سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

چهار گل پَرپَر نراق در فتح المبین

شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۰۰ ب.ظ

4 فروردین 1361 هنوز کُرسی ها را در نراق جمع آوری نکرده بودند و هوا سرد بود که برادرم محمدرضا رمضانی وارد منزل شد که دیدم دستش را آتل بندی و به گردن آویزان کرده بود . از او سوال کردیم چه بلایی بر سرت آمده ؟

حجب و حیای همیشگی در چهره اش موج می زد . ناراحت بود که چهار نفر از بهترین دوستانش طی عملیات فتح المبین به شهادت رسیده و سه نفر نراقی اسیر عراقی ها(قدرت الله ایزدی – عباس باقری – احمد ابوالحسنی) شده و هفت دیگر مجروح گردیده بودند .

ایشان گفت موج حاصل از انفجار خمپاره من را به داخل گودالی در شِلِش در منطقه زَعَن شوش دانیال پرت کرد و به هوش که آمدم خودم را در یکی از بیمارستان های صحرایی منطقه خوزستان دیدم .

محمدرضا روز 12 فروردین 1361 در تشییع پیکر مطهر عبدالله محمودی و روز 13 فروردین در تشییع پیکر دیگر دوستان شهیدش سید غلامرضا باشیابوالفضل بیابانگرد و مهدی عباسی حضور داشت .

محمدرضا دیکر تاب و تحمل ماندن نداشت و کمتر از یک ماه بعد با همان دست باند پیچ شده روانه جبهه شد و به ندای حسین زمان حضرت سید روح الله لبیک گفت . تاریخ 2 خرداد 1361 طی عملیات بیت المقدس در جبهه خرمشهر در مصاف با ارتش متجاوز عراق ملکوتی و به شهادت رسید و در کنار هسته اولیه تشکیل دهندگان بسیج شهر نراق در گلزار شهدا آرام گرفت .

http://8pic.ir/images/ak2xjmum2bugtx9d1o85.jpg

حاج احمد رمضانی فرزند غلامعلی اهل شهر نراق 13/1/1390

۹۵/۰۱/۰۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

با سلام
از مطلب زیر در سایت معبر که برگرفته از سلحشورتن هست دیدن فرمایید:
حاج طه مقدسی دعا کن شهید شوم
http://mabarenoor.ir/memoirs/32-%D8%AD%D8%A7%D8%AC-%D8%B7%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%DA%A9%D9%86-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D9%88%D9%85.html
با عرض سلام
چرا یادواره شهدا امسال در نوروز برگزار نشد ؟
آیا شما دلایل آن را می دانید یا می توانید از دست اندرکاران بپرسید و در وبلاگ بگذارید ؟
با تشکر
پاسخ:
سلام رفیق قدیمی
دلایل مختلف داشته که در ستاد یادواره شهدا در بسیج با حضور عده ای از خانواده شهدا که قبر مطهر فرزندانشان در نراق هست و در بنیاد شهید محلات و دلیجان دارای پرونده هستند به اجماع و با رای اکثریت آرا تغییر یافته است .
ان شاءالله بسیجیان و دست اندرکاران در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام بهترین یادواره را برای شهدای نراق بگیرند که از گذشته نیز شرایط مطلوبتری داشته باشد .

به دلیل اینکه نام و مشخصات حقیقی جناب عالی مشخص نیست علت های عمده تغییر که شنیده ام و مطرح شده برایتان قابل انعکاس نیست .
علاقه داشتید خودتان را دقیق معرفی فرمایید تا از طریق ای میل یا تلگرام پاسختان را دریافت کنید .

متشکر از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook