به شیخ حسین مشهور می باشد.

ایشان  سابقه درخشان قبل از انقلاب بر علیه رژیم پهلوى در کارنامه دارد و بعد انقلاب نیز  در همه صحنه هاى ارزشمند  به رهبرى امام خمینى ره حضور فعال داشت.

۹۴/۱۲/۲۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

۰۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۲۱ امین الله کریمی
با سلام آذر ماه سال 60 من 15 ساله بودم که عضو بسیج و پس از 20 روز آموزش از در پادگان قدس کرمان و بعد آز مرخصی 48 ساعته به جیرفت و سپس به اهواز سوسنگرد پادگانی که در مجموعه ورزشی بود که جلوی آن زمین فوتبال داشت اعزام شدیم آوازه آموزش آن و اللخصوص پادگان گلف اهواز که بچه های که شهید چمران آموزش داده بودن و در دو عملیات حصر ابادان و فتح بستان بودن شنیده بودیم که ما یک گردان از کرمان بودیم و جیرفت که بهرام سیدی که خود فرمانده قرارگاه سپاه در خط کرخه نور بودو بچه شهرمان آمد و گردان تحویل گرفت و به خط کرخه کور که به واسطه شهادت بچه ها به کرخه نور معروف بود اعزام شدیم و بعد از 45 روز در عملیات امل حسنن شرکت کردیم و بعدن که من عضو کادر لشکر ثارالله و جز فرماندهان گردان 419 لشکر 41 گردیدم تمام آموزش و چابکی و جنگ چریکی و حرفه ای را حتی تا حالا تو ذهنم مانده از بچه های چریک های چمران می باشد که آن زمان ستاد فرماندهی نیروه های چریک چمران که هنوز مستقل بودن آموختم و خودم جز فرماندهان که در عملیات های بدر والفجر هشت و کربلای یک جز فرماندهان لشکر 41 بودم و بدلیل جانباز65درصد شدن قسمت بر این بود بمانم و دیگر نتوانم باشم و پس از 35 سال نامی از تک عملیات امل حسنن در منطقه سید جابر که به خاکریز نعل اسب و یا عصا شکل در مرحله آول حمله و با گرفتن اسیر و با 10 شهید مفقود که چند نفر ان اسیر شدن از جمله حسن تاجیک کارمند استانداری کرمان و حدود بیست نفر از بچه ها ان موقع هستن ولی این اولین بار بود که اسمی شندیم خوب است در شبکه 5 کرمان صدا وسیما فیلم عملیات تک یا روایت فتح چنانچه هست تحویل دهید یا مجدد نامی از شهدای این عملیات که وجودشان باعث سردر گمی دشمن شد و باعث شد تا عملیات فتح بنام فتح المبین و شادی دل امام عزیزمان شود یادی حتمی بکنید بهرام سیدی فرمانده گردان زنده می باشد و ابراهیم اعلایی هم رئیس بنیاد شهید استان کرمان می باشد . کریمی امین تلله 09133407769 جیرفت
پاسخ:
سلام دوست خوبم آقای امین الله کریمی اهل جیرفت

رزمندگان شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی در لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) سازماندهی و در دفاع مقدس بودند .

رزمندگان محدودی از نراق در عملیات ام الحسنین شرکت داشتند و موارد خواسته شده جناب عالی در توان ما نیست .

فقط به عشق شما که زحمت کشیدی صوت و تصویر کربلا ؛ کربلا ما داریم می آییم را در تلگرام شما فرستادیم .

اگر سفرت به نراق افتاد مردم مهمان نواز خوبی داره و 80 لاله ی زیبا تقدیم انقلاب و جنگ نمودند که ما در گلزار شهدای نراق به آنان مباهات می کنیم.

نام مردم با صفای نراق در تاریخ مهربانی های ایران نمونه و بارز است .

ممنون که آمدی و ما را شاد کردی
۲۵ تیر ۹۶ ، ۰۵:۰۱ امین الله کریمی
سلام به عزیزانی که در عملیات ام الحسین 24 اسفند 60 حضور داشتن همراه بودن با بچه های چمران برای ما یک توفیق بزرگ بود و بودن در کنار سردار شهید علی هاشمی ی یک شجاع پ دلاور که بچه های که توفیق داشتن بودن جز فرماندهان جنگ شدن ما بعد از 45 روز بودن در غرب خط کر خه نور به اتفاق چریک های چمرا ن عزیز شب ساعت دو با مداد با هدایت سردار علی هاشمی و فرمانده گردان بهرام سیدی عراقی ها در خاکریز عصا شکل یا نعل اسبی گیر آوردیم نارنجک ها که منفجر میشد درون سنگر آنها میشد حدس زد چندین نفر کشته شدن و سایر اسلحه ها و مهمات آنها را نابود کردیم ولی عزیزانی مفقود شدن که هنوز نمی دانم آن دکتر دارو ساز عزیز و چریک مفقود شد اسیر شده مانده یا نه " ولی اگه هسته سلام بچه های کرمان بهش برسانید کاش بوسیله یک فراخوان 24 اسفند 96 همه در آنجا جمع میشدیم چون اکثریت بچه های کرمان بودن و یاد شهیدان و دلاوران را زنده نگه میدانیم " کریمی 0913340؟7769 همراه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook