سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

دلم برای مردی تنگ است
که تمام زندگی را در رنج زیست و همچون کوه استوار ماند
و تا واپسین لحظه های زندگی سختش همواره امید زندگی داشت

 

                                                                      مرحوم حاج علی اصغر عابدینی
شوخ طبعی اش باعث می شد همه او را دوست داشته باشند . در کوچه و میدان و منزل مثل پروانه گرداگردش جمع می شدند تا از زیبایی های گذشته بگوید و شاد و مفرح باشند . صدایش که شنیده می شد همه داد می زدند جونی والله . با عشق جواب می داد دورتان بگردم ؛ فداتون بشم.

شادی آفرینی خُلق و خوی خانوادگی آنان هست چون برادرش مرحوم علیرضا نیز مومن خندان لقب گرفته بود . زندگیش شده بود زحمت و تلاش و کوشش. خودش را نستوه و خستگی ناپذیر نشان می داد و شاد نگه داشتن مردم سرلوحه اموراتش بود . به اصطلاح امروزی ها به تنهایی خندوانه ای تلقی می شد .
کارمند صدیق و بازنشسته شهرداری نراق بود . زمانی نیز به عنوان خادم مسجد جامع فعالیت داشت .

با همسر مکرمه اش حاجیه خانم صفیه خسروی فرزند غلامحسین از پشتیبانان دفاع مقدس بودند . حاج علی اصغر در مقطع عملیات های کربلای 4 و 5 در جبهه حضور داشت . در نقاط مختلف جبهه نیز مسرور بود و به رزمنده ها دلگرمی می داد .

فرمانده بهش گفته بود شما به علت کهولت سن و عدم توانایی در فعالیت های نظامی باید بری نَوَرد . با لهجه زیبایی نراقی به او گفته بود : دورت بگردم ؛ تو جونِ من هستی ؛ من پا شدم از نراق اومدم نَبَرد. بعد به جای نَبَرد سَر از نَوَرد اهواز در میاره .

 

وقتی نراقی ها در کربلای پنج در شلمچه حماسه آفرین تاریخ شدند حاج علی اصغر در مقر تاکتیکی لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) بر سر و سینه می کوبد و با گریه فریاد می زند :
بچه هامون همه شهید شدن ؛ الهی من دورشان بگردم ؛ حالا چکنیم ؟ دیگه چطوری بدون اونا زندگی کنیم ؛ قاسم جعفری – غیاثعلی عابدی – غلامرضا یوسفی ها – سید حسین هاشمی ووو شهید شدند .

روزگار دفاع مقدس گذشت تا اینکه 21 تیر 1367 فرزندش رزمنده جان بر کف حاج مرتضی عابدینی در حین نبرد با ارتش بعث به اسارت در آمد و دو سال تا 25 شهریور 1369 در عراق ماندگار شد و والدینش ضمن تحمل سختی های جنگ از نظر روحی آسیب دیدند .

مرحوم کربلایی امیرحسین عابدینی

یک ماه و نیم قبل نیز درست روز اول فروردین 1395 نوه 17 ساله ایشان کربلایی امیرحسین عابدینی فرزند مظاهر در کنارش دار دنیا را وداع گفت .


حاج علی اصغر عابدینی سال 1310 در شهر تاریخی نراق دیده به جهان گشود و پس از 85 سال تاریخ 13 اردی بهشت 1395 عاقبت به خیر از دنیا خداحافظی و در وادی السلام در خاک سرد آرام گرفت .

مادرش مرحومه بهجت السادات موسوی فرزند سید حبیب و پدرش مرحوم شکرالله عابدینی فرزند علی اکبر بودند . شکرالله به دلیل زحمات و تلاشش در عصارخانه تاریخی نراق به شکری عصار مشهور بود که به نیکی یادشان بُرده می شود .

سلحشوران شهر نراق مصیبت وارده را به خاندان معزز عابدینی و خسروی تسلیّت عرض می نماید .

۹۵/۰۲/۱۳
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۱۲)

۱۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۲:۳۹ سید مهدی موسوی

(( انّا لله و انّا الیه راجعون ))
مرگ پایان زندگی نیست ، عبور از دنیای ناپایدار به سرای باقی و ابدی است وآنچه انسان را می آزارد فقط هجران آن عزیز سفر کرده است وگرنه این کاروان بشریت همگی مسافران فردا وفرداهای دیگر این رهند.


برادر آزاده جناب اقای مرتضی عابدینی
برادر جانباز جناب آقای عباس حیدری

با کمال تاسّف و تاثّر درگذشت پدر گرامیتان را به جناب عالی و سایر بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و امیدوارم روح آن بزرگوار با ارواح مقدس و طیبه انبیاء واولیاء(علیهم السلام) الهی محشور و قرین رحمت الهی قرار گیرد.
از درگاه پروردگار متعال برای جناب عالی و خانواده محترم صبر و شکیبایی و سلامتی کامل و برای روح آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت می نمایم.
۱۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۰:۳۴ علیمحمد میرشکاری
خانواده های محترم و معزز عابدینی وحیدری
درگذشت حاج علی اصغر عابدینی را به شما و کلیه بازماندگان تسلیت و تعذیت عرض مینمایم.
خانواده های محترم عابدینی،حیدری وخسروی

مصیبت وارده را تسلیت عرض نموده واز خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت وغفران و برای شما طول عمر مسئلت دارم.

شادی روح آن مرحوم صلوات
خانواده محترم عابدینی
درگذشت پدربزر گوارتان مرحوم حاج علی اصغر عابدینی رابه شما وخانواده محترمتان تسلیت عرض می نماییم وازخداوند متعال برای آن مرحوم آمورزش ومغفرت وبرای بازماندگان صبر وشکیبائی را خواستاریم.
انالله و اناالیه راجعون
مصیبت وارده را به خانواده جناب آقای عابدینی وخسروی تسلیت میگویم
وازدرگاه پروردگار متعال برای خانواده صبروشکیبایی وسلامتی مسئلت مینمایم
۱۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۰۲ مرتضی علی آقا یی
خاندان معظم عابدینی و خسروی
مصیبت وارده را تسلیت عرض نموده واز خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و براى بازماندگان صبر در این هجران آرزومندم.
خا نواده محترم عابدینی و خسروی و حیدری
مصیبت وارده را به خانواده محترم تسلیت عرض نموده واز خداوند بزرگ برای آن مرحوم آمرزش مسئلت مینمایم و برای بازماندگان صبرو بردباری خواهانم
پیامبر صلى‏ الله ‏علیه ‏و ‏آله :

اَوَّلُ ما یوضَعُ فى میزانِ الْعَبْدِ یَوْمَ الْقیامَةِ حُسْنُ خُلْقِهِ؛(قرب الإسناد، ص 46، ح 149. )

نخستین چیزى که روز قیامت در ترازوى اعمال بنده گذاشته مى شود، اخلاق خوب اوست .
درگذشت پدری خوش اخلاق و دوست داشتنی را خدمت خانواده های داغدار تسلیت عرض می نمایم و از خداوند منان طلب آمرزش برا ایشان دارم.
۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۰۷ محمد ابوالحسنی
فرزندان و خانواده محترم عابدینی
خبر درگذشت پدر گرامیتان، رزمنده اسلام ، پدر آزاده و محب اهل بیت (ع) مرحوم شادروان حاج علی اصغر عابدینی موجب تأسف و تأثر خاطر گردید. مصیبت وارده را تسلیت می‌گو‌یم. ازدرگاه خداوندمتعال برای آن مرحوم مغفور علو درجات و برای بازماندگان ازجمله خاندان عابدینی و خسروی صبر و اجر مسألت می‌کنم.
با سلام بدینوسیله از کلیه عزیزانی که در مراسم تشییع و تدفین و ختم و هفتم مرحوم حاج اصغر عابدینی چه با پیام و یا تماس تلفنی ابراز همدردی نمودند کمال تقدیر و تشکر را داریم انشا الله در شادیهایتان جبران نماییم از طرف بیت رزمنده بسیجی حاج اصغر عابدینی
۱۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۱۷ مرتضی عابدینی
با سلام
بدین وسیله کمال احترام و قدردانی خود را از بذل محبت‌ها و الطاف خالصانه تمامی عزیزانی که در مراسم تشییع ،ختم ونیز هفتمین روز درگذشت حاج علی اصغر عابدینی با قدوم خود ویا ارسال پیام تسلیت ونصب بنرابراز همدردی نموده ، خاضعانه سپاسگزار هستم و اذعان دارم که زبان قدردانی و شکرگذاری تمام و کمال در برابر این همه محبت‌ قاصر است .
از این که تاکنون توفیق تشکر میسر نگردید، قلبا پوزش می‌طلبیم امیدواریم خداوند عنایت فرمایدمحبت شما عزیزان را در مراسم شادیهایتان جبران کنیم.
ضمن عرض سلام و درود بر مجاهدین فی سبیل الله که مصداق لنهدینهم سبلنا هم به پاس جهاد و رزم بر علیه باطل چه در جنگ سخت و هشت سال دفاع مقدس و از کنار هر شهید گلگون کفن و لاله های سرخ شهادت گذاشتن و گذشتن و حال با دلی و تنی جریحه دار برای ادامه راه شهدا به عنوان فرمانده ارشد جنگ نرم پیام شهیدان و ایثارگران و جانبازان و آزادگان و رزمندگان سلحشور شهر شهید پرور نراق نه به شعار که به عمل و همیشه در صحنه پشت سر ولایت فقیه طلایه داران ایثار و سر سپردن به مثابه مولا و اربابشان ،الذبیح العطشان علیه السلام راهنما و روشنگری و بصیرت افزایی و انتقال خاطرات تلخ و شیرین هشت سال دفاع مقدس و هر آنچه این شهر با تمدن پنج هزار ساله گردانندگان این سایت که خود فرمانده ارشد سلحشوران نراق در لشکر هفده علی ابن ابیطالب و نیز از لشکر بیست و هشت محمد رسول الله از برادران عزیز بسیجی تا دلاور مردان سپاه و ارتش شهدا و جانبازان و آزادگان را و مشاهیر نراق را با تعویض سلاح گرم به قلم گرم و توانای خویش روایتگر آنچه نسل کنونی و فرزندان شهدا و چند نسل بعد از جنگ را به روایت مقدس عرشیان و افلاکیان روی زمین آشنایشان میکنند و دیگر با زیرکی خاصی از پتانسیل همین جوانان و نسلهای بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی برای به میدان کشاندن آنها به عنوان پیاده نظام و سربازان جنگ نرم استفاده کرده و کتابی باید تا سلحشوران نراق و مشاهیر و شهیدان و فاضلین نراقی با معراج السعاده ملا احمد نراقی و جامع السعاده ملا محمد مهدی نراقی که همه چون محتشم که زاییده نراق و رشد و نمو کردند ولی برای گسترش علوم خود به کاشان سفر کردند که برای مثال محتشم را به محتشم کاشانی میشناسند در حالیکه این شاعر عزیز با صنعت نخ ریسی فکر میکنم در نراق روزگار میگذراندند و خلاصه جدیدترین اطلاعات که گوگل و اینترنت و حتی مولفان در کتابها و در ویکی پدیای اینترنت یافت نمیشود و همه اینها را مدیون سردار و فرمانده ارشد جنگ نرم در جبهه فرهنگی و جامعه شناسی و تاریخ به صورت اخص و تخصصی و ژئوپولتیک و هنر و موسیقی و شعر و ادب و نجوم و طب و کشفیات مهم به صورت تئوری و عملی وبا اشاره به مصداقهای بزرگ این کهن شهررا فقط در این سایت میتوان یافت واقعا دست مریزاد و خداقوت عزیزان جهادی ولایی از محضرتان به شدت از شما خوبان التماس دعا دارم و الله یحب المومنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook