سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

بسیجی حاج غضنفر عابدی رزمنده نراقی در ایران خودرو

دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۱۸ ب.ظ

با یکی از دلاور مردان بسیجی و سرباز سید روح الله و مقام معظم رهبری آشنا می شوید . او مردی از مردان بی ادعاست که برای اولین بار نام و نشان او را می نویسم .

غضنفر عابدی

او از خانواده های شهدایی است که معمار کبیر انقلاب در اوصافشان فرمود :
این خانواده ها چشم و چراغ این مملکت می باشند .

هر موقع که رزمندگان جنگ از جبهه سخنی به میان آوردند سکوت می کند ؛ سکوتی معنا دار امّا با نگاه خودش مظلومیت همرزمانش را به نمایش می گذارد .

وقتی نام شهدا را می بریم متاثر می شود ؛ انگار بعد از چند سال از دفاع مقدس صحنه ها برایش تداعی می گردد .

در شهرمان نراق همه نمی دانند که ایشان یکی از رزم آوران جبهه بوده فلذا برای تجربه ی نسل جدید این مرز و بوم نام ایشان در سایت سلحشوران شهر نراق ذکر می گردد .


حاج غضنفر عابدی سال 1324 در شهر قهرمان پرور نراق از توابع دلیجان استان مرکزی تولد یافت . پدرش کمال عابدی فرزند ابراهیم و مادرش فاطمه عابدی فرزند علی محمد از مومنین شایسته زادگاه فاضلین نراق بودند که نامشان به نیکی یاد می شود .

ایشان به همراه برادران و اقوام در مزرعه بیدشک نراق قبلا و همچنان به امر تولید محصول و کشاورزی مشغول بوده است . بعد در شرکت تهیه و توزیع قطعات یدکی ایران خودرو در کرج اشتغال به کار می یابد. در بحبوبه ی جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران و نیاز جبهه ها به نیرو بر اساس فرمایش رهبر کبیر انقلاب حضرت سید روح الله خمینی(ره) از مسئولین ایران خودرو تقاضای رفتن به سرحدات می کند .

سرانجام تاریخ 11 آذر 1365 با سپردن همسر و هفت فرزندش به امان خدا با سپاهیان یکصد هزار نفری حضرت محمد(ص) به استان خوزستان در جنوب کشور اعزام تا ماموریت سه ماهه اش را سپری نماید.

در زمان حضور ایشان در جبهه عملیات غرور آفرین کربلای 5 در شلمچه خرمشهر صورت می گیرد و وی در لشکر 27 محمد رسول الله(ص) تهران سازماندهی می شود .

https://bayanbox.ir/view/930087363837121023/images.jpg  

شهید غیاث عابدی                     رزمنده قنبر عابدی

همزمان دو برادر بسیجی اش به اسامی غیاث(غیاثعلی) و قنبر(قنبرعلی) عابدی هر کدام با داشتن شش فرزند از نراق در جبهه حضور و در لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) فعالیت داشتند .

هر سه برادر در یک زمان در جبهه مختلف بودند که تاریخ 27 دی 1365 غیاث عابدی با داشتن 36 سال سن طی عملیات کربلای 5 حسین گونه پای بر بساط عِند رَبهم یُرزقون نهاد . پیکر مُطهر و بی سَر شهید همراه با سایر شهدای این عملیات در گلزار شهدای شهر نراق تا ظهور مولایش به امان گذاشته شد .

      داود مظفری

سلحشوران شهر نراق از معلم و رزمنده دفاع مقدس آقای داود مظفری فرزند علی محمد اهل شهر نراق از بابت تهیه مطلب سپاسگزاری می نماید .


۹۵/۰۱/۱۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۲)

باسلام
به مصداق ایه شریفه (فضل الله علی القاعدین اجرا عظیما) مجاهدت و تلاشهای بی شایبه رزمندگان و ایثار گران عزیز قنبر علی و غضنفر عابدی مدافعان خالص و غیور اسلام و انقلاب و ایران که وجود انها برای ما موجبات سرافرازی و مباهات است بسیار ستودنی است.
گامهایشان راسخ و پایدار و پیروریشان مستدام باد.
و درود و رحمت خدا بر روح بلند شهید غیاثعلی عابدی.








نظری که دادم علی محمد م حقیر علی محمد میرشکاری اهل نراق هستم و واقعا از مجاهدت این عزیزان تشکر می کنم
اجرشان نزد خدا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook